Ik ken zo iemand. Inmiddels is ze gescheiden en wat is ze tocht blij dat ze met dr ex niet over het Blondservies heeft moeten bekvechten zoals ze dat over de gordijnen en de pannenset heeft moeten doen.
Vol trots vertelt ze ook aan medevolwassenen dat dat hele Blondservies haar wel zo’n €360 heeft gekocht en dat exman er ook zeker naar kon fluiten.
In het kader van duurzaamheid is het alleen maar bewonderenswaardig maar omg, ik wil eigenlijk nooit meer van dat servies eten. Niets smaakt meer lekker.
Dat is dus precies mijn punt. Ik begrijp het wel dat je dat servies hebt willen vervangen, maar zie je ook dat dit een voorbeeld is van overconsumptie? Dat servies was vast nog prima functioneel, hooguit te roze en hysterisch.
Ach, had niet iedere jonge vrouw die net op kamers ging wat delen van een Blondservies? Het ‘hoorde’ gewoon een beetje bij die tijd geloof ik. Ik vind het nou geen lichtend voorbeeld van overconsumtie.
Bij mijn verhuizing heb ik het in mijn studentenhuis laten staan en ik vertrouw erop dat iemand anders er nog net plezier uit gedronken heeft.
Moet door deze ~servies~ discussie echt denken aan deze epi van Friends:
Volgens mij heeft elk studentenhuis wel een Blond-overblijfsel van een oude bewoner staan haha.
Ik drink nog iedere dag thee uit blond mokken Maar ik vind dus nergens zo’n grote en chille mokken met een fijn oor.
Ik ook, laatst nog een paar nieuwe gekocht omdat mn oude blond mokken kapot gingen.
Oh wow, dit vind ik wel een slechte actie.
Edit; ik heb ook een kast vol blond staan, zal niet overdrijven als er zeker wel voor 2 modale maandsalarissen verzameld staat in die kast. Het liefst zou ik het verkopen.
Ik vind het sowieso bullshit om dingen nieuw te kopen als er zoveel al bestaat wat nog werkt. Zoals bestek. Waarom zou iemand in hemelsnaam een nieuwe bestekset moeten kopen als er in elke kringloop honderden vorken zijn? We gebruiken zoveel onnodig grondstoffen in onze cultuur. Er zijn landen waar ze zelden dingen weggooien omdat ze gewoon alles blijven gebuiken/repareren/recyclen, en dat vind ik heel inspirerend en natuurlijk eigenlijk. Dan waardeer en respecteer je je bezittingen ook echt vanwege hun functie en het nut dat ze je dienen.
Maar ik heb sowieso niks met het idee dat al je bezittingen je ‘stijl’ of ‘smaak’ moeten zijn, of bijpassend, of pinteresty perfect. Dat is ook maar gecreëerd om te kunnen verkopen. Soms kunnen bezittingen gewoon functioneel zijn. Ik kan ook echt wel genieten van esthethiek en mooie spullen zien, maar dat weegt voor mij niet op tegen duurzaamheid en het feit dat ik het onzin vind om het vervolgens te kopen.
Ik zou willen dat er een jaar een algeheel shopverbod zou komen en mensen bestaande producten moeten zoeken/vinden/ruilen/creatief moeten aanpassen zodat we hopelijk inzien dat er echt bijna geen nieuwe spullen (en grondstoffen) nodig zijn.
Edit: Soms heb je wel echt iets nodig of moet je iets vervangen, ik heb het nu over onnodige of overbodige dingen.
Ik werk in zo’n shared office pand en we hebben bewust kopjes met onze bedrijfsnaam er vet groot op gekocht zodat niemand anders ze zou gebruiken. Na een week waren ze allemaal weg. Elke keer als je er een vindt en daarna in de vaatwasser zet weet je dat je het nooit meer terug gaat zien.
Overigens vertelde mijn vader ook dat er bij hem in de kantine veel borden en peper en zout stellen gejat werden. Hij werkt voor een van de grootste bedrijven van Nederland. Hoe heb je het lef om dingen te stelen van je werk???
Als het “letterlijk uit elkaar valt”, ongeveer 1x per jaar!
Ik heb het laatst gewoon gedaan… Ik had niet enorm veel, maar ik heb er best aardig wat voor gekregen.
Er zijn genoeg nu-17-jarige-meiden-die-sparen-voor-een-leuke-uitzet
WTF?!
Is dit een Meme of serieus iets wat Blond heeft ontworpen?
Wauw.
Lees nu pas ook dat verhaal van @Wuorvgnitekram over huidskleur + extra betalen en nul respons op e-mail.
Ik heb nooit wat met Blond gehad of ervan in huis maar heb idd vriendinnen die hun hele studentenkeukenkastje vol stond met die meuk.
Heb nu zin om met een permanent marker de bestaande collecties in de winkels te voorzien van snorretjes en ander leed
Omg die tekeningen van Anne & Romy & Savannah náást die fidget spinner, dan heb je toch een gaatje in je hoofd als ontwerper
Zwarte mensen deden er in 2017 niet toe bij Blond
Nog idioter!
Ik weet nog dat ze in het jaar dat Anne faber was overleden dat ze zon tekening hadden gemaakt van wat er dat jaar was gebeurt . En daar hadden ze haar zo heel gezellig bij getekend met een dom tekstje erbij.
Oh spuit 11
Nooit bij stil gestaan dat blond zo totaal niet divers is in wat ze afbeelden op hun servies. Nu ik het zo zie… best shocking eigenlijk
Beetje offtopic dit, maar wow, dat al deze dingen al (meer dan) drie jaar geleden zijn. Sommige gebeurtenissen voelen zo kort geleden.