Screenshots people!!!
Ik kan er echt niet bij met m’n hoofd hoe doof en ongevoelig dit is. Holy shit.
??? Er zijn zoveel feelgood dingen die niet historisch beladen zijn (en actueel beladen) waar je kleurplaten van kan maken. Waarom dan zoiets? Maak dan een Robin Hoodfiguur ofzoiets.
Is dit nou echt zo vreselijk fout?
Ieder kind speelt toch wel eens indiaan of cowboy? Of prinses, of ridder…
Ik vind dit toch echt vrij onschuldig, maar misschien ligt dat aan mij…
Het product wat ze verkopen mag dan ook niet?
Eh ja. Je verkleden als indiaan is ten eerste cultural apropriation.
Plus een indiaan een een cowboy hebben nou niet echt een gezellige geschiedenis samen. En blijkbaar stond er eerst nog all lifes matter boven…
Plus een prins of princess is heel anders dan verkleed gaan als indiaan of geisha of een chinees ( jup die verkleed kleren zijn er ook)
Ik ben opzich wel op de hoogte van de geschiedenis, maar hoe je uitlegt maakt het voor mij wat duidelijker…
Maar ik gok dat dit toch echt niet bewust zo is neergezet als ze die kennis zouden hebben toch?
Wellicht naïef van ze dan, maar om nou te doen alsof ze nu Indianen echt belangrijk maken, dat valt ook weer mee…
Op dit account stonden meer stories, het lijkt of de kleurplaat nu hier weg is… maar er staan nog wel reacties van Bibi op. Ze geeft aan dat ze er nu pas achterkomt dat all lives matter een kreet van racisten is.
Sure
Dit zijn de woorden waar ik naar zocht, maar niet kan vinden. Ik snap gewoon niet hoe je in deze tijd nog kan denken dat dit okee is. Het is niet dat deze twee mensen onder een steen leven, ze weten social media e.d. goed te vinden, dus je zou toch wel verwachten dat ze iets meegekregen hebben van wat er zich de afgelopen tijd afgespeeld heeft…
Ik zie nu ook dat die cowboy en indiaan het logo zijn van het merk en lijkt alsof ze Bibi en Waylon moeten voorstellen.
Edit: zie nu pas de ‘by’ in ‘by Bibi en Waylon’ zag eerst alleen hun naam onder de indiaan en cowboy…
Nope niet okee. Net zoals alle andere culturen/nationaliteiten.
Ja dat is not done. Heel veel carnaval outfits zijn dan ook not done.
Het valt allemaal onder cultural apropriation. Sterker nog ik persoonlijk vind je met carnaval zo kleden dubbel not done, omdat je dan als een soort karikatuur van iemand uit een andere cultuur al zuipend op kut muziek rond lalt.
All lives matter op z’n Haags
Iemands cultuur is geen carnavalsoutfit of kostuum
Daar moest ik ook aan denken. Niet dat het goedpraat voor de rest van de tekst + de indiaan en cowboy maar het lijkt mij dat ze de merk naam op het liedje heeft gebaseerd en totaal niet heeft nagedacht verder.
Auto correct …
Ik bedoelde belachelijk…
Misschien moeten we daar dan eens vaker over na gaan denken en daarom vind ik deze discussie
Oh excuus
klinkt als een mooie poll voor het je-moet-kiezen-topic
Ik vind het ook een goede discussie! Ik moest gelijk aan Kim K denken die een merk lanceerde en daarna pas ging denken ooh deze naam was niet zo een goed idee
Dus: Sanneke heeft na lang zaniken eindelijk een baan en zeurt nu over dat ze vroeger op moet staan om haar haren te wassen omdat die anders vet zijn en ze met een camera aan moet zitten? Zucht… (bron: haar instastories)