Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Helemaal mee eens! Maar ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat wij maar een klein deel van de kiezers zijn die zo denken. Ik denk dat het Henk Modaal weinig kan schelen, die gaat waarschijnlijk nooit meer voor z’n vlees willen betalen.
Ik was net de partij punten van GroenLinks aan het lezen, die hebben het vooral over grote bedrijven die moeten veranderen en dat er meer groene energie komt. Het is ook makkelijker om met de vinger naar Shell te wijzen dan de lokale varkensboer natuurlijk. Qua bio industrie hebben we nog een lange weg te gaan.

2 likes

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat grote bedrijven moeten veranderen en volgens mij is het juist ook belangrijk om niet naar de lokale varkensboer te gaan wijzen. De intensieve veehouderij is helemaal ruk natuurlijk, maar daar kunnen we boeren niet de schuld van geven. Het komt door beleid van de overheid en door banken (looking at you rabobank) dat boeren steeds maar gepusht werden hun veestapel te vergroten. Die druk was zo groot dat boeren die hun familiebedrijf niet over de kop wilden zien gaan geen andere keus hadden dan daarin mee te gaan.

Uiteindelijk zijn we er allemaal bij gebaat dat het systeem drastisch verandert, maar het is inderdaad zeer de vraag of het kiezers gaat trekken.

9 likes

Kom ik weer over Bonnie hoor, maar ze tilt de halve kaassouflé toch wel naar een nieuw level. Ze krabt nu geurkaarsjes die op zijn uit om van de restjes kaarsvet een nieuwe kaars te kunnen maken

je kan veel zeggen, maar ze recyclet wel goed :joy:

6 likes

Vind dat je alles heel duidelijk uitlegt, bedankt! Ja met lokale varkensboer bedoel ik ook iedere boer die veels te veel dieren houdt op weinig grond. Dat zijn allemaal potentiële virus houders denk ik. Hopelijk denken we over 100 jaar terug aan de tijd dat het nog normaal was om iedere dag vlees te eten. Maar back to youtubers!

3 likes

Ik vond het een goed idee want ik heb nog restjes in mijn Jo Malone kaarsen, te duur op niet tot de laatste kruimel op te branden. :sob:

4 likes

Haha dit doe ik ook altijd, stop ze in mn wax burner en kan je er zo nog 6 uur mee doen.

12 likes

Wat is er?

1 like

Ik denk het feit dat ze in een kledingwinkel staat terwijl die dicht moeten zijn

3 likes

Oh! Dat is wel bijzonder ja, tenzij een winkel op afspraak open mag? Maar wellicht zeg ik nu iets heel doms.

Ik vind het wel een goed idee maar vreemd dat ze alle geuren door elkaar doet. De kans bestaat toch dat dat samen een hele vieze geur wordt?
Ik dacht dat ze ze inderdaad in een brander zou doen zoals @Vanjie maar toen zei ze dat ze er één nieuwe kaars van wilde maken.

3 likes

Ik heb dit ook geprobeerd en is elke x mis gegaan, kaarsen maken op deze manier is moeilijk haha!

1 like

Dat lijkt mij nou ook. Net zoals kleuren mengen, wordt altijd poepbruin.

1 like

En het lijkt me ook dat bij het smelten om er één kaars van te maken de geur al grotendeels vervliegt?
Maar ik vind het leuk dat ze het probeert.

Je weet toch dat de regels niet voor influencers gelden :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Ook echt de 1e dag van de lockdown, domme doos.

11 likes

Haha lease is toch gewoon huur? Dan zou er toch niet staan verkocht of wel? Dus lijkt me gewoon in 1 x betaald, maar dat kan toch gewoon als je je huis misschien heeeeeel goed verkoopt - in deze gekke markt - en heel veel geld hebt gespaard? :grinning:

Je kan ook een leaseconstructie afspreken dat je een bepaald bedrag alvast betaalt en de rest via een leasecontract. Gebeurt best vaak.

Ohhhh ok! Ik dacht zo’n geldbedrag is op zich wel te doen als je gewoon geld hebt, wat niet onrealistisch is, mensen hebben geld :yum:

2 likes

Ik dacht eigenlijk dat Wouter al zo’n auto had? Zie foto hieronder.
Of zegt hij daar ook iets over in de vlog? (Heb ik niet helemaal gekeken, sorry)
Wel mooi dat Elise een spon deal heeft met een zogenaamd “groene” bank en roepen dat ze zich steeds meer met het milieu bezighouden, maar vervolgens wel overal de auto voor pakken en dan nu zo’n ding kopen/leasen. Geloofwaardigheid spat er weer van af…

11 likes

Hij had al een jeep ja, maar toen verkocht vanwege de komst van de kinderen dacht ik