Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ja dat snap ik natuurlijk wel, haha, ik ben het verder ook helemaal met je eens hoor. Ik kan me gewoon ook voorstellen dat het wel lastig kan zijn als je voor je gevoel al tegen 80% nee zegt en je niet eens deep down, maar gewoon heel dicht onder de oppervlakte ‘spullengek’ bent.

Ik vond het ook vreemd dat ze een probleem ziet in het maken van kringloopcontent omdat ze dan de drang voelt spullen te kopen. Maar hier ging ze over brainstormen dus ik hoop dat ze een goede oplossing vindt die ook nog eens bij alle maatregels past. Kringloopkwartier vind ik bijvoorbeeld echt goed bedacht.

1 like

Echt insane dit maar wel tof.
3 likes

Ja, echt te gek voor woorden. Die vrouw die een nieuwe auto kreeg wauw.
Ik ga ook tot 10.000 tellen en bekend worden (zo is hij toch bekend geworden?)

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het echt is begonnen, kijk pas sinds een jaartje denk ik zijn video’s.

Van de kwantum? Die hebben mijn gordijnen ook compleet verneukt.

Ik heb in een winkel gewerkt waar we ook gordijnen op maat maakten voor mensen en het was zo mega frustrerend hoe mensen altijd zelf de maten verkeerd doorgaven maar daarna dan wel boos verhaal kwamen halen als het niet klopte. Ja, mevrouw, ik kan niet bij u in huis kijken of dit klopt??? Ik moet afgaan van de maten die je me geeft.

13 likes

Er is bij veel bedrijven wel een opmeetservice. Maar mensen willen hier niet voor betalen. Ik ben ook zo’n iemand. Destijds een keer gordijnen gescoord via vakantieveilingen, deze hadden de perfecte lengte maar waren niet breed genoeg.

Was wel een leermoment voor de nieuwe gordijnen. Lengte was perfect. Breedte aan allebei de kanten wat erbij gedaan.

Het is ook vet vervelend dat het jouw woord tegen die van hen is dan. Als de klant meent dat jij het verkeerd ingevoerd hebben en dat hun maten echt wel klopte dan kun je niet veel meer doen dan ze gelijk geven, ook al weet je dat zij fout zaten.

Haat het sowieso als klanten zelf iets fout gedaan hadden en dan de schuld gaven aan het personeel zodat ze een nieuw product kregen. Heb zo’n hekel aan ‘de klant is koning’ mentaliteit, maar goed, dat is een andere discussie haha.

22 likes

Bij mijn zaak moesten de klanten tekenen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de afmetingen. Het ging vaker mis met de opmeetservice dan met mensen die zelf op hadden gemeten :’).

9 likes

Was bij de bouwmarkt inderdaad ook, moest je iets ondertekenen. Zou eigenlijk de norm moeten zijn tegenwoordig. Vooral jammer dat het nodig is.

Het lijkt mij wel dat je als winkel bewijs kan overleggen, bijvoorbeeld van het formulier wat de klant heeft ingevuld. Maar dan kan je je als winkel alsnog indekken als de klant er geen verzekering bij heeft of zoiets. Net als bij Veneta, dan kun je ook kiezen voor die opmeetservice en als het niet goed is dan wordt het opgelost. Omdat je extra betaald hebt voor die service als verzekering. Heeft iemand dat niet dan kun je toch makkelijk zeggen; Ja klopt, de maten zijn verkeerd dus dat kost xxx euro om het aan te passen. xxx euro als u het nu verzekerd wilt hebben en ik geef u nog x% korting om u tegemoet te komen. Klaar.

Zeg dat maar eens tegen mijn baas. Wij hadden dit soort afspraken niet en als er dan iemand kwam klagen is het makkelijker om geld terug te geven/nieuw product te bestellen dan de discussie aan te gaan. Ze waren ook als de dood voor negatieve Facebook beoordelingen, dus over het algemeen moest ik alle klachten met een glimlach afhandelen, ook al waren ze bullshit.

Het was zo intens frustrerend. Het was een groter warenhuis dus mensen konden de meest rare dingen verzinnen en ik moest ze altijd gelijk geven. Zelfs als de regels anders waren en ik riep mijn baas er dan bij voor back-up zei hij uiteindelijk toch: “geef maar gratis mee” waardoor je als personeel ook kut overkwam, alsof je de regels niet kende en maar wat uit je nek te lullen zat.

6 likes

Pfff ja herkenbaar, dit is zo kut haha

9 likes

Ja ik herken het wel hoor. Sommige klanten zijn zo naar dat het inderdaad makkelijker is om ze gelijk te geven. En super irritant als dan de baas ook niet achter jou staat. :unamused:

1 like

Gordijnen: irritante vent zeg, idd niet zo moeilijk maar wel goed om over na te denken hoe je ze wil ophangen. Heb zowel van Ikea als de gamma een hang systeem en dat haakje neemt ook al 1/ 1,5 cm “in beslag”. Geen ramp maar wel goed om zulke zaken mee te nemendie vervolgens invloed hebben op lengte. Wat is overigens de “normale” stand of gordijnen wel/niet de vloer raken als je ze open hebt? Als ik ze dicht doe in de eetkamer, hangt het mooi recht boven de vloer. Zware stof echter, dus bij open-stand raken ze de vloer. Stoort me een beetje… maar missch is dit voor het interieur-topic :grinning:

1 like

Maar ze heeft dit toch al tien keer eerder gezegd? Ik vind het juist opvallend dat ze zo vaak zegt dat ze minder spullen wilt ontvangen, vervolgens vergeet ze het weer en ontvangt ze weer mega veel troep door samenwerkingen en dan zegt ze weer dat ze minder spullen wilt ontvangen. Vind het juist super ongeloofwaardig haha.

8 likes

Ik geloof wel dat ze het (bij tijd en wijle) wil, maar dat ze niet altijd veel zelfdiscipline heeft.
Dat is wel herkenbaar, ik denk dat iedereen daar wel eens mee worstelt (rond andere onderwerpen misschien).
Het probleem is denk ik dat ze vindt dat het niet goed is om dit uit te stralen, omdat ze zich wel bewust is van haar rol als influencer, en dat ze letterlijk kastruimte tekort komt, maar dat ze eigenlijk de spullen wel graag wil hebben. Ze zegt zo vaak dat ze gelukkig wordt van pakketjes uitpakken alleen al al die adventskalenders maken dat ook al wel duidelijk)
Ik zou het wel echt goed van haar vinden als ze echt een verandering maakt.
Edit: Op andere vlakken heeft ze trouwens juist veel zelfbeheersing, ik bedoelde het niet in het algemeen

2 likes

Als Bonnie nou eerst ff die samenwerking met Graze stopzet dan zijn we al een stapje verder

Echt zo’n typische samenwerking waar ze volgens mij veel geld voor krijgt want verder past 't totaal niet bij dr

19 likes

Ja dat is ook zo, ik denk dat iedereen dat wel heeft dat je dingen wil veranderen maar je de discipline niet hebt of dat het een proces is met pieken en dalen. Maar bij influencers vind ik het lastig omdat je in die rol per definitie reclame maakt voor bedrijven of organisaties (tenzij je een heel ander soort influencer bent die informatie verschaft). Dus ik begrijp wel dat ze als individu worstelt met consumeren etc., maar ik vind het ongeloofwaardig omdat ik denk tja, als jij je werk als influencer wilt blijven doen dan moet je wel reclame blijven maken. En er zijn natuurlijk influencers die hun kanaal gebruiken om uitsluitend conscious merken etc. te promoten, maar dan alsnog vind ik de balans tussen “het is goed dat duurzame merken aandacht krijgen” en “je maakt alsnog reclame voor bedrijven stimuleert hiermee koopgedrag” super lastig. Naja kan het lastig uitleggen haha. Ik denk dat hetgeen waar ze mee worstelt niet te voorkomen is als je tegelijk ook influencer wilt zijn. En dan denk ja als je meer duurzaam wilt leven, kap dan gewoon met reclame maken voor troep. Zo onwijs moeilijk kan dat toch niet zijn.

2 likes

Ik snap wat je bedoelt! Bonnie begon met vloggen op jonge leeftijd en gebruikte haar kanaal in eerste instantie als een soort dagboek van haar leven. Misschien is het probleem dat ze daarna nooit een duidelijke richting heeft gegeven aan haar vlog en daarom makkelijk “met alle winden meewaait”. Bijvoorbeeld: ze is vegetarisch, maar dat heeft ze van haar ouders meegekregen, dus dit was nooit een bewuste keuze voor haar. Ze heeft een tijdje een dag in de week vegan gegeten, maar hier is ze mee gestopt. Ze is dit jaar naar de BLM-demonstratie in Rotterdam geweest, maar maakt tegelijkertijd wel toondove opmerkingen in haar vlogs en reageert daar dan vervolgens best lauw op. Ze had een tijdje de ‘Pyama Party Podcast’ waar ze met vrienden besprak hoe “feministisch” ze waren, maar dat heeft ze ook niet doorgezet. Ze maakt kringloopcontent omdat ze duurzaamheid belangrijk vindt, maar heeft tegelijkertijd ook samenwerkingen met fast fashion ketens. En tuurlijk: de insteek van dit alles is goed en niemand is perfect, maar bij mij bekruipt dan ook het gevoel dat ze zelf niet echt weet waar ze voor staat. Ze heeft ook weleens gezegd dat ze de naam ‘Boncolor’ wilde veranderen, maar dat ze niet zo goed wist hoe of wat. Ik denk dat het zou helpen als ze wat meer richting zou geven aan haar kanaal. Zo te horen denkt ze daar de laatste tijd wel over na, dus ik ben benieuwd…

34 likes