Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ik zou zeggen begin een vlog kanaal.

7 likes

Niet dat ik vind dat het er veel toe doet, want het punt staat gewoon los van deze details en het gaat om de hoeveelheid spullen in het algemeen, maar volgens mij heeft ze afgelopen kerst inderdaad nieuw (gouden) bestek en servies van Nick gekregen of aan Nick gegeven. Dat heeft ze in die servieskast staan dacht ik?

1 like

Ze hebben/krijgen wel veel onzinnige spullen ja. Bonnie shopte eerst (of nog steeds?) toch ook veel en vaak bij fast fashion ketens. Zoveel shoplogs toen.
Maar het eerste punt klonk voor mij alsof je nooit iets mag vervangen als het nog in orde is. Dan zou ik mijn hele leven echt met veel nog moeten doen.

Denk je er wel eens over na? (Oprechte vraag) Waarom men een nieuw servies zou willen terwijl er nog een goed servies in de kast staat? Of waarom men een nieuwe trui koopt, terwijl er al een paar in de kast liggen? Nieuwste dit, nieuwste dat, altijd maar de behoefte om ‘bij de tijd’ blijven

Trends worden met een reden bedacht, die ontstaan echt niet zomaar. Als iedereen het zou houden bij de truien uit zijn kast, dan zouden grote bedrijven als H&M en Zara niet zo veel geld binnenharken, dus is het voor hen geen optie om het te houden bij een standaardcollectie. Er moet immers geld worden verdiend ten koste van
 (Vul maar in: dwangarbeid, milieuvervuiling, dierenleed, etc.)

Een nieuw servies aanschaffen lijkt van een andere orde maar draait eigenlijk om hetzelfde principe. Waarom zou je iets vervangen zolang dat eigenlijk niet nodig is? Is het bijvoorbeeld omdat het je een goed gevoel geeft? Omdat je graag afwisselt? Hoe komt dat dan? Waarom moeten we consumeren om ons goed te voelen?

(Het zijn meer algemene vragen waar jij niet per se op hoeft te reageren hoor, tenzij je dat wil natuurlijk. :blush:)

14 likes

Ja tuurlijk wel. Dat dit een oprechte vraag is. Het klinkt zo droog :stuck_out_tongue: Nja je kent mij niet natuurlijk, maar in mijn huis bv is alleen de tafel nieuw qua meubels. En ik heb dit jaar best met moeite (al derdehands) koffiekopjes en theeglazen naar de kringloop gebracht want ja het was wel nog heel. Maar om dan mijn hele leven met een bij elkaar geraapt zooitje te doen van toen ik 20 was (en gekregen vanuit huis waar het ook weer van de rommelmarkt kwam of van vriendinnen die ervan af wilden, dus het was niet per se mijn smaak), hm nee. Een nieuwe aanvulling vind ik zelf te verantwoorden naar mij zelf.
Ik vind het zelf nogal uitmaken of je elk jaar je hele servies inwisselt, of dit mogelijk eens in de 10 jaar doet.

Ik denk trouwens in Bonnies geval dat zij ook zo lang met spullen heeft gedaan en nu de mogelijkheid (het geld) heeft om het anders te doen, dat ze er beetje in doorslaat?

Verder hoef ik niet overtuigd te worden ofzo over duurzaamheid ed, maar misschien dat je post wel anderen aanspreekt.

4 likes

Ter aanvulling: overigens betekent een nieuw servies ook niet perse dat je je oude servies meteen weg doet, toch? Ken genoeg mensen die meerdere serviezen hebben staan.

4 likes

Ik vraag me echt af of dingen die hier gezegd worden ook in het echt gezegd zouden worden.
Stel je goeie vriendin zegt: “Ik was zo klaar met m’n suffe beddengoed, ik heb een paar nieuwe sets gekocht”. Ga je dan ook zeggen: “Denk je wel aan je ecologische impact??”
Ik zou echt zeggen waar bemoei je je mee? Als iemand nieuw servies wil kopen is dat toch godver niemand anders zaak? Wat een ontzettend gezeik hier altijd, ik begin inmiddels wel te geloven dat jaloezie het sleutelwoord hier is.

40 likes

Haha als er buiten corona een etentje wordt gehouden dan komen de eerste drie gasten heel vroeg zodat ze comfi zitten. :joy:

Ik zou het wel doen. :see_no_evil:

15 likes

Als een van mn vrienden vorig jaar nog nieuw servies had gekocht en nu weer 2 sets zouden krijgen zou ik wel een opmerking maken ja.
Want wtf moet een mens met 10 soorten servies.

Maar goed ik heb ook nooit zoiets als een gewoon servies en een net servies gesnapt

9 likes

Ik heb een wedgewood servies “geĂ«rfd”, gewoon de standaard witte met die randjes zeg maar.

Maar daar heeft m’n oudtante dus dr hele leven lang aan gespaard, het is echt ziekelijk compleet, met allemaal verschillende theeserviezen, dekschalen ect omdat ze elke verjaardag tot 80 jaar weer dingen uit die collectie vroeg.

Vind dat een mooie gedachte dat ze met zoveel zorg ervoor heeft gespaard.

55 likes

Wist niet dat Romane en Jennie vriendinnen waren (vlogmas 7 van Jennie), lijken mij 2 hele andere types. Maar wel leuk natuurlijk maar had t niet verwacht!

1 like

Ik snap ook niet dat servies trendgevoelig is. Hooguit als je professioneel foto’s maakt van eten, maar als je voor thuis servies koopt is het toch wel fijn als je er een lange tijd blij mee kunt zijn. En dat kan ook met een hip servies natuurlijk.

2 likes

Ik vind die kritiek wel legit. Als je je hele leven op YT zet dan kun je verschillende meningen verwachten. En als je ergens minder dan positief over bent hoef je toch niet per se jaloers te zijn op diegene?

2 likes

Ja ik herken dit ook. Mijn oma heeft heel oud servies wat zij heeft gekregen van de moeder van een vrouw waar ze als jong meisje werkte (mijn oma is 85 dus bedenk even hoe oud dat servies is). Ze is er super zuinig op en wij mogen het alleen gebruiken met kerstmis (Het is ook classic wit, met gouden rand). Van dekschalen tot jus-schenk-ding tot botervloot, sta er iedere keer versteld van hoe het nog compleet kan zijn. :joy:

8 likes

Ik begrijp niet zo goed waarom je het nu naar zo’n uiterste trekt?

Nee, ik zou er niet per se iets van zeggen als een vriendin twee nieuwe sets beddengoed of een nieuw servies heeft gekocht.

Ja, ik zou er wel iets van zeggen als ze aan de lopende band nieuwe spullen bestelt omdat ze steeds maar uitgekeken raakt op dingen die nog prima in orde zijn.

En ja, ik zou er ook iets van zeggen als een vriendin een samenwerking met made.c.om aan zou gaan en dan voor duizenden euro’s aan producten die ze niet bepaald nodig heeft zou uitkiezen en bij zich thuis zou laten bezorgen.

19 likes

Ik kan er echt zo slecht tegen als Jill tegen Pip praat over haarzelf in de derde persoon maar zichzelf dan mama noemt. Doe ff normaal, je hebt die hond niet gebaard en je bent gewoon een baasje.

23 likes

Soms denk ik aan mensen die 15 jaar geleden aan hun uitzet spaarden (ĂŒberhaupt iets wat ik nooit heb gedaan) en dan een heel blond servies bijeen gespaard hadden en nu op hun 32e met hun vriend nog steeds van die kinderbordjes moeten vreten omdat het een fortuin gekost heeft.

141 likes

Jongens die Made video van Bonnie was spon he. Zij heeft een hele look gekregen voor die video en ik denk dat ze weinig keuze had AKA een enorm luxeprobleem want alle kamers in haar huis waren al ingericht.

In de video van Aimée kun je zien dat ze aan de hand van een test ofzo of een Pinterest board haar stijl heeft doorgegeven en op basis daarvan heeft Made een look gemaakt met twee kleine variaties daarop. Ze heeft nooit letterlijk kunnen kiezen wat ze wilde, Made heeft voor haar gekozen. Ik denk dat dit bij Bonnie ook zo is.

Alleen jammer dat het bij Bonnie dus niet duidelijk in beeld wordt gebracht hoe het tot stand is gekomen. Nu maakt ze alleen maar pakketjes open en klaar. Geen enkele waarom en hoe. Ik denk dat dat servies er gewoon bij zat voor het totaalplaatje van de eetkamer, of ze het nou wilde of niet.

1 like

Je kunt servies ook echtttt zo zat worden. Ik had bepaalde thee mokken. Onverwoestbaar, idd van ouders geweest maar 20+ jaar oud, zo klaar ermee dag in dag uit, heb het naar de kringloop gebracht laatst

5 likes

Lol op de een of andere manier werkt dat averechts op mij. Ik zou dus juist dit moeten zien en denken ‘o wat leuk ik wil deze spullen ook van Made’, maar ik heb nu juist zoiets van; daar ga ik niks bestellen omdat ze zo massaal spullen ‘weggeven’ ofzo. Snap dat het reclame is en dus zakelijk, maar toch :scream:

9 likes