Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ja, omdat het gewoon zou moeten kunnen. Maar in je achterhoofd weet je al dat mensen er negatieve dingen over gaan zeggen/denken, dus daarom zou ik het persoonlijk niet durven. Maar eigenlijk zou je daar niet eens over na hoeven denken.

1 like

Alsof dit hele topic daar niet om draait (lofit hoor, maar laten we eerlijk zijn) :sweat_smile: We komen hier niet voor de wetenschappelijke inzichten.

17 likes

Ik vind dat lastig, want daarmee geef je ook aan dat het iets uitzonderlijks is en niet normaal en dat de reacties er nou eenmaal bij horen.

Persoonlijk zou ik me daardoor niet perse meer gesteund voelen(mocht ik zelf zo een foto op instagram zetten). Ik zou dus die toevoeging gewoon weg laten.

Nog even een toevoeging: wat je eigenlijk nu doet is je eigen onzekerheid op haar projecteren. Misschien vind ze het helemaal niet spannend en zit ze niet zo met negatieve reacties, maar omdat jij daar wel mee zou zitten ga je er automatisch vanuit dat zij er ook zo in staat

Oh en dit klinkt allemaal misschien een beetje streng, maar in het echte leven is dit gewoon een irritatie, dus ik moet het even kwijt

7 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat bijna iedere vrouw in meer of mindere mate met deze onzekerhrid te maken heeft, ik zal zeker niet de enige zijn die zo denkt.

In de comments staat ook; oh Bonnie, je bent nu een echte vrouw geworden!!

Vind ik ook zo stom, alsof een decolete je een vrouw maakt.

55 likes

Echt veel moraalridders hier :joy: Hele levens worden hier besproken met roddels en al, namen belachelijk maken, familieleden bespreken, maar als iemands tetten er 2 keer uitvallen met een diner mag je niet ordinair vinden.

14 likes

(Gelukkig) is het een relatief beperkte groep die zich tot dit soort praktijken en onderwerpen verlaagt. Er is niks moraalridder aan om mensen aan te spreken op het commentaar geven op de kledingstijl van een andere vrouw. Dat is emancipatie

6 likes

Bonnie heeft wel vaker zulke outfits met décolleté aan bij feestjes. Vind t heel tof dat ze t doet. Ik heb ook grotere borsten en wil ze ook af en toe showen met een mooie top zonder bh, maar krijg vaak t idee dat mensen het sletterig vinden en het alleen mag als je kleine borsten hebt.

12 likes

Je mag een outfit best ordinair vinden maar weet wel dat je dan gewoon gevangen zit in het patriarchaat. Met je middeleeuwse mening.

55 likes

welkom op het forum :joy:

2 likes

Ik vraag me trouwens af of een outfit ordinair noemen wel jouw eigen mening is. Of dat je dat snel denkt omdat onze maatschappij dat beeld heeft gevormd.

@tuula haha ik heb soms het idee dat onze berichten sneller op t forum staan dan wij denken. Soms heb ik iets net 1 sec gepost en dan is het al geliket haha. Maar miss staat het dr dan al langer.

8 likes

Ik zou willen dat ik er zo uit kon zien als Bonnie.
Groetjes van jaloerse theezak Gerda.

13 likes

Ja dit inderdaad. En het verschilt ook per cultuur en verandert met de mode wat men ordinair of mooi vind. In de jaren 80 waren mijn grote borsten de droom, in de jaren 90 moest je eruit zien als een heroin chic topmodel en nu moet je Kim k zijn met dikke billen. En mannen mogen gewoon t zelfde blijven maar met een nieuw kapsel :wink:

35 likes

Wat is er precies ordinair of ongepast aan? Ze zit thuis met haar vriend.
(En ook al wilde ze dit buiten aan doen, ook priem natuurlijk maar denk wel goed om te beseffen dat ze gewoon kerst wilde vieren en een ‘specialer’ jurkje aan wilde doen)

1 like

Waarom prijzen we Vera constant voor iets wat we bij Bonnie nu ordinair noemen?

Ze ziet er fantastisch uit. Dat jij het niet zou dragen, prima, maar dat hoeft ook niet toch? Hoe heb je er last van dat haar boobies er zo mega goed uit zien??? Net zoals dat Vera er ontzettend goed uit ziet.

Laten we als vrouwen eens een keer niet zo haten op (het lichaam van) andere vrouwen.

82 likes

Trouwens nog een toevoeging waarom ik dit bericht dom vind. Er zijn hier veel verschillende mensen met veel verschillende meningen. Maar omdat mensen nu aangeven waarom jouw mening eigenlijk niet echt oke is kom jij met een " Naah andere mensen mogen dit en dit zeggen en ik mag niet even dit zeggen :sob::sob::sob:"

2 likes

Ik denk dat van mannen en jongens tegenwoordig wel wordt verwacht dat ze er gespierder uitzien dan in de jaren 80.

1 like

Nou ja, jij gaf niet alleen je mening maar zei ook dat zij gevangen zat in het patriarchaat, en een middeleeuwse mening had. Ook niet per se constructief (en, historicus speaking, historisch incorrect, maar dat staat er los van ;)), dus ik kan me voorstellen dat ze defensief zou worden.

1 like

Maar het is toch heel normaal om deze reactie te hebben? Dit topic gaat letterlijk om het reageren op dingen die vloggers doen/zeggen. Ik vind “je projecteert je onzekerheden” ook een beetje dezelfde trant als zeggen “je bent jaloers” op het moment dat iemand minder dan positief is. Dat ik m’n decolletĂ© niet zou willen showen op een publiek insta account is een bewuste keuze van mij, maar ik vind het goed dat andere mensen dat wel doen.

2 likes

Dat was pas erna. Plus het geld niet alleen voor die opmerking nu. Ik zie vakwr dat mensen wat zeggen en dat er mensen het er niet mee eens zijn. En dan komt de " Je mag hier vanalles bespreken maar dit niet?!"
Het is een forum met verschillende meningen wat verwacht je

1 like