Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ik vroeg me dit gisteren ook al af, vond het zo opvallend

Ff tussendoor:
In Rotterdam heb je de Lev… vreselijke dingen.

11 likes

Dit vind ik een hele vreemde weerspiegeling van mijn reactie. Je omschrijft dit net alsof ik steen en been heb geklaagd over dat ik geen kimono’s zou moeten dragen, hou op zeg.

Ik kan me voorstellen dat dit een voor jou beladen onderwerp is en dat het vermoeiend kan zijn om steeds jezelf te moeten herhalen als je weer mensen tegenkomt die niet goed genoeg bekend zijn met het onderwerp, maar hou er ook rekening mee dat iedereen in een andere fase van bewustzijn zit betreft bepaalde kwesties en dat zo’n proces van begrip en verandering even kan duren voor iemand die ergens vanuit persoonlijke belevingswereld geen ervaring mee heeft.

21 likes

Nu ik dit zo lees vind ik het eigenlijk echt heel jammer dat wij in de Nederlandse cultuur zo weinig rituelen en gebruiken hebben wat we met trots kunnen uiten. Zeker als je niet uit Volendam, Urk of Staphorst komt
Ja, we zijn nu erg progressief en hebben oliebollen, maar maar is dat wat ons verbind? :unamused:

4 likes

Oontopic: Bonnie haar vlogmas is echt 50% adventkalenders openmaken. Was dat altijd al zo? Ik kijk dit jaar voor het eerst elke dag.

5 likes

Volgens mij wel toch. Ze openen elk jaar advent kalenders. Ze maken er een voor elkaar en ze krijgen ze ook van winkels en ze kopen er ook een paar.

Helemaal mee eens.

Daarnaast vind dat jij, @Wuorvgnitekram, op veel posts best heftig reageren, het mag soms best een tandje minder?

40 likes

Is tone policing :grimacing:

31 likes

Ik wil het even voor @Wuorvgnitekram opnemen. Want haar teksten kunnen misschien wat hard overkomen. Maar ze is autistisch dus ze draait er niet omheen zeg maar. Het helpt om haar teksten niet als een persoonlijke aanval te lezen.

@Wuorvgnitekram als je het niet fijn vind dat ik dit zo zeg dan haal ik het weg.

29 likes

Ja laten we ons vooral weer richten op de toon van een bericht en niet op de inhoud. Zo’n vermoeiende dooddoener. Ik zie @Wuorvgnitekram nergens schelden, iemand beledigen etc. Enkel direct zeggen waar het op staat. Als dat al ongemakkelijk voor je is… En begrijp me niet verkeerd, ik ben het heus niet altijd met haar eens. Maar ik vind het ronduit belachelijk als zij notabene op haar toon moet letten en rekening moet houden met jullie tere zieltjes terwijl zij dagelijks moet dealen met allerlei shit rondom haar kleur of achtergrond. Maar boehoe, ik wil geen direct antwoord op mijn vraag, liever gesugarcoat.

84 likes

Waarom is het zo verwerpelijk dat ik het jammer vind dat ik bepaalde dingen die ik tof of mooi vind nu niet meer kan/zal/wil gaan dragen?! En waarom is het zo verwerpelijk dat ik het jammer vind dat ik er nu achter kom dat ik mensen misschien in het verleden heb gekwetst wanneer ik dat wel heb gedaan?

Ik vind dit echt super onredelijk en heftig!

Edit: ook leuk dat je de rest van de reactie waarin ik aangeef er voortaan rekening mee hou weg laat in al je reacties :+1:t4:

3 likes

Je kan ook eerst een rondje googlen voordat je reageert. Dan is de kans op de wind van voren kleiner. Bovendien kan die wind je ook wat leren.

13 likes

Ik lees het niet als aanval, ik ben blij met elke les die ik leer hier op het forum over deze onderwerpen. Maar soms kan het denk ik iets vriendelijker of minder aanvallend.

4 likes

Ja dat is helaas waar :joy: Maar ze doet er ook geen moeite voor om iets leuks te verzinnen

Wat is er niet duidelijk?

1 like

Eigenlijk denk ik niet dat je het anders had kunnen doen. Ik was zelf de heletijd bezig met " het is niet netjes maar je bent geen slecht mens hoor maar denk er even over na kusje kusje"
En dan komen er nog reacties van " JA MAAR MIJN KIMONO DAN"
En als je dan een wat duidelijke feitelijke reactie geeft krijg je. " Ja en hierdoor durf ik niks te zeggen"

Het ligt niet aan de messenger maar aan de ontvanger in dit geval.

( Dit is trouwens niet gericht op 1 iemand maar meerdere reacties)

31 likes

Ik besef nu dat ik op mijn blog best vaak met het woord “kimono” verwijs naar wat evengoed een “duster” kan genoemd worden.

Brb effe 39 edits doen.

23 likes

@flazeda zei over het niet kunnen dragen:

Ik vind het erg jammer dat het als niet oké wordt gezien om waardering te tonen voor andere culturen door deze uit te dragen, maar als dat zo aanstootgevend is zal ik proberen daar voortaan meer bij stil te staan en me daar niet mee in te laten

Vind ik juist een net bericht en absoluut niet centered

12 likes

Waarom word er elke keer (of iig vaak) als @Wuorvgnitekram iets zegt gereageerd met ‘heftig’? Wat zij typt zijn letterlijk alleen woorden die je leest op een website. Je verzint/voelt er zelf een emotie bij… Misschien sugarcoat ze haar reacties niet, maar dat hoeft toch ook niet?

Zodra een influencer een reactie krijgt met: geen haat hoor maar… vinden we dat gek en stom. Want: je kan toch alles zeggen? Maar hier op het forum worden ook reacties al snel bestempeld als ‘hard’, ‘fel’, ‘wind van voren’ etc. Beetje krom soms.

29 likes

Sorry moet hier erg om lachen omdat het ook echt zo ging. Maak dat wel vaker mee dat ik dan lees: Maar mijn oudtante heeft nog een jurk voor me die ze ooit in Marrakesh heeft gekregen van een vrouw in de woestijn, ja maar mijn broer heeft een traditioneel kledingstuk voor me meegenomen uit Zimbabwe…

3 likes