Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ik vind het een beetje irritant dat Aimee zegt “Jaa ik zou gewoon bij de grote maten kijken en als je iets leuks vind dan kun je dat gewoon vermaken”

Lieve schat er is een hele winkel vol kleding voor slanke meiden. Laat dat ene rek voor volle vrouwen met rust.

44 likes

Why? als er meer vraag naar is dan komen er ook meer schappen met kleding voor grotere maten? Win win. Ik vind (online) soms de plussize of maturnity kleding(bij jurkjes) ook leuk. Een maat is maar een maat.

4 likes

Oh sorry, ik dacht dat het om een gewone winkel ging, niet goed ingelezen :face_with_hand_over_mouth: dan ben ik het met @Soy.peor eens.

2 likes

Nja volgens mij gaat dat niet zo. Plus het is als echt dik persoon al moeilijk genoeg om duurzame leuke kleren te vinden. Als een dunne vrouw ( Die al een kleding kast vol zooi heeft) dan die dingen weg kaapt om leuk te vermaken of leuk oversized te dragen dan is er nog minder.
Als je een maat 34/6/8 hebt dan zijn er tussen de gewone rekken ook wel kleren die wat groter zitten zoals een maar 40/2/4 maar vanaf maat 46 is er al zo weinig.

11 likes

? Dit gaat toch helemaal niet op voor iedereen die een maat groter dan xs heeft? Kan best met mijn maat 42 billen proberen in een maat 34 spijkerbroek te passen maar ik kan je vertellen dat “een maat is maar een maat” dan niet op gaat :crazy_face: En dan heb ik nog een vrij standaard en conventionele maat, als je daar buiten valt is het aanbod al helemaal schraal.

10 likes

Wauw! Laura Brijde haar e-book met 25 Spaanse recepten van haar schoonmoeder kost maar 8,95! Ik had echt verwacht dat het minstens 20 euro zou gaan kosten. Ze is er echt een paar weken fulltime mee bezig geweest.

8 likes

Ik vind de efteling heel leuk dus ik heb ze met efteling print :sweat_smile: Heerlijk zo’n mok die niet na 5 slokken leeg is.

3 likes

Heb je een review haha? Twijfel of ik hem wil kopen, vind het wel een fijn idee dat je haar schoonfamilie ermee kan steunen

Oh mijn god WTF?!?!?! Jezus wat slecht dit.

Achja we kunnen ook niet teveel verwachten van een merk met de naam van de meest saaiste haarkleur :innocent:

13 likes

Ik heb je comment al gelezen dus hoef dat niet opnieuw te doen. Ik snap dat je door je autisme alles tot op het punt en de komma letterlijk neemt, maar net zoals we het niet specifiek over Bonnie’s servies hebben, heb ik het over the bigger picture, van huishoudartikelen als een servies en een bestek tot meubelen als een bank en een tafel. Daarom is dat artikel van toepassing.

En mbt privilege: Ik ben allesbehalve rijk (zowel partner als ik al een jaar op 60% vervangingsinkomen dus elke cent wordt omgedraaid) maar kan me echt niet druk maken om wat er in het artikel gezegd wordt. Er staat halverwege een disclaimer dat inderdaad lang niet iedereen de flappen kan neerleggen om duurzaam te kopen.

Ik neem vooral mee uit het artikel dat je, als je je steentje wil bijdragen aan het behoud van een leefbare aarde, goed hoort te zorgen voor je spullen, voor “tijdloos” kiest ipv trendy, tweedehands koopt waar het kan, en spullen die beschadigd zijn een nieuw leven geeft door ze te upcyclen.
Dus ja, dan is “maar ik heb geen geld dus ik koop Ikea en dump het twee jaar later” een makkelijke uitvlucht. Die keuze mag je maken, maar dat heeft weinig met geld te maken, maar met prioriteiten. Je MAG leuke, goedkope meubels willen, maar die cyclus van kopen en dumpen is gewoon niet duurzaam. En dan mag dat ook gezegd worden, vind ik.

@niais tot iets stuk is, vind ik. Ik zeg niet dat je nooit iets mag vervangen omdat je erop uitgekeken bent maar ik zou zelf bijvoorbeeld geen woontrends kopen zoals rotan, omdat ik weet dat ik er na 5 jaar klaar mee ben. Ik weet nog hoe kringwinkels 10 jaar geleden plots overspoeld werden met van die barok en shabby chic items, haha.

34 likes

Nog even over de grote maten discussie, wat jullie bedoelen is een andere discussie en ben ik het helemaal mee eens. (feitelijk is het ook gewoon zo dat er minder aanbod is etc) uiteraard. Waar ik op doelde was dat ik het niet zo vreemd of stom vind als een slank persoon een keertje kijkt of iets koopt uit de plussize collectie zodat je het oversized met een leuke riem kan dragen ofzo.

Wat ik bedoelde van een maat is maar een maat: Voor plussize meiden wordt ook vaak geadviseerd niet perse naar de maat(cijfer) te kijken maar naar de fit per item. Zo koop ik ook wel eens een mannentrui maat L om lekker mee op de bank te kruipen.

3 likes

In een normale winkel waar er meerdere dingen in die maat zijn , of anders in hun magazijn of online is niet zo gek.
Maar in een kringloop winkel waar er letterlijk maar 1 rek is met misschien maar 2 dingen in jouw maat , is het wel zuur als een slanke vrouw ( in dit geval een youtuber die al genoeg heeft) net een van die dingen neemt.

6 likes

Bonnie be like: Hondenpoep is het vieste wat er is!!
Also Bonnie: verstopt cadeaus in kattenbak, laat katten op tafel zitten, ook terwijl ze eet
:nauseated_face:

47 likes

Oeh Spaanse recepten, interessaaaaaaant

Hol up wat

10 likes

Dit is zo kut dat ik er gewoon de slappe lach van heb in mijn eentje.

5 likes

Ik vind het echt leuk dat Bonnie zomaar naar een random straat in Rotterdam gaat om daar de kersversiering te bewonderen. Covidproof vlogmas entertainment 2020.
En ze doet eindelijk niet zo’n afgrijselijk wit vlak voor iets dat ze wil blurren maar een kerstkrans. Go Bonnie :thumbsup:

OMG ik kom er nu achter dat al die oude smileys helemaal onderaan staan wat een prachtige dag is dit

14 likes

afbeelding

Love it

63 likes

What de fuck. Wie zijn die mensen die dit tekenen?

2 likes