Ik snap ook niet dat servies trendgevoelig is. Hooguit als je professioneel foto’s maakt van eten, maar als je voor thuis servies koopt is het toch wel fijn als je er een lange tijd blij mee kunt zijn. En dat kan ook met een hip servies natuurlijk.
Ik vind die kritiek wel legit. Als je je hele leven op YT zet dan kun je verschillende meningen verwachten. En als je ergens minder dan positief over bent hoef je toch niet per se jaloers te zijn op diegene?
Ja ik herken dit ook. Mijn oma heeft heel oud servies wat zij heeft gekregen van de moeder van een vrouw waar ze als jong meisje werkte (mijn oma is 85 dus bedenk even hoe oud dat servies is). Ze is er super zuinig op en wij mogen het alleen gebruiken met kerstmis (Het is ook classic wit, met gouden rand). Van dekschalen tot jus-schenk-ding tot botervloot, sta er iedere keer versteld van hoe het nog compleet kan zijn.
Ik begrijp niet zo goed waarom je het nu naar zo’n uiterste trekt?
Nee, ik zou er niet per se iets van zeggen als een vriendin twee nieuwe sets beddengoed of een nieuw servies heeft gekocht.
Ja, ik zou er wel iets van zeggen als ze aan de lopende band nieuwe spullen bestelt omdat ze steeds maar uitgekeken raakt op dingen die nog prima in orde zijn.
En ja, ik zou er ook iets van zeggen als een vriendin een samenwerking met made.c.om aan zou gaan en dan voor duizenden euro’s aan producten die ze niet bepaald nodig heeft zou uitkiezen en bij zich thuis zou laten bezorgen.
Ik kan er echt zo slecht tegen als Jill tegen Pip praat over haarzelf in de derde persoon maar zichzelf dan mama noemt. Doe ff normaal, je hebt die hond niet gebaard en je bent gewoon een baasje.
Soms denk ik aan mensen die 15 jaar geleden aan hun uitzet spaarden (überhaupt iets wat ik nooit heb gedaan) en dan een heel blond servies bijeen gespaard hadden en nu op hun 32e met hun vriend nog steeds van die kinderbordjes moeten vreten omdat het een fortuin gekost heeft.
Jongens die Made video van Bonnie was spon he. Zij heeft een hele look gekregen voor die video en ik denk dat ze weinig keuze had AKA een enorm luxeprobleem want alle kamers in haar huis waren al ingericht.
In de video van Aimée kun je zien dat ze aan de hand van een test ofzo of een Pinterest board haar stijl heeft doorgegeven en op basis daarvan heeft Made een look gemaakt met twee kleine variaties daarop. Ze heeft nooit letterlijk kunnen kiezen wat ze wilde, Made heeft voor haar gekozen. Ik denk dat dit bij Bonnie ook zo is.
Alleen jammer dat het bij Bonnie dus niet duidelijk in beeld wordt gebracht hoe het tot stand is gekomen. Nu maakt ze alleen maar pakketjes open en klaar. Geen enkele waarom en hoe. Ik denk dat dat servies er gewoon bij zat voor het totaalplaatje van de eetkamer, of ze het nou wilde of niet.
Je kunt servies ook echtttt zo zat worden. Ik had bepaalde thee mokken. Onverwoestbaar, idd van ouders geweest maar 20+ jaar oud, zo klaar ermee dag in dag uit, heb het naar de kringloop gebracht laatst
Lol op de een of andere manier werkt dat averechts op mij. Ik zou dus juist dit moeten zien en denken ‘o wat leuk ik wil deze spullen ook van Made’, maar ik heb nu juist zoiets van; daar ga ik niks bestellen omdat ze zo massaal spullen ‘weggeven’ ofzo. Snap dat het reclame is en dus zakelijk, maar toch
Jaa soms kun je blij worden als iets kapot gaat, omdat je dan wat nieuws mag kopen van jezelf zonder er een schuldgevoel over te hebben ofzo. Ik heb dat ook met beautyproducten die ik op maak. Maar misschien heb ik een probleem
Als je je servies, je bank, je beddengoed, je vloerlamp, je kerstboom etc etc etc vervangt omdat je het niet meer mooi vindt (of omdat het niet meer hip is) dan is die vergelijking met fast fashion helemaal niet scheef.
Ik heb dat ook dat ik extreem graag producten opmaak (zodat ik daarna iets nieuw kan proberen ). Niet omdat ik anders een schuldgevoel heb maar ik vind het gevoel gewoon fijn ofzo? En ii heb niet graag te veel/meer dan nodig van iets
Story of my life. Jarenlang gespaard en toen ik op mezelf ging 80% verkocht om dat ik er op uitgekeken was . Scheelt dat het aardig waardevast is en je er dus eigenlijk nooit verlies op maakt.
Ik heb soms al spijt van de grijze IKEA borden die ik een paar jaar geleden voor een tientje heb gekocht en nu nog steeds van eet. Ze zijn zo… grijs.
Totaal ontopic, maar ik ben even benieuwd. Ik weet niet of jij het weet en of dit het juiste topic is voor de vraag, maar wat zou ongeveer de levensduur moeten zijn voor sommige meubelen dan? Veel komt natuurlijk ook wel bij de kringloop terecht, maar dingen als stoelen, banken en vloerkleden bijvoorbeeld hebben natuurlijk maar een beperkte levensduur, tenzij je de vulling/stoffering blijft opknappen bijvoorbeeld.
Ik heb een heel servies bij elkaar gesprokkeld bij de kringloop, wat gewoon neutraal, strak en wit was. Ik weet nog dat ik zei dat ik het onbegrijpelijk vond dat iemand zulk servies weg zou doen, omdat je er naar mijn optiek niet uitgekeken kan raken, maar blijkbaar wel, zo zonde.
Kringlopen doen soms ook huis uitruimingen van overleden mensen he, of familie van overleden mensen brengen spullen.
Dat is waar ook. Toevallig wel bij verschillende kringlopen bij elkaar gespaard. Kwam origineel van de Action dus dat zijn maar ‘korte’ verkooptijden en nog van een vrij recente collectie dan toevallig.
Had zelf de kleine bordjes gekocht, toen wou ik de rest ook, was al uit het assortiment en bij de kringlopen toch nog bijna compleet gespaard.
Wat is er mis met servies wegdoen? Neem aan dat het niet weggegooid wordt maar naar de kringloop oid. Fijn toch voor de mensen die daar kopen dat het niet enkel oud/onvolledig servies is.
Papa vergeet even dat Jade geen 16 was toen ze Gio ontmoette. Vind het ook raar dat hij zegt dat hij zelf “bijna 21” was. Gewoon 20 dus. Net zo oud als toen Gio de 14-jarige Jade leerde kennen.
Daarbij was hij ook geen publiekelijk figuur. Wat Gio wel is. Jonge volgers zien dit en denk straks dat het normaal is. Maar blijkbaar vinden ze het in de omgeving van Gio en Jade allemaal heel normaal. Vraag me af of haar ouders er ook zo over hadden gedacht als Gio geen dikke bankrekening had.
Ik vind de vergelijking niet scheef. Hoezo heb je destijds gekozen voor (jouw woorden) zo’n hysterisch Blond servies? Je had er rekening mee kunnen houden dat je het op de lange termijn nog mooi zou moeten vinden, maar in plaats daarvan koos je voor het trendgevoelige Blond. Ook zij brengen steeds extra serviesstukken uit.