Jaaa, dit! Ik heb een paar maanden terug een kleuranalyse laten doen in een facebookgroep die hierover gaat, waar ik een album heb geplaatst met allemaal foto’s van mijn onbewerkte make-uploze hoofd naast schoonmaaklappen in alle kleuren (en ik heb dat toen ook in het opbiechttopic geplaatst omdat ik het zelf best belachelijk vond). Hoewel ik het niet had verwacht, is dit echt heel verhelderend voor me geweest! De groep is nog steeds één van mijn favorieten om te volgen, er worden gewoon veel tips gedeeld over kleding en make-up en het is superleuk om te zien hoe veel mensen. Vrijwel niemand volgt zijn/haar seizoen 100% van de keren maar mij heeft het bijvoorbeeld suuupererg geholpen met eeeindelijk begrijpen waarom bijna alle make-up me ziek deed lijken en waarom mijn haar verven altijd een ontzettend onderweldigend resultaat gaf etc. Ik vind het heel fijn om een besef te hebben over welke kleuren me flatteren en waar dat aan ligt!
Niet alle looks hoeven natuurlijk te flatteren, soms is een kledingstuk zo leuk dat het niet erg is als je er zelf een beetje door op de achtergrond verdwijnt, soms is een look een statement (zoals bij een gothiclook), soms stem je de elementen van je look zo op elkaar af dat je een heel ander seizoen kunt lijken (zoals bijv. Dita von Teese, die zich 100% als winter “vermomt”) en soms boeit het gewoon niks, want het zijn maar kleren en make-up lol en als je er leuk uitziet is dat ook zo in een aardappelzak, maar het is voor veel mensen toch handig en leuk om te weten wat beter staat!