Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ik hoef er niet verder over te praten hoor, maar het werd gevraagd en ik gaf antwoord :sweat_smile:

2 likes

Heeft iemand hier de video van James Charles gezien? Zo bijzonder dat hij de hypotheek van zijn ouders heeft afbetaald als bedankje voor alles wat ze voor hem gedaan hebben.

(Is hier een specifiek Amerikaanse YouTubers topic? Kon het zo gauw ff niet vinden :kissing_closed_eyes:)

5 likes

image

17 likes

Ik vrees dat heel veel mensen ook vlogs kijken/influencers volgen om zich soms lekker te ergeren. Dat hoort er nou eenmaal bij vrees ik. Ik doe het zelf ook, en dat is ook best triest maar ik geniet daarvan stiekem… Ik zou mijn tijd beter moeten besteden, maargoed.

Met de overkill aan influencers is het ook een soort fascinatie en ergernis aan exposure die mensen dezer dag willen. Maar we moeten wel lief voor mekaar blijven, lijkt me.

2 likes

Interessante link/toelichting, tnx voor delen.
Zo off-topic was het misschien niet, als ik Daria goed begrijp, wilde ze een stereotypering over beeld van vrouwen emancipatie (in middeleeuwen) rechtzetten toen deze verwijzing werd gemaakt. Althans, het gaat hier vaker (/sneller en langer) off topic, het kwam nu op maar prima om dit in een ander topic verder te bespreken!

4 likes

als je geïnteresseerd bent in middeleeuwers en seks is dit een fantastische vrouw om te volgen: https://twitter.com/GoingMedieval . Love haar.

5 likes

wat denk ik al een enorm verschil zou maken is als niet iedereen tot in den treure blijft reageren op negatieve opmerkingen. Volgens mij zijn er max 2 tot 3 mensen die iets negatiefs over Bonnie hebben gezegd, maar door alle reacties daarop en daarover gaat het daar echt tientallen berichten over. Volgens mij zouden die negatieve berichten eenvoudig overstemd kunnen worden door de positieve als niet iedereen moet aangeven hoe oneens ze het zijn met de negatieve en hoe belachelijk die berichten zijn etc

19 likes

Made maar veel websites hebben deze ook, Home24 en Westwing. Missch handig om even prijzen te vergelijken

1 like

Members only? Eerst mensen leuk laten meeposten op 't forum voordat ze hier komen gallen

6 likes

Is het een optie om dit topic openbaar te houden. Maar dan je hier pas mag meeposten na zoveel berichten in andere topics te hebben geplaatst. Of is dat technisch niet mogelijk.

4 likes

Zat ik ook aan te denken, maar dan zouden de mensen waarover gepraat wordt zich ook niet kunnen verdedigen als ze dat willen. Tenzij ze actief lid zijn. Dus ook lastig denk ik?

2 likes

Ik begreep verkeerd dat Daria erover in gesprek wilde, het was inderdaad niet zo off topic. :hugs:

2 likes

Ik heb niet het idee dat het bashen de afgelopen jaren erger geworden is? Voor mijn gevoel heerst hier juist sterk de norm dat dat niet oké is, zeker als het om uiterlijk gaat. Ik heb het idee dat leden snel anderen erop aanspreken wanneer er opmerkingen gemaakt worden die als niet gepast worden gezien, veel meer dan destijds op het EGF. Wat er ongetwijfeld mee te maken heeft dat we met z’n allen (gemiddeld genomen) wat progeressiever/feministischer/meer woke zijn geworden.

Edit: dus in mijn ogen is er niet per se een probleem. Ja, er zijn soms (nieuwe) leden die pesterige/gemene/body-shamende (is dat een woord) opmerkingen plaatsen, maar daar duiken dan gelijk een hoop leden bovenop, en zulke reacties krijgen vaak veel likes, dus dan wordt toch de norm bevestigd dat zulke opmerkingen niet oké zijn.

12 likes

Dit is toch heel simpel gedacht. Als iedereen nou eens lief doe tegen elkaar ja dan is er ook gewoon wereldvrede, maar goed. Dat gaat dus nooit werken.

Daarnaast vind ik dat je best kritiek mag leveren op influencers als dat nodig is, daar is dit topic wmb ook deels voor. Alleen gaat het om de manier waarop.

3 likes

Ik heb ook het idee dat we elkaar nu veel meer respecteren.

Vroeger op EGF waren we iedereen belachelijk aan het maken in het breezertopic :face_with_hand_over_mouth::sweat_smile:

11 likes

Waarom is je (onverwachte) succes delen nou weer humblebrag? Zou je dat ook zeggen bij een man?

1 like

Pff waarom zeggen dat je ergens “toevallig” terecht bent gekomen wanneer je ook duidelijk #spon onder hebt gezet (verplicht). Dan voel ik me zo niet serieus genomen :sweat_smile:

17 likes

Nu ben ik benieuwd geworden. Heb je een linkje toevallig?

Deze leek erop dacht ik?
Made had wel andere kleuren combo’s -

home 24 had ook de gouden versie en een kleinere versie plafond lamp:

https://www.home24.nl/product/hanglamp-kjul-glas-ijzer-10-lichtbronnen-wit

Net iets anders maar ook leuk:
https://www.home24.nl/product/plafondlamp-pilar-transparant-glas-ijzer-4-lichtbronnen-koper

Ik denk dat de nieuwe mensen dan veel post gaan plaatsen om zo vlug mogelijk toegang te krijgen hebben tot members only en daardoor het members only gedeelde niet zo “veilig” meer zal aanvoelen (allesinds zo voelt het voor mij).
Tenzij je werkt met gradaties bv om in dit soort topics te lezen en mee posten moet je 100 posts hebben om in de members only topics die nu reeds bestaan te mogen posten en meelezen moet je 200 posts hebben.