Maar ze zegt dat het de oorzaak is? Is dat zo?
Bedoelde fietsers inderdaad, vind op de grachten autorijden vreselijk dus in mijn hoofd is een fietser echt een megaobstakel en past dat allemaal nooit
hahaha dit is echt zo’n auto waar Barbie (die pop, niet de levende) in rondrijdt
Heel logisch toch?
Eens!
Makkelijk met parkeren ook in Amsterdam denk ik
Was echt mijn droom om zo’n auto voor mijn Barbie te hebben vroeger
We weten de exacte oorsprong van dit virus niet, dus dat kan ik niet zeggen. Maar nieuwe virussen bij mensen zijn eigenlijk altijd overgesprongen van dieren (ze zijn niet spontaan ontstaan bij mensen), en keuzes die wij maken rond dieren spelen zeker een rol bij dit soort dingen. Als wij het leefgebied van wilde dieren inperken (door steeds verder bossen te kappen en steden uit te breiden bijv.), komen we dichterbij en zullen dingen makkelijker overspringen. En verder is intensieve veehouderij echt een gigantische broedplaats voor allerlei mutanten van virussen en daarnaast ook van antibioticaresistente bacteriën, en dat laatste is ook geen feest.
Ze heeft toch gelijk.
Wow ze zoeken nog een huis in Amsterdam toch, en dan gewoon geld over voor een nieuwe auto, volgens mij had Wout recent ook al een nieuwe. Jaloersss
En Afrika, andere delen van Azië
Zo lelijk die auto. En waarschijnlijk achterlijk duur
Wansmaak is ook een smaak
Haha naja ieder zn eigen smaak, maar je gaat verhuizen naar Amsterdam en had ze laatst niet ook al iets met o help file parkeren? Gaat zon grote auto je denk ik wel bij helpen.
Maar goed, wie weet nemen ze straks ook nog gewoon een “boodschappenwaggie” erbij om de stad in te gaan, wie weet.
Voor iedereen die meer interesse heeft in welke rol dieren spelen mbt virussen kan ik de Covid 19 series aanraden van Dr Michael greger (van the nutrition facts podcast en how not to die boeken). Hij legt het heel helder uit, ook hoe mers en Sars zijn ontstaan.
Zon hipster / gooische elektrische bakfiets denk ik.
Is dit een podcast? Ik kan het zo snel niet vinden namelijk, maar ik ben er benieuwd naar!
Ik vind het ook heel opmerkelijk dat je echt vrij weinig hoort over waarom deze pandemie heeft kunnen ontstaan. Aan het begin was het natuurlijk allemaal heel acuut en ik begrijp dat je dan in eerste instantie vooral bezig bent met wat er op korte termijn nodig is, maar inmiddels duurt het al meer dan een jaar. Ik zou toch echt denken dat je je dan eens kritisch gaat afvragen hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat we kunnen doen om te voorkomen dat we er nog eens mee te maken krijgen.
Deze vond ik ook wel interessant:
Ik denk eigenlijk wel dat die auto een sponsordeal is? Bedrijf kwam ook in beeld, ze hebben laatst een keer gezegd dat ze graag een nieuwe auto wilden. Misschien een deal om er een tijdje in te rijden oid
Ja een podcast, ik luister hem op Spotify. Hij heet dus nutrition facts with Dr greger. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat deze info best bekend was, maar ik luister dus ook echt wekelijks naar zijn podcasts. Goed om te weten dat ik in m’n bubbel zat haha. Maar ik geloof niet dat er iets gedaan gaat worden aan de bio industrie (ja de nertsen zijn eerder gedood…). We weten gewoon dat zoveel dieren op elkaar schadelijk is, maar er gaat zoveel geld in om…
Ik ga ook naar jouw aanrader luisteren, thanks!
Voor alles valt te lenen. Grote kans dat dat is gebeurt.
Edit: of spon idd