Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Bol heeft er een pagina over, misschien staat het in 1 van de filmpjes.

Edit: dit was mijn meest kansloze bijdrage ooit op t forum. Ik heb gegoogled maar kwam niet verder

1 like

Ik denk alleen maar ā€œwaarom heeft niet iedereen adblockā€. Beste uitvinding van het digitale tijdperk :raised_hands:

13 likes

Werkt niet op telefoon toch?
En ik heb ook adblock op mijn laptop maar soms komen daar nog reclames doorheen, snap 't ook niet

Of niet overal een affiliate link van maken, dit maakt de boodschap minder oprecht namelijk.

Of gewoon die link zetten en dan niet ā€˜no spon’ er bij vermelden. Nu lijkt het net alsof ze zo goed bezif is dat ze zelfs ongesponsord dingen met ons deelt, maar oja ze wil dan nog wel geld ontvangen.De combinatie voelt voor mij een beetje raar.

2 likes

Ik dacht even dat jij een affiliate link had toegevoegd aan jouw bericht

28 likes

:joy: ik zie het nu!

Ik snap best dat je als influencer iets linkt en je kan er een affiliate van maken, dat je dat doet.
Je maakt immers toch ā€œreclameā€ voor de desbetreffende site, hoeft ze echt niet gratis te doen.
Alleen vervang #nospon lekker in #affiliate

10 likes

Jawel, je hebt ook een app voor telefoon. Die werkt niet op de yt app, maar ik kijk yt gewoon via safari. Werkt prima en geen ads :partying_face:

Edit:ads door je adblockšŸ¤”hmm dat weet ik ook niet. Kijk bijna alleen maar yt op telefoon of apple tv?

1 like

Maar echt iedereen heeft affiliate links? Zou het ook dom vinden als influencer als je het niet zou doen. Het kost je als kijker niks extras en je helpt er iemand mee die wel de moeite heeft gedaan om een linkje in de beschrijving te zetten. Ik zie het probleem niet, dit is gewoon marketing in de meest pure vorm?

9 likes

Ja het is niet alsof je er slechter van wordt, je ziet toch zelf dat je op zo’n link klikt. Klik dan niet als je de Influencer het niet gunt

5 likes

Ja, vreemd… Het valt zeker onder reguliere GGZ en is echt goed onderzocht & meest gebruikt in traumabehandeling. Ik werk in de GGZ en we passen het veelvuldig toe (met gelukkig veel resultaat!).

5 likes

Het is alleen niet beschermd toch? Bedoel iedereen die de opleiding/cursus volgt of doet mag het daarna geven. Ik heb dat toen in mijn eerste jaar al moeten doen namelijk en had alleen stage toen.

2 likes

Emdr practitioner is zeker wel beschermd. Je moet ook lid zijn van de VEN (de beroepsvereniging EMDR) & dat is een pittig opleidingstraject. Ik raad mensen altijd ook aan om enkel bij practitioners EMDR te doen. Je kunt online vinden welke therapeuten dit zijn. Deze moeten ook punten halen voor herregistratie e.d. Gelukkig wordt hier steeds meer stelling in genomen, binnen het vakgebied, want het is echt een vak apart. Wij werken met ernstig getraumatiseerde kinderen&mensen (oorlogstrauma"s bijv). Je kunt echt veel fout doen en ontregelen door zomaar wat te gaan doen.

14 likes

Ja gelukkig! Wat @LizzyBennet zegt ken ik ook veel voorbeelden van, echt triest!
Zelfs mensen/collega’s uit het vakgebied die zelfstandig aan de slag gaan met alleen een cursus, vind dat ook gevaarlijk.

3 likes

Bij kinderen kan het ook hoor. Ik wilde achteraf zo graag dat het eerder bij mij was gedaan, had me veel ellende gescheelt waarschijnlijk… Ben het er wel zeker mee eens dat het wel iemand moet zijn die een gedegen opleiding heeft gedaan. Voor 1 cursus is het gewoon te heftig.

1 like

Ja heel kwalijk en kan ik me ook echt boos om maken. Ik gebruik het meteen even om te wijzen - mocht iemand hier hulp nodig hebben - op deze site waar (vrijwel) alle geregistreerde practitioners opstaan! Iedereen verdient goede behandeling.

7 likes

Waarom deden ze dat dan? :open_mouth:

Als je in dat rijtje staat: je moet echt een huge ass mobiel hebben voordat je dat kunt lezen! Microscopisch klein gelukkig!

1 like

Bilo en Nilo?! :joy:

63 likes

Huh. Ik heb de video niet gezien, maar ik zou het raar vinden als mijn vriend mij 's nachts niet wakker maakt als hij niet goed wordt en moet overgeven.

57 likes