Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Anekdote die ik toch nog even wilde inbrengen. Op de basisschool kwam ik op het suikerfeest ook eens in een traditionele jurk uit mijn vader’s cultuur en de juf vroeg toe of het Carnaval was. Dus…ja, tot dit een beetje de reactie blijft vind ik het kut als mensen “mijn cultuur” als carnavalskostuum gebruiken

41 likes

Auw wat pijnlijk, niet te geloven toch.

5 likes

We hebben best wel wat, al zijn de meeste mensen dat vergeten. Ik vind het jammer dat het zo in lijkt om af te geven op het (gebrek aan) cultuur in Nederland, terwijl dat in mijn ogen ook veel desinteresse/onwetendheid is. Als je je erin verdiept, is er meer dan je op eerste gezicht denkt.

16 likes

Ik zie op YouTube allemaal shoplogs van mensen @ezw (mijn shoplogsmattie) met allemaaaaal feestkleding voor de feestdagen. Ik snap niet waarom dit jaar je daar zo veel geld aan gaat uitgeven en voor wat 🥲 :cry:

13 likes

Hahaha ja herkenbaar
Bij die shoplogs ruik ik bijna door mijn scherm die plastic geur gewoon :mask:

Ik heb wel gemerkt dat ik zeer moeilijk te influencen ben hoor, ik koop nooit wat na het bekijken van zo’n Shoplog. snap ook echt niet wat mijn doel is maar t is gewoon vermakelijk om andere vrouwen te zien kiezen, passen, oordelen. En iedereen heeft altijd dezelfde herkenbare struggles. Heeeerlijk. Genieten gewoon. Vooral die pashokjesbeelden maarja die zullen voorlopig even niet komen.

2 likes

Hmm ik weet niet of het inderdaad zo rechtlijnig is, immers kun je ook erg tegenstrijdige dingen denken/geloven en ik weet niet of handelingen wel altijd verklaarbaar zijn vanuit (onbewuste) gedachten?

Sowieso vind ik onbewuste gedachten een ongrijpbaar iets hoor, want ik ervaar gedachten hebben juist als iets wat aanwezig is in je hoofd, waar ik me dus bewust van ben zeg maar. Interessant wel.

Oh en de uitspraak dat je je gedachten niet bent, bijvoorbeeld ivm intrusieve gedachten, vind ik ook wel wat inzitten.

Ben er nog niet over uit allemaal. Sorry voor de afdwaling.

Ja niet dus! Maar ik ben überhaupt niet zo gevoelig voor zulke dingen volgens mij
Het is extra genieten als ze indd een totaal andere smaak hebben. Indd je hoeft ook niet altijd op te letten, alleen al de overwegingen die ze noemen is al entertainment genoeg :joy: :two_hearts:

Mijn lievelings is voortaan ook kledingkast opruimen video’s trouwens

Ik denk dat het ook te maken heeft om zoiets onbenulligs te kunnen horen / beluisteren in tegenstelling tot mijn dagelijkse bezigheden op het werk ofzo . Gewoon zo kneuterig en gedachteloos

2 likes

Bonnie met d’r secret kalender terwijl ze er al 2000 heeft, vond het heel cringy :zipper_mouth_face:

2 likes

Ik vind afgeven op Nederland ook wel heel Nederlands eigenlijk, of telt dat niet? Misschien ook meer calvinistisch maar toch.
Ik denk dat ik eigenlijk ook niet zo diep in de Nederlandse cultuur zit, dus zou voorbeelden wel leuk vinden om te lezen.

1 like

Weird flex

17 likes

Het bestaan van onbewuste gedachten ligt niet onomstotelijk vast, Freud was er bijvoorbeeld voorstander van maar hij hanteerde geen wetenschappelijke methodes voor het testen van zijn theorieën.

Ik denk dat er een actief deel van je brein is, waar het stemmetje in je hoofd ook spreekt, en een automatisch deel waar het stemmetje misschien info uit put maar waar niet “gesproken” wordt. Vanuit hier zie ik, semantisch gezien, gedachten iets als hetgeen waar je bewust mee bezig bent omdat bijv dat stemmetje een manifestatie is van je bewustzijn. Los van of je er actief controle over hebt.
Verder vind ik het onderbewustzijn ongrijpbaar, maar daarmee ontken ik het bestaan verder niet hoor.

1 like

Ja, dat toch nog even benadrukken richting @Wuorvgnitekram. Echt alsnog keiharde tone policing @ezw.

Wat heeft zij precies met haar gezicht gedaan?
Ze zag er zooo anders uit eerst?
Kan het niet zo goed bedenken :thinking:

6 likes

Is dit niet gewoon vanuit een andere hoek. Volgens mij heeft ze best wel een mooie scherpe kaaklijn maar valt die op deze foto niet op.

1 like

Ja vond ik er ook een beetje gek uit zien. Maar denk/hoop slechts een “pose”. Duckface anno 2021

1 like

Wilde er wat over typen, maar bedacht me toen dat het niet netjes is om over iemands uiterlijk te speculeren. Dit forum heeft me positief beïnvloed.

7 likes

Ze lijkt op Milou van boer zoekt vrouw hier

1 like

Vind haar nieuwe stijltje en look niet zo geslaagd.
De hele glans is eraf ofzo.
Ze kijkt zo leeg uit haar ogen en haar foto’s zijn zo… saai ofzo? Ik weet het niet.
Ik vond haar wel heel erg leuk! Haar foto’s en haar stijl.

7 likes

Ze is volgens mij ook veel afgevallen een tijd geleden, misschien dat het daar iets mee te maken heeft

1 like

Zo irritant altijd als Bonnie zich dommer voordoet dan ze is hihihihi ik kan echt niet gamen hé ha ha en dan moet Nick haar ff mansplainen. Volgens mij dikt ze het allemaal veel meer aan maar goed. :upside_down_face:

11 likes