Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

52 filmpjes van drie minuten. Eentje voor elke week. Ik ben hier denk ik echt te sceptisch voor, maar geef me een onderwerp rondom plannen en ik krijg ook wel drie minuten volgeluld op een manier waarop het lijkt alsof je heel veel hebt. Ik geloof best dat je veel krijgt in volume. De vraag is of je kwalitatief gezien ook veel krijgt? Vind dit echt weer een voorbeeld van een zakelijk superslim product. Want die 52 filmpjes verdien je natuurlijk zo terug als je een paar goede oplages a 50 euro verkoopt. Terwijl niemand 50 euro betaald voor het boekje an sich.

Edit: vind Sanny en Jorg zakelijk sowieso superslim bezig. Zij hebben afgelopen jaar echt uitgevonden waar hun pot met goud zit: het vermarkten van hun levensstijl.

18 likes

Ja in minder dan een week haha. Ik zag dat in haar vlog en ik dacht toen al van ohh dat je dat deelt. Eerst zei je ja ik moet nog heel veel scripts schrijven en daar had ze toen nog een dag voor. En daarna nam ze al die filmpjes op in 2 dagen volgens mij. Dus denk niet dat ze heeeeeel veel tijd en energie daarin heeft het gestopt.

3 likes

Die kotspoll + dit = tranen in m’n ogen van het lachen

1 like

2500 stuks x 50 is 125.000,00 omzet op die planners. Maarrrr drukkosten, vormgever(s), uitgever, videocrew +montage, evt platform waar die videos op staan, en uren die je kwijt bent met alles bedenken, uitwerken, en scripts maken voor die videos + opnemen (dat zijnner echt wel veel uren hoor)

Neemt niet weg dat ze er ongetwijfeld prima aan zal verdienen

1 like

Ik kom Rosalie weer even pluggen. Vind het echt zo leuk om te zien hoe creatief ze is

8 likes

Sanny heeft ooit omtrent een docu gezegd dat ze 2 ton per jaar winst maakt met haar coachings dingen. Ik vind het bizar hoor. Misschien toch ook maar "geluks"coach worden.

Bonnie die van slag is van alle ‘snacks’ van vandaag. Ze heeft 1 appelflap op en een pizza als avondeten?

4 likes

Ik heb het ook gezien, maar dat was geen winst maar omzet. Én volgens mij was het 1 ton.

Neemt niet weg dat het veel geld is en dat ik het geld oom wel zou willen.

https://www.linda.nl/nieuws/fragment-gemist/is-geluk-te-koop-videoland-documentaire-lars-gierveld-jelte-sondij/ hier lees ik dat het winst is. Anyhow big bussiness.

Haha wow: “Dat is winst, dus dat valt nog wel mee, toch? Ik ga wel voor meer, hoor.”

Ik heb echt te weinig ambitie. Tussen de één a twee ton winst per jaar wel mee vinden vallen?

6 likes

Ik krijg de indruk dat mensen de laatste tijd echt Bonnie’s vlogs gaan kijken om vervolgens hier ergernissen te plaatsen of bepaalde gedragingen te analyseren/bekritiseren. Ik weet dat je niet in dit topic moet zijn voor de goede moraal, maar ik vind dit best wel een beetje pestgedrag? Ik vond de kritiek op hoe ze over slavernij sprak echt helemaal terecht en goed dat dit wordt besproken, maar de laatste dagen gaat het echt over alles wat ze doet.

34 likes

Komt denk ik door vlogmas en iedereen nu meer ziet dan gebruikelijk. Gelukkig is vlogmas bijna overal voorbij.

Wooow wat heftig joh. Heel raar idee ook dat je dus naar iemand zit te kijken die iemand echt zwaar mishandeld heeft en niet op komt dagen bij rechtszaken etc. Vraag me echt af wie dat zou kunnen zijn, maar vrij logisch dat ze dat natuurlijk niet deelt. Maar kijk nu wel op een andere manier ook naar het programma, kan een single of vrouw met relatie zijn ook.

2 likes

De mensen in dat artikel zijn nogal aan het humble braggen. Sowiezo, als iemand zichzelf verkoopt geloof ik geen snars van het bedrag wat ze noemen, want natuurlijk moet je zeggen dat jouw concept goed verkoopt. “Ik verdien 2 ton per jaar” valt in deze in dezelfde categorie als “onze shampoo is de allerbeste en geneest gespleten haarpunten spontaan”.

Maar stel dat het wel waar is, wat niet onmogelijk is in die industrie, dan is het inderdaad niet veel, omdat je er bij dit soort bedrijven / beroepen vanuit moet gaan dat je het niet de rest van je leven kan doen. Voor een voetballer bijvoorbeeld is 2 ton per jaar ook niet veel, omdat je weet dat het stopt. Een influencer carriere kan morgen ineens voorbij zijn, en dan moet je in theorie nog 30 jaar door met dat geld (in de praktijk kun je terug in loondienst natuurlijk, maar zo reken je niet bij een bedrijf).

2 likes

Haha zit wat in. Achja, perspectief. Je kunt ook altijd iets anders gaan doen. Ik ben al blij met mijn muzikanten hongerloon dus bedragen van 200.000 klinken voor mij echt ziek.

Veel geld ja. Maar ik snap wel dat het aanslaat. Voor onze generatie lijkt alles maakbaar en maar binnen handbereik ĂĄls je er voor werkt/het graag genoeg wil. Daarom komen al die coaches overal op. Spiritualiteit was een paar jaar geleden nog zweverig en geitenwollensok en nu is het hip. Sanny komt voor de meeste kijkers denk ik over als een leuk mensen met een succesvol leven dus dan wil je haar product van hoe je dat voor elkaar krijgt wel kopen.

1 like

Ik geloof ook dat zeeeeer hoog van de toren blazen onderdeel in van de marketing.
Krijg ook de indruk dat Sanny of de auteur van get stuk windt verwart met omzet. ‘Dat is winst, dus het valt mee’ is totaal onlogisch namelijk.

2 likes

Ahh had ik het toch goed begrepen ze wonen niet meer samen.

He godver net nu ik wist waar ze woonde. (Kwam dr perongeluk tegen haha)

3 likes

Ik geloof 2 ton makkelijk. Sanny’s online programma kost 350 euro. Als je in een jaar duizend mensen zo gek krijgt om dat te doen heb je een omzet van 350.000 euro. Het maken van zo’n programma is niet heel ingewikkeld en kost ook echt niet zo heel veel. Met 10.000 euro zou je een zeer gelikt online programma kunnen afleveren. Als je echt veel uitbesteed heb je misschien een kostenpost van 50.000 euro. Je hebt zo een soort melkkoe. Heel weinig kosten voor heel veel opbrengsten.

5 likes

Huh waarom wonen ze niet meer samen? Kan ff niet kijken