Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Het bestaan van onbewuste gedachten ligt niet onomstotelijk vast, Freud was er bijvoorbeeld voorstander van maar hij hanteerde geen wetenschappelijke methodes voor het testen van zijn theorieën.

Ik denk dat er een actief deel van je brein is, waar het stemmetje in je hoofd ook spreekt, en een automatisch deel waar het stemmetje misschien info uit put maar waar niet “gesproken” wordt. Vanuit hier zie ik, semantisch gezien, gedachten iets als hetgeen waar je bewust mee bezig bent omdat bijv dat stemmetje een manifestatie is van je bewustzijn. Los van of je er actief controle over hebt.
Verder vind ik het onderbewustzijn ongrijpbaar, maar daarmee ontken ik het bestaan verder niet hoor.

1 like

Ja, dat toch nog even benadrukken richting @Wuorvgnitekram. Echt alsnog keiharde tone policing @ezw.

Wat heeft zij precies met haar gezicht gedaan?
Ze zag er zooo anders uit eerst?
Kan het niet zo goed bedenken :thinking:

6 likes

Is dit niet gewoon vanuit een andere hoek. Volgens mij heeft ze best wel een mooie scherpe kaaklijn maar valt die op deze foto niet op.

1 like

Ja vond ik er ook een beetje gek uit zien. Maar denk/hoop slechts een “pose”. Duckface anno 2021

1 like

Wilde er wat over typen, maar bedacht me toen dat het niet netjes is om over iemands uiterlijk te speculeren. Dit forum heeft me positief beïnvloed.

7 likes

Ze lijkt op Milou van boer zoekt vrouw hier

1 like

Vind haar nieuwe stijltje en look niet zo geslaagd.
De hele glans is eraf ofzo.
Ze kijkt zo leeg uit haar ogen en haar foto’s zijn zo… saai ofzo? Ik weet het niet.
Ik vond haar wel heel erg leuk! Haar foto’s en haar stijl.

7 likes

Ze is volgens mij ook veel afgevallen een tijd geleden, misschien dat het daar iets mee te maken heeft

1 like

Zo irritant altijd als Bonnie zich dommer voordoet dan ze is hihihihi ik kan echt niet gamen hé ha ha en dan moet Nick haar ff mansplainen. Volgens mij dikt ze het allemaal veel meer aan maar goed. :upside_down_face:

11 likes

Dit klinkt echt als gezellige afleiding. Heb je linkjes van goede start filmpjes? :eyes:

1 like

Haha ik zoek iig op “pashokjes Shoplog” en dan heb je een heleee lijst, indd heel veel en niet alles is even satisfying om te zien :joy:
Ik zal er eens naar kijken als ik weer thuis ben en achter de laptop zit.

2 likes

Ik zat even haar foto’s te bekijken maar zij lijkt echt mega ongezellig vanaf haar foto’s

2 likes

@hoiikbenes @Lila ben het eigenlijk wel met jullie opmerkingen eens, maar aan de andere kant: stel je voor dat jij naar New York zou ‘moeten’ verhuizen. Het lijkt op living the dream, maar je moet daar dus eigenlijk alles opbouwen. Volgens mij heeft zij ook wel aangegeven dat ze daar heel erg eenzaam is/was. Lijkt me echt lastig om je familie en vrienden en bekende omgeving achter te laten. Ondanks dat het New York is en dat me super gaaf lijkt. Je kunt niet even snel op de koffie bij je moeder of even een theetje/wijntje doen met vriendinnen.

1 like

Gaat Jessie Maya weer verhuizen? Laatst zei ze in een mukbang met jeroen " Ja jij wilt dat ik weg ga"
En nu heeft ze een haul met allemaal huishoudelijke shizzle.

Love hoe excited Jessie is over keukenapparaten en dekbedden :laughing:
7 likes

Ja misschien wel. Maar ik denk dat het niet zien van cultuur in Nederland meer te maken heeft met dat we het massaal niet belangrijk vinden, dan dat het er ook daadwerkelijk niet is. Willekeurige voorbeelden: Toen mijn oma overleed, vond ik een foto van haar in Zeeuwse klederdracht. Ik vond het heel mooi, en ben me erin gaan verdiepen. Ook in die klederdracht zat heel veel symboliek; je kon eraan zien wat iemands (huwelijkse) status was en hoeveel kinderen iemand had. Mijn oma droeg vaak bloedkoraal, dat komt ook vanuit die klederdracht; het zou beschermen tegen ongeluk. Nederland heeft prachtige, unieke sagen en legenden die zo direct samenhangen met het land en die de meeste mensen niet meer kennen. Kinderliedjes die al heel lang worden gezongen (er zit vaak ook een boodschap in). Waarom we met Sinterklaas speculaas en chocolademunten eten. Haantjes op torens zijn ook iets Nederlands/Vlaams. Ze verwijzen naar de haan als de aankondiger van de wederopstanding van Christus. Er zit heel veel symboliek in alledaagse dingen. Sowieso is de christelijke traditie heel erg verweven, maar omdat geloof niet meer in is, vergeten we daar alles van (en dat vind ik persoonlijk best jammer). Maar het wil niet zeggen dat het er niet is, alleen dat men het niet meer ziet/waardeert.

57 likes

Leuk om te lezen, ik ga een googelen op de dingen die je noemt.
Heb helemaal niks met religie en dat helpt inderdaad niet denk ik, maar vind mythes en legendes altijd wel leuk dus ben wel benieuwd naar de typisch Nederlandse varianten. Sprak laatst een paar niet-Europeanen die best gefascineerd waren door Nederland(ers), zou leuk als ik ze straks wat van deze dingen kan vertellen. Dankje!

2 likes

Ik vind het serieus best verdrietig dat kledingdracht wss met de dood van de oudste generatie gaat verdwijnen. De mensen die het elke dag dragen bedoel ik dan.

Maar dat komt meer omdat ik traditionele kleding sowieso interessant vind.

14 likes

Misschien een beetje een gekke vraag, maar @Wuorvgnitekram en andere POC, wat denken jullie, of wat doet het met jullie als je iets van je eigen cultuur in de vorm van cultural appropriation ziet? Word je daar boos van, vind je het respectloos, voel je je onderdrukt?
Ik ben gewoon echt benieuwd, hoop dat dit geen stomme vraag is.