Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Hahaha dit is zon typisch forum ding. Al dat ge jamaar tot het ding waar de discussie over ging helemaal uit zn verband is getrokken. Omdat iedereen zijn eigen ding probeert goed te praten.

11 likes

@Wuorvgnitekram ik reageerde net met dat ik je reactie heftig vond, bij dezen mijn excuses. Voor sommige kan het misschien aanvallend overkomen, ik weet nu dat je dat niet zo bedoeld!

4 likes

Wat een lev als je hier in rond durft te rijden

8 likes

Betekend dit dat ik geen klompen meer mag dragen."

2 likes

Wat ik hier vaak zie is dat mensen verduidelijkende vragen over dit soort onderwerpen stellen, zodat ze het beter kunnen begrijpen. En soms moeten mensen ook even 3 keer gewezen worden op dat ze iets fout doen.

En waarschijnlijk interpreteerde ik @Wuorvgnitekram’s schrijfstijl en communicatie verkeerd waardoor het een nogal raar gesprek en daardoor de kern een beetje kwijt raakte, ja.

4 likes

Wat heeft dat met deze discussie te maken?

Nja in deze discussie was ik zelf nogal rustig omdat ik er ook niet veel vanaf weet en niet zo goed wist hoe ik t moest verwoorden. ( en ik heb zelfs gegoogled kan het iedereen aanraden)
Maar ik ben eigenlijk van mening dat we in een ā€œdiscussieā€ over cultuur en racisme en alles wat daar bij hoort. Niet meer zo hoeven te sugar coaten.

Vooral na een aantal keer ( Niet alleen van jou) " Ja maar en mijn dit en dat dan" Denk ik ja kom op zeg wat wil je nou precies horen. (Nog maals niet alleen naar jou gericht kusje kusje)

5 likes

Oh, het is dat je het zegt, dat zij dat was en dat het een vergelijkbaar onderwerp ging. Ik onthou doorgaans niet op wie ik reageer op het forum.

Shit ik moet echt op communcatie-cursus als ik deze analyse zo zie. Een aantal dingen komen uit deze analyse namelijk heel anders dan hoe ik dat zelf zag toen ik het schreef.

3 likes

Als ik het me goed herinner ben ik wel teruggekomen op wat ik bedoelde. Het kwam er op neer dat zij kritiek uitte op forummers in het algemeen en dat schoot in mijn verkeerde keelgat (want als je forummers zo irritant vind, wat doe je dan op het forum?).

Maar goed, ik wil het hier eigenlijk bij laten. Ik denk dat de kern van zowel de discussie als de escalatie duidelijk is en het lijkt me niet nodig om hier eindeloos over door te bakkeleien.

1 like

Anekdote die ik toch nog even wilde inbrengen. Op de basisschool kwam ik op het suikerfeest ook eens in een traditionele jurk uit mijn vader’s cultuur en de juf vroeg toe of het Carnaval was. Dus…ja, tot dit een beetje de reactie blijft vind ik het kut als mensen ā€œmijn cultuurā€ als carnavalskostuum gebruiken

41 likes

Auw wat pijnlijk, niet te geloven toch.

5 likes

We hebben best wel wat, al zijn de meeste mensen dat vergeten. Ik vind het jammer dat het zo in lijkt om af te geven op het (gebrek aan) cultuur in Nederland, terwijl dat in mijn ogen ook veel desinteresse/onwetendheid is. Als je je erin verdiept, is er meer dan je op eerste gezicht denkt.

16 likes

Ik zie op YouTube allemaal shoplogs van mensen @ezw (mijn shoplogsmattie) met allemaaaaal feestkleding voor de feestdagen. Ik snap niet waarom dit jaar je daar zo veel geld aan gaat uitgeven en voor wat 🄲 :cry:

13 likes

Hahaha ja herkenbaar
Bij die shoplogs ruik ik bijna door mijn scherm die plastic geur gewoon :mask:

Ik heb wel gemerkt dat ik zeer moeilijk te influencen ben hoor, ik koop nooit wat na het bekijken van zo’n Shoplog. snap ook echt niet wat mijn doel is maar t is gewoon vermakelijk om andere vrouwen te zien kiezen, passen, oordelen. En iedereen heeft altijd dezelfde herkenbare struggles. Heeeerlijk. Genieten gewoon. Vooral die pashokjesbeelden maarja die zullen voorlopig even niet komen.

2 likes

Hmm ik weet niet of het inderdaad zo rechtlijnig is, immers kun je ook erg tegenstrijdige dingen denken/geloven en ik weet niet of handelingen wel altijd verklaarbaar zijn vanuit (onbewuste) gedachten?

Sowieso vind ik onbewuste gedachten een ongrijpbaar iets hoor, want ik ervaar gedachten hebben juist als iets wat aanwezig is in je hoofd, waar ik me dus bewust van ben zeg maar. Interessant wel.

Oh en de uitspraak dat je je gedachten niet bent, bijvoorbeeld ivm intrusieve gedachten, vind ik ook wel wat inzitten.

Ben er nog niet over uit allemaal. Sorry voor de afdwaling.

Ja niet dus! Maar ik ben überhaupt niet zo gevoelig voor zulke dingen volgens mij
Het is extra genieten als ze indd een totaal andere smaak hebben. Indd je hoeft ook niet altijd op te letten, alleen al de overwegingen die ze noemen is al entertainment genoeg :joy: :two_hearts:

Mijn lievelings is voortaan ook kledingkast opruimen video’s trouwens

Ik denk dat het ook te maken heeft om zoiets onbenulligs te kunnen horen / beluisteren in tegenstelling tot mijn dagelijkse bezigheden op het werk ofzo . Gewoon zo kneuterig en gedachteloos

2 likes

Bonnie met d’r secret kalender terwijl ze er al 2000 heeft, vond het heel cringy :zipper_mouth_face:

2 likes

Ik vind afgeven op Nederland ook wel heel Nederlands eigenlijk, of telt dat niet? Misschien ook meer calvinistisch maar toch.
Ik denk dat ik eigenlijk ook niet zo diep in de Nederlandse cultuur zit, dus zou voorbeelden wel leuk vinden om te lezen.

1 like

Weird flex

17 likes