Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ja en los van de plek, is het moment ook interessant. Blijkt toch al medio 2019 in Europa te zijn voorgekomen?

Je hebt helemaal gelijk dat er al lang bekend is welke rol de intensieve veeteelt speelt als het om virusuitbraken gaat. Maar ik hoor er in de mainstream media nauwelijks iets over en ik heb ook niet het idee dat politieke partijen (behalve dan de paar partijen die altijd al tegen de bio-industrie waren) er echt een punt van maken in hun verkiezingsprogramma voor 2021. Terwijl je wel ziet dat bijna alle partijen in andere opzichten (bijvoorbeeld als het gaat om de rol van de overheid tegenover die van de vrije markt) wel lessen trekken uit de coronacrisis.

5 likes

Die Jeep is vast een onrendabele
Leasedeal of spon. Een tonnetje tik je echt niet even lachend af als ook op zoek bent naar een gezinswoning in Amsterdam

2 likes

Maar ze moest laatst wel een willekeurige meneer in haar huidige auto laten rijden toen ze niet achteruit durfde te rijden in een Amsterdamse straat. Lijkt me met zo’n giga-auto helemaal onmogelijk dan :joy:

8 likes

Heb wel gehoord dat omdat je zo “hoog” zit, je veel beter zicht hebt op de auto zelf (wil het weleens uitproberen maar hoef er echt geen. En nee #nietjaloers)

Zulke auto’s hebben vaak ook allemaal camera’s en automatisch inparkeren etc dus dat maakt het wel makkelijker

Ik hoop dan maar dat het gelukt is met haar oproepje voor een tijdelijke betaalde parkeerplaats in A’dam :thinking:

2 likes

Ja in de mainstream media hoor je er nauwelijks over inderdaad. Ik ben wel benieuwd wat je dan zou willen horen van politieke partijen? Volgens mij is de enige oplossing minder dieren op meer oppervlakte, wat minder en duurder vlees oplevert en verlies van banen. Geen populair punt in een verkiezingsprogramma denk ik. Ik ben wel benieuwd of GroenLinks of partij voor de dieren er iets over gaat zeggen.

1 like

Het lijkt mij dat het een lease auto is? :o

Ja hoor. Als je dacht dat 2020 niet erger kon😂🥲

15 likes

Zó gezellig

Daar weet ie écht wel wat vanaf hoor whaha, is zijn eigen idee waarschijnlijk ook gewoon.

Ik vond Elises video met die jeugdfoto’s enzo wel grappig, ik hoopte dat ze meer zou vertellen over haar opa en hoe dat was voor haar is zo’n bekend figuur…

6 likes

Ik vind die auto echt fantastisch :scream:

3 likes

Wie was de opa van Elise dan?

Toch?

2 likes

Ik zou willen horen welk beleid verschillende partijen zouden willen voeren om de bio-industrie drastisch te veranderen. Ik heb er zelf ook geen kant-en-klare oplossing voor, het is een ontzettend complex probleem en ik kan me voorstellen dat partijen met verschillende belangen ook verschillende oplossingen zouden kunnen aandragen. Maar dát er verandering moet komen lijkt me duidelijk en ik vind het dus heel raar dat er zo weinig over gesproken wordt.

Het is evident dat de bio-industrie zoals we die nu hebben niet meer houdbaar is. Alsof de impact op het klimaat, de stikstofcrisis, de verdwijning van natuur en soorten ten behoeve van landbouwgrond voor veevoer, de boeren die klem zitten en amper het hoofd boven water kunnen houden en ga zo maar door nog niet genoeg redenen zijn hebben we dit jaar ook nog eens ervaren hoe extreem ingrijpend een virusuitbraak kan zijn.

13 likes

N I K S

2 likes

Misschien vindt hij het wel vurrukkuluk klinken :grimacing:

10 likes

Hij heeft zijn woninkje in A’dam te koop staan voor bijna 4 miljoen…
Zou dat niet wat zijn für Elise?

10 likes

Waarvan hij zeker een uur naar zichzelf kijkt in het schermpje van de camera en gekke bekken trekt die zogenaamd grappig zijn.

Vind hem tot nu toe leuker als ie gewoon z’n mond houdt en knap zit te wezen.

1 like