Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Ja die vrouw bij mij zei ook: ‘het is het verschil tussen er goed uitzien en er fantastisch uitzien’ haha.

Ik draag trouwens heel veel felle kleuren die niet passen bij mijn ‘koel, gedempt, diep’ profiel maar boeiend. Soms heb ik gewoon zin in knalroze, moet ook kunnen hoor.

4 likes

Okay ik wist niet dat het blijkbaar een hele wetenschap was, en ik wilde ook niet deze discussie ontketenen. Ik zie het hele concept alleen voorbij komen bij witte vrouwen, maar goed om te lezen dat het dus niet alleen voor witte vrouwen is en bij iedereen kan. Ik wil alsnog meer support voor gewoon dragen wat je wil en waar je je goed in voelt (maar ik zie ook in dat dit kan helpen je te vinden waar je je goed in voelt) ongeacht welk :maple_leaf:seizoen :maple_leaf: je bent

En @Trivia nee niemand staat onder schot een kleur analyse te doen zodat ze als vrouw kunnen voldoen aan de standaarden van de maatschappij, maar dat gebeurt ook niet met scheren, uitgroei, makeup, hakken, nagels, etc. Het zijn bepaalde verwachtingen die we wel van vrouwen hebben, maar niet van mannen.
Maar ik ben ook wel even geprimed op het moment want gisteren zei een onnodige man me dat ik echt moest scheren als ik naar spinning wilde en toen kwam ik even niet meer bij van ergernis naar het patriarchaat.

11 likes

Ja ik draag wel vaak koel roze tinten! Dus die blauw als ondertoon hebben. Niet alle kleuren roze zijn echter ook gedempt en ook diep, dus daar zit het verschil. Ik heb een knalroze blouse die niet een gedempte kleur is maar een felle kleur bijv

1 like

Het klopt dat als je het googled je helaas vooral voorbeelden met witte vrouwen tegenkomt, maar er zijn natuurlijk net zoveel combinaties van huidskleuren, ondertonen en oogkleuren bij bruine en zwarte mensen.

Echt een plaatje uit het jaar 2002 bv:
afbeelding

4 likes

Ah ja ok, je zei blauwe blouse, en daar reageerde ik op. En niks rebels aan he, lekker dragen wat je zelf wil natuurlijk.

1 like

Dat ik ook met haar best kan spinnen hahahaha. Kreeg wel hoofdpijn van het met m’n ogen rollen elke keer als ik eraan terug denk

8 likes

Jaaa, dit! Ik heb een paar maanden terug een kleuranalyse laten doen in een facebookgroep die hierover gaat, waar ik een album heb geplaatst met allemaal foto’s van mijn onbewerkte make-uploze hoofd naast schoonmaaklappen in alle kleuren (en ik heb dat toen ook in het opbiechttopic geplaatst omdat ik het zelf best belachelijk vond). Hoewel ik het niet had verwacht, is dit echt heel verhelderend voor me geweest! De groep is nog steeds één van mijn favorieten om te volgen, er worden gewoon veel tips gedeeld over kleding en make-up en het is superleuk om te zien hoe veel mensen. Vrijwel niemand volgt zijn/haar seizoen 100% van de keren maar mij heeft het bijvoorbeeld suuupererg geholpen met eeeindelijk begrijpen waarom bijna alle make-up me ziek deed lijken en waarom mijn haar verven altijd een ontzettend onderweldigend resultaat gaf etc. Ik vind het heel fijn om een besef te hebben over welke kleuren me flatteren en waar dat aan ligt!

Niet alle looks hoeven natuurlijk te flatteren, soms is een kledingstuk zo leuk dat het niet erg is als je er zelf een beetje door op de achtergrond verdwijnt, soms is een look een statement (zoals bij een gothiclook), soms stem je de elementen van je look zo op elkaar af dat je een heel ander seizoen kunt lijken (zoals bijv. Dita von Teese, die zich 100% als winter “vermomt”) en soms boeit het gewoon niks, want het zijn maar kleren en make-up lol en als je er leuk uitziet is dat ook zo in een aardappelzak, maar het is voor veel mensen toch handig en leuk om te weten wat beter staat!

13 likes

Haha!

Haha :laughing:

7 likes

Jammer dat zo veel youtubers maandag als beste uploaddag zien. Ik zie op maandag altijd allemaal video’s waarvan ik denk: Ahh had ik die maar lekker op m’n luie zondagochtend kunnen kijken

28 likes

Ik wil dit echt kunnen zien, maar ik zie werkelijk geen verschil bij bijvoorbeeld zilver en goud. Hoe kan je in vredesnaam zien wat je ondertoon is, ik zie het gewoon niet

7 likes

Dit dus. Ik heb ooit, heel wat jaren geleden, via de website van Sint een make-upcursus gewonnen. Met wat andere lezeressen en Sint kregen we toen een workshop, en Sint zei op een gegeven moment “Ja, ik heb zelfs lezers die niet weten welke ondertoon ze hebben hAhAHaHahA” en toen dacht ik “Uhhh” maar durfde niks te zeggen oké dit was mijn spreekbeurt

57 likes

Het is ook echt heel moeilijk om het zelf in je eentje te doen en bij jezelf te zien hoor. Het werkt vooral goed als je meteen achter elkaar het verschil ziet.

2 likes

Ja het is niet altijd even makkelijk. Je kunt videos kijken op youtube erover. Maar bv. de kleur van m’n aders bepalen kan ik ook gewoon niet hoor. Bij zo’n kleuranalyse hebben ze allemaal lappen stof en methodes enz, dat is wat lastig thuis na te doen :sweat:

Overigens krijg ik van sommige reacties het gevoel dat je als je dit doet niet meer ‘draagt wat je leuk vindt’ of dat dit iets is wat je alleen doet om aan een bepaalde standaard te voldoen. Jammer, want het zijn in mijn geval aannames die niet kloppen, daarnaast denk ik dat ze voor de meeste mensen niet kloppen.

11 likes

Maar als ik een leuk zwart jurkje tegenkom, die ook nog eens leuk staat, ga ik niet denken ‘oh dit mag niet want dit is zwart, en ik ben herfst’. Dan koop ik het gewoon. Ik vind zwart overigens bij iedereen staan :woman_shrugging:

5 likes

Ja precies! Die kleurenvrouw van mij hielp ook met analyseren van je lichaamsvormen haha. Zo zei ze van: ‘ja als je een lange nek hebt, staar een coltrui supermooi! En als je lange onderbenen hebt kun je heel goed enkellaarsjes aan.’ En dat je bijv een ‘breekpunt’ in je kleren kan creëren op punten die je wil benadrukken, zoals je taille. Dus je kunt bijv. een drie-kwartmouw hebben aan een jurkje waarbij de rand van de mouw precies naast je taille valt, zodat die meer opvalt. Zij liet haar kleding dus ook heel vaak vermaken bij een kleermaker zodat het precies op haar lichaam goed paste.

Echt dingen waar ik nog noooit bij stil had gestaan (wie let er nu op de lengte van je onderbenen??) maar best wel nuttige tips die ik nog steeds wel gebruik bij het kleren kopen

5 likes

Je kan ook nog neutraal zijn! Ik wist ook nooit of ik nou koel of warm was, maar ben dus allebei/geen van beiden (:

3 likes

Volgens mij waren mensen hier niet zo’n groot fan van Brad, maar ik keek dit filmpje laatst en dat vond ik best verhelderend!

3 likes

Totaal ongerelateerd maar ik ben een paar dagen geleden begonnen aan Jane the Virgin (lekker late to the party ja) en nu valt ineens het kwartje van jouw naam en ava haha

17 likes

Ja dit zijn ook handige tips.

Ik keek jaaaren geleden styliste Dyanne Beekman (?) op tv - volgens mij wel een vakvrouw. Zij kleedt div. bedrijven/BN-ers (niet dat dit juiste graadmeters zijn). Anyway, zij speelde ook altijd met mouwen opstropen, lange of grote ketting - ik pas dat soort tips nog weleens toe

1 like