Ja, juist door het te benoemen geef je de boodschap dat het niet normaal is. Zet je opnieuw de norm. Ik zou het anders vinden als iemand tegen je zegt dat ze het heel lastig vonden, maar er toch voor gekozen die bikini te dragen. Dan zou ik het gepaster vinden om te zeggen; joh goed joh. Omdat het dan meer gaat over het overwinnen van een eigen onzekerheid.
Heb bijna de hele discussie gelezen, maar ik vind het nog steeds een ordinaire outfit denk omdat de hele outfit bedekt is en de borsten er dan uitknallen ofzo. Als ze een bikini zou dragen zou ik dat dan weer niet zeggem…hmm
Weet je, prima dat je dat vindt. Anderen hier vinden dat vast achterhaald maar jij mag dat vinden. Maar waarom heb je behoefte om dat te delen? Bonnie heeft een leuke avond met Nick doorgebracht. Waarom moet je zonodig zeggen en herhalen dat jij het ordinair vindt? Het is gewoon super onaardig.
Gokje dit, maar is die ook niet van made?
Ik zie niet zo goed aan wat er onaardig aan is.
Deze discussie is hier al gevoerd maar laten we niet ineens allemaal moraalridders zijn die niks meer over iemands kleding (die dit op een openbare insta zet) mogen zeggen. Iedereen heeft een eigen perceptie van de werkelijkheid
Volgens mij is ordinair nooit aardig of positief bedoeld? …
Straight from a tegeltje
Hihi ik ken Outlander niet maar die portretten laten inderdaad weinig te raden over
Waar ik naar verwees is een lange discussie over hoe achterhaald en conservatief de middeleeuwen waren tussen mediëvisten en historici die zich bezig houden met de vroegmoderne en moderne tijd. Ons denken over de middeleeuwen is ontleend aan een heel specifieke (latere) kijk op de wereld en zegt meer over wat men over zichzelf dacht in die periode, dan over de middeleeuwen. Dit is er wel een toegankelijk stukje over bv: https://overdemuur.org/middeleeuwse-toestanden-donkere-verlichting-en-de-rol-van-de-historicus/
Specifieker over het patriarchaat zijn er veel discussies geweest of de periode na de middeleeuwen eigenlijk niet veel beklemmender zijn geweest voor vrouwen, niet alleen qua wettelijke rechten en sociaaleconomische (publieke) rollen, maar ook wat betreft kledingrestricties.
Ja, ik begrijp het wel geloof ik maar dit is zó off topic en volgens mij wil Daria het er uitgebreid over hebben. Ik vind het wel interessant hoor hoe we nu tegen de middeleeuwen aankijken. Is er een ander topic waar we terecht kunnen @Daria?
Ja ik vind Teske’s video’s ook erg leuk, zo schattig.
Ik hoef er niet verder over te praten hoor, maar het werd gevraagd en ik gaf antwoord
Heeft iemand hier de video van James Charles gezien? Zo bijzonder dat hij de hypotheek van zijn ouders heeft afbetaald als bedankje voor alles wat ze voor hem gedaan hebben.
(Is hier een specifiek Amerikaanse YouTubers topic? Kon het zo gauw ff niet vinden )
Ik vrees dat heel veel mensen ook vlogs kijken/influencers volgen om zich soms lekker te ergeren. Dat hoort er nou eenmaal bij vrees ik. Ik doe het zelf ook, en dat is ook best triest maar ik geniet daarvan stiekem… Ik zou mijn tijd beter moeten besteden, maargoed.
Met de overkill aan influencers is het ook een soort fascinatie en ergernis aan exposure die mensen dezer dag willen. Maar we moeten wel lief voor mekaar blijven, lijkt me.
Interessante link/toelichting, tnx voor delen.
Zo off-topic was het misschien niet, als ik Daria goed begrijp, wilde ze een stereotypering over beeld van vrouwen emancipatie (in middeleeuwen) rechtzetten toen deze verwijzing werd gemaakt. Althans, het gaat hier vaker (/sneller en langer) off topic, het kwam nu op maar prima om dit in een ander topic verder te bespreken!
als je geïnteresseerd bent in middeleeuwers en seks is dit een fantastische vrouw om te volgen: https://twitter.com/GoingMedieval . Love haar.
wat denk ik al een enorm verschil zou maken is als niet iedereen tot in den treure blijft reageren op negatieve opmerkingen. Volgens mij zijn er max 2 tot 3 mensen die iets negatiefs over Bonnie hebben gezegd, maar door alle reacties daarop en daarover gaat het daar echt tientallen berichten over. Volgens mij zouden die negatieve berichten eenvoudig overstemd kunnen worden door de positieve als niet iedereen moet aangeven hoe oneens ze het zijn met de negatieve en hoe belachelijk die berichten zijn etc
Made maar veel websites hebben deze ook, Home24 en Westwing. Missch handig om even prijzen te vergelijken
Members only? Eerst mensen leuk laten meeposten op 't forum voordat ze hier komen gallen
Is het een optie om dit topic openbaar te houden. Maar dan je hier pas mag meeposten na zoveel berichten in andere topics te hebben geplaatst. Of is dat technisch niet mogelijk.