Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ik geloof wel dat ze het (bij tijd en wijle) wil, maar dat ze niet altijd veel zelfdiscipline heeft.
Dat is wel herkenbaar, ik denk dat iedereen daar wel eens mee worstelt (rond andere onderwerpen misschien).
Het probleem is denk ik dat ze vindt dat het niet goed is om dit uit te stralen, omdat ze zich wel bewust is van haar rol als influencer, en dat ze letterlijk kastruimte tekort komt, maar dat ze eigenlijk de spullen wel graag wil hebben. Ze zegt zo vaak dat ze gelukkig wordt van pakketjes uitpakken alleen al al die adventskalenders maken dat ook al wel duidelijk)
Ik zou het wel echt goed van haar vinden als ze echt een verandering maakt.
Edit: Op andere vlakken heeft ze trouwens juist veel zelfbeheersing, ik bedoelde het niet in het algemeen

2 likes

Als Bonnie nou eerst ff die samenwerking met Graze stopzet dan zijn we al een stapje verder

Echt zo’n typische samenwerking waar ze volgens mij veel geld voor krijgt want verder past 't totaal niet bij dr

19 likes

Ja dat is ook zo, ik denk dat iedereen dat wel heeft dat je dingen wil veranderen maar je de discipline niet hebt of dat het een proces is met pieken en dalen. Maar bij influencers vind ik het lastig omdat je in die rol per definitie reclame maakt voor bedrijven of organisaties (tenzij je een heel ander soort influencer bent die informatie verschaft). Dus ik begrijp wel dat ze als individu worstelt met consumeren etc., maar ik vind het ongeloofwaardig omdat ik denk tja, als jij je werk als influencer wilt blijven doen dan moet je wel reclame blijven maken. En er zijn natuurlijk influencers die hun kanaal gebruiken om uitsluitend conscious merken etc. te promoten, maar dan alsnog vind ik de balans tussen ā€œhet is goed dat duurzame merken aandacht krijgenā€ en ā€œje maakt alsnog reclame voor bedrijven stimuleert hiermee koopgedragā€ super lastig. Naja kan het lastig uitleggen haha. Ik denk dat hetgeen waar ze mee worstelt niet te voorkomen is als je tegelijk ook influencer wilt zijn. En dan denk ja als je meer duurzaam wilt leven, kap dan gewoon met reclame maken voor troep. Zo onwijs moeilijk kan dat toch niet zijn.

2 likes

Ik snap wat je bedoelt! Bonnie begon met vloggen op jonge leeftijd en gebruikte haar kanaal in eerste instantie als een soort dagboek van haar leven. Misschien is het probleem dat ze daarna nooit een duidelijke richting heeft gegeven aan haar vlog en daarom makkelijk ā€œmet alle winden meewaaitā€. Bijvoorbeeld: ze is vegetarisch, maar dat heeft ze van haar ouders meegekregen, dus dit was nooit een bewuste keuze voor haar. Ze heeft een tijdje een dag in de week vegan gegeten, maar hier is ze mee gestopt. Ze is dit jaar naar de BLM-demonstratie in Rotterdam geweest, maar maakt tegelijkertijd wel toondove opmerkingen in haar vlogs en reageert daar dan vervolgens best lauw op. Ze had een tijdje de ā€˜Pyama Party Podcast’ waar ze met vrienden besprak hoe ā€œfeministischā€ ze waren, maar dat heeft ze ook niet doorgezet. Ze maakt kringloopcontent omdat ze duurzaamheid belangrijk vindt, maar heeft tegelijkertijd ook samenwerkingen met fast fashion ketens. En tuurlijk: de insteek van dit alles is goed en niemand is perfect, maar bij mij bekruipt dan ook het gevoel dat ze zelf niet echt weet waar ze voor staat. Ze heeft ook weleens gezegd dat ze de naam ā€˜Boncolor’ wilde veranderen, maar dat ze niet zo goed wist hoe of wat. Ik denk dat het zou helpen als ze wat meer richting zou geven aan haar kanaal. Zo te horen denkt ze daar de laatste tijd wel over na, dus ik ben benieuwd…

34 likes

Ik heb eigenlijk wel altijd het idee gehad dat ze begonnen is met haar kanaal met ergens het idee om te kijken of ze er ooit (deels) haar werk van kon maken.
In het begin deed ze wel andere dingen ernaast, en ze wist natuurlijk nooit of het zou lukken, maar toen zij begon waren er al wel mensen die leefden van vloggen. Ik denk dat ze goed ingeschat heeft dat zij ook die potentie had.
Ze heeft het ook vanaf het begin redelijk professioneel aangepakt, met een uploadschema en series, en ze had al ervaring met filmen, presenteren en video’s maken.
Zij heeft nooit echt de amateurfase gehad zoals je bij bijvoorbeeld Martine en Willemijn zag, begonnen op de zolderkamer met alleen een webcam of zonder echt te editten.
Dit bedoel ik positief trouwens haha. Ze heeft het ook zelf echt waargemaakt.

12 likes

Kom ik weer. Maar volgens mij was Bonnie begonnen omdat ze op t egf zat en mensen hadden het over dat ze een relatable vlogger zochten ofzoiets. En in het begin was ze dat ook wel want ze deed gewoon dingen die wij toen ook deden op die leeftijd.
Maar ik vind dr nu een karikatuur van zichzelf geworden.

15 likes

Oooh, ik dacht dat ik een keer in een vlog jaren terug had gezien dat ze in haar tienerjaren ook al filmpjes maakte, bijvoorbeeld als ze op vakantie ging met haar ouders en zo. Maar dat was idd niet echt een vlog-vlog, meer een videodagboek :thinking:

Is dit tegenwoordig het Bonnie topic?

26 likes

Misschien moet jij maar gaan vloggen voor ons dan.

9 likes

" Hoi ik ben soy en vandaag doe ik niks. Stuur pakketjes!"

49 likes

Nee, de verkeerde tactiek is dat… ā€˜Hoi, ik zoek al eeeeeeeeuwen de perfecte nieuwe keuken. Heeft iemand dĆ© tip please?? Met installatie graag’

13 likes

Nee dan ben ik bang dat jullie mij een stiekeme schooier gaan vinden.

1 like

Is niks stiekems aan hoor

2 likes

Het is het youtuber topic en Bonnie is een youtuber. Kom dan zelf met iets? Vind dit altijd van die waardeloze dooddoeners.

7 likes

Dat eindeloze ā€˜ohhhhhh’ OHHHhhhHhh’ ā€˜oowwhhhhhhh’ als ze iets ziet, openmaakt of wat dan ook. Overdreven gedoe. Echt een typetje geworden.

27 likes

Het valt me op dat bij het bedrijf van Delia niet altijd afstand gehouden wordt e.d.

4 likes

Ja zelfs als ze een pakje boter open maakt is het ā€œoooooohā€

4 likes

Toevallig vroeg ik me vandaag af (terwijl ik de vlog van Bonnie keek waar ze haar lip harst) hoe het zou klinken als Bonnie ooit zou gaan bevallen, omdat ze altijd van die kreten slaakt. Waar je wel niet over nadenkt als je tijd over hebt :thinking:.

9 likes

Ze kan niet zo goed tegen pijn en last, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel over hoe ze een bevalling ervaart.

Òòòòòòòòòòòh!!! GewĆ©ldig!!!

5 likes