Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Doe zijn inderdaad mooi, vooral die 1e vind ik tof. Dank je wel!

1 like

Nee bij een man zou ik dat niet zeggen want ik zit natuurlijk onder het juk van het patriarchaat :upside_down_face:

Wat ik bedoelde te zeggen, en misschien is humblebrag niet het goede woord dan, Josh doet altijd alsof ze heel verbaasd is dat ze succesvol is/een collectie is uitverkocht (bijna in iedere vlog wel) terwijl ze een miljoenenbedrijf heeft en zelf dus ook best wel weet dat wat ze maakt goed verkoopt

3 likes

Je weet nooit van tevoren of iets goed verkoopt. Mag je toch best verbaasd over zijn toch?

2 likes

Impopulaire mening misschien maar ik heb niet het idee dat het roddelen / bashen erger is geworden. Ik denk juist andersom dat er steeds meer forummers zijn die hun mond open trekken als iets niet oké is. In vergelijking met jaren geleden in het EGF tijdperk. En dat past ook bij de ontwikkelingen in de huidige maatschappij toch. Steeds meer dingen worden actief besproken om te leren en betere mensen te worden.

Nu in dit geval noemt er één iemand het woord ordinair naast een aantal die het gewoon nmsmvpe vinden. En vervolgens wordt er de hele dag over gediscussieerd en wordt het een enorm groot ding. Als er geen 200 posts aan vuil wordt gemaakt dan heeft het negatieve ook niet zo de overhand. Waarom worden de ergste opmerkingen die niet oké zijn niet gewoon verwijderd en wordt er ergens in de huisregels daar iets over opgenomen? Of ergens naar een soort FAQ waarin dit soort dingen staan uitgelegd. Of is dat te makkelijk gedacht?

19 likes

Misschien is het ook doordat er eigenlijk nog maar weinig bloggers/bloggers zijn die iedereen volgt? Tenminste, ik kijk de laatste paar jaar nog maar een handvol en eigenlijk heb ik inhoudelijk niet heel veel op deze mensen aan te merken. Ohja en wanneer ik dit wel heb dan stop ik op de duur hen te volgen. Dus uiteindelijk ook minder hier in te brengen.

4 likes

Jamie Li vertelt dat het huidige huis al tweemaal verkocht was, maar beide keren trokken kopers zich terug. De 1e x snapte ze niet zo goed, de 2e x wel want dit had verband met de Corona-maatregelen, dus begrijpelijk aldus Jamie (?)
weet iemand hoezo, iets met hypotheken neem ik aan? wordt dat nu meegenomen door banken dat geeft veel onzekerheid zeg

Maar waar zijn moderators dan voor?

1 like

Ja kan zijn dat banken strenger zijn met hypotheek goedkeuren ivm de Coronacrisis. Wel zuur voor haar!

Ik vraag me af of Jenny Alvares en Jelmer nog bij elkaar zijn? Ik zie ze nooit meer iets over elkaar posten en hij zit nu in Zuid Afrika (wat ik sowieso wel bijzonder vind ivm covid)

2 likes

Is dat zo? In mijn herinnering had dat topic ook een negatieve, of op z’n minst ‘verbaasde’ insteek richting Mascha. Maar ik kan het verkeerd onthouden hebben.

Ik vroeg het mij gewoon af. En ik zeg nergens dat ik dat van jou verwacht (of van iemand anders). Mijn ervaring is gewoon dat moderators (en dan een mod voor een specifieke plek op het forum) de boel vaak in de gaten houden. Snap best dat het anders is hier maar ik vroeg het mij alleen af. Het was geen aanval ofzo hoor.

Had het misschien wel beetje anders kunnen vragen zie ik nu.

3 likes

Niet op ieder forum toch? Hier niet althans ik zit er te kort bij maar ben het nog niet tegengekomen dat reacties worden verwijderd (nog los vd vraag of dat wenselijk is) en of daar tijd en ruimte voor bestaat zoals Lula terecht aangeeft
Zoals je zelf ook schrijft zag ik

1 like

Geen idee, ben niet op iedere forum bekend uiteraard maar ik praat nu ook beetje uit eigen ervaring als moderator op een andere plek haha. Stond er even niet bij stil dat het hier anders eraan toe gaat (wat zeker niet erg is hoor). En zoals ik al zei ik had mijn vraag wat beter moeten stellen.

Ja bijzonder dat diegene dan wel een bod uitbrengt (dus laatste weken niet meer is gaan polsen bij de adviseur wat het huidige beleid inhoudt en wat impact is) en pas na nieuwe maatregelen Jamie’s huis koopt en dit nu opvoert

Nb: ben heel erg veel ah invullen en aannemen hoor nu op basis van 1 min vlog haha maar ik hoop dat de bank duidelijk is naar alle betrokkenen toe wat de kaders zijn. Ikzelf was in de zomer ook wel benieuwd wanneer/wel niet mijn aanvraag in gevaar zou komen

Er worden hier wel reacties verwijderd maar dat is als de forumregels worden geschonden. Bijvoorbeeld mensen herkenbaar in beeld, adresgegevens posten, spam/promotie, etc.

Ik denk dat het geen doen is om alle reacties die “niet oké” zijn te verwijderen, want wie bepaalt dan wanneer iets niet oké is? En wordt het dan per geval bekeken of worden er richtlijnen voor opgesteld? Dat kan haast niet want die grens is veel te vaag en dan gaat er idd veel te veel werk in zitten. Dat komt dan allemaal weer op de mods neer die al genoeg van hun tijd (gratis) in dit forum steken. Dat lijkt me niet wenselijk.

Haha ik krijg nu een scenario in m’n hoofd waar we met een soort jury duty werken en als een post een grensgeval “niet oké is” worden er 12 willekeurige forummers geslecteerd die moeten stemmen of deze comment mag of niet. :joy:

16 likes

Ja! In Almere gekocht, net ook alles rond gekregen qua financiering zelf dus definitief. Nu sanitair uitzoeken, en dus nieuwe bezichtigingsronde inplannen aan de hand vd wachtlijst voor huidige woning. Die hadden ze nog niet door laten gaan omdat ze wel hadden verwacht met deze mensen eruit te komen (niet dus). Als er een wachtlijst was, zal er vast veel interesse zijn dus komt vast binnenkort goed

1 like

Heerlijk kerstsfeer op dit forum haha…

Kerst is zo gisteren.

59 likes

In zijn vlogs (eerder maar ook vanuit ZA) heeft hij het nog wel over haar! Vind het wel grappig dat ze niet in de vlogs komt, terwijl ze jaren terug natuurlijk graag in de aandacht kwam.

True! En sowieso, hoezo vraagt ze tips? Het is een samenwerking toch? Ik ben wel benieuwd hoe dat dan gaat. Moet ze het dan nog zelf uitzoeken, maar wel bij hun? Ze promoot nu toch sowieso een verzekering aan, dan weet je toch wát je aanprijst (en dat mensen bij die verzekering gaan)

1 like

Oh oke. Ik volg ze alleen op insta. Vertelt hij ook waarom hij in ZA zit?