Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Maar als iedereen zou denken “who cares, wat draagt m’n mening bij” dan zouden fora überhaupt niet bestaan? Als ik m’n decolleté niet wil showen is dat toch net zo valide als het wel showen van een decolleté? Losstaand van jouw persoonlijke voorbeeld, ik bedoel het ook niet slecht.

1 like

Ik vond het er “niet uitzien”, waren niet mijn woorden dat het ordinair is. En dan zit ik "“in het patriarchaat” “middeleeuwse mening” wat nog meer… ga ook eens zo beginnen te reageren op andermans mening, mooie discussies krijg je dan (not)

2 likes

Dat mag je ook zeker vinden, maar waarom wil je dat perse vertellen na het zien van Bonnie’s foto’s? Waarom moet je perse toevoegen dat je het niet zou dragen terwijl je ook simpelweg kan zeggen: “Wow wat ziet ze er goed uit.” Het voegt niet echt wat toe?

2 likes

Nah is goed meid, vind mn bericht maar dom, die van jou zijn wel hoog niveau wil je zeggen?

Vriendin doe rustig.

10 likes

Meestal vind ik zwangerschaps video’s leuk totdat het er is, of ze ineens tienduizendmiljard spon dingen hebben. Denk dat Teske en Mert sowieso wel hele nuchtere mensen zijn en misschien ook wel blijven hier in (Lets see if this ages well)

9 likes

Ik vind het echt heftig dat er meer dan 1000 keer op de link is geklikt lol
Maar steeds als ik nieuwe berichten zie in de discussie ga ik steeds weer kijken ‘was het nou echt zo heftig?’ dus als iedereen dat vaak doet kom je misschien al gauw op zo’n aantal :joy:

Ik heb het idee dat mensen hier die het prettig vinden om hun lichaam meer te bedekken er vanuit gaan dat iedere vrouw zich zo maar moet voelen, maar dat hoeft natuurlijk niet.

5 likes

Edit: ik zie dat hierboven al 5 x hetzelfde is gezegd, dus sorry, maar ik had het al getypt dus ga het niet verwijderen.

Vast niet, maar als we maar steeds blijven benoemen dat iemand stoer of dapper is om zoiets wel te doen, dan blijf je er een ding van maken.

Even een voorbeeldje: ik ben helemaal content met dingen alleen doen en kan er ook van genieten om alleen uiteten te gaan. Ik vind dat ook niet bijzonder of gek en ben er ook totaal niet onzeker over. Toch krijg ik vaak de reactie: wat goed dat je dat gewoon doet! Dat impliceert dat het blijkbaar wel abnormaal of gek is, anders zou ik immers niet geprezen worden. Jammer voor jou dat je daar onzeker over bent, maar ga er alsjeblieft niet van uit dat ik dat ook ben.

Je kan zeggen dat je het een toffe outfit vindt, of dat ze er goed uit ziet, maar ik gok dat ze echt niet geïnteresseerd is of jij dit wel of niet zou dragen.

14 likes

Ah, dit is herkenbaar. Ik ga zelf ook vaak alleen op pad, nou ja, eigenlijk meer wel dan niet. Ook alleen naar concerten en zo, ja met een ander zou het vast leuker zijn maar ik heb niet altijd iemand om mee te gaan en dan ben ik er oké mee om alleen te gaan. Alleen schijnbaar is dat niet normaal want ik krijg daar wel vaak reacties over. Maar eerlijk gezegd doe ik het andersom ook, want ik kan ook strooien met complimentjes als iemand alleen op pad gaat. Misschien indirect als positieve bekrachtiging naar mezelf ook zelfs. :crazy_face:

3 likes

Net als ik (dik) wanneer ik een bikini draag: wat knap dat je dat durft!

Dat is echt fatshaming op zn hardst en gemeenst

98 likes

Ik zit even (hardop) te dubben hier want ik bedenk me ineens dat er wel een verschil is tussen wat de norm is en wat men normaal vindt. Die twee woorden zijn wel makkelijk te verwarren met elkaar qua betekenis. Alleen op pad gaan, je bloot kleden, een bikini dragen terwijl je erg dun of dik bent; het is niet per se de norm maar betekent het ook dat mensen het niet normaal vinden? Of proberen we dan met onze reactie te zeggen: Wat goed dat je dit durft ondanks de heersende norm? En is dat laatste dan minder erg? Over het algemeen zijn we nu eenmaal kuddedieren en als de dood dat we opvallen. In dat opzicht is het ook wel te prijzen als iemand het aandurft om schijt te hebben aan de norm. Terwijl nu ik dit zo typ ik me realiseer dat de mensen die die reacties krijgen waarschijnlijk niet bewust schijt hebben aan wat de norm is maar juist graag binnen ‘de norm’ willen vallen.

Ben ik nog te volgen?

2 likes

Maar dat je het zelf wel doet betekend niet gelijk dat je er helemaal niet onzeker over bent.(niet altijd in ieder geval). Dat je de ander er wel om prijst is idd een boodschap naar jezelf van: zie je wel dat het oke is, iemand anders doet het ook gewoon.
Of je kan diegene prijzen omdat je weet dat diegene onzeker was en het nu toch geeft gedaan! Maar als ontvanger komt die opmerking (in geval van eerste voorbeeld) uit de onzekerheid van de ander en daar zitten veel mensen gewoon niet op te wachten.

2 likes

Ja, ik realiseer me door jouw bericht weer dat ik er inderdaad onzeker over ben en dat dat soort opmerkingen die onzekerheid eigenlijk in stand houden? Omdat het bekrachtigt dat wat ik alleen doe nog opvallend is. En ja, omgekeerd bekrachtig ik die onzekerheid dus misschien ook nog wel bij anderen als ik zo reageer. :cold_sweat:

4 likes

Ja, juist door het te benoemen geef je de boodschap dat het niet normaal is. Zet je opnieuw de norm. Ik zou het anders vinden als iemand tegen je zegt dat ze het heel lastig vonden, maar er toch voor gekozen die bikini te dragen. Dan zou ik het gepaster vinden om te zeggen; joh goed joh. Omdat het dan meer gaat over het overwinnen van een eigen onzekerheid.

7 likes

Heb bijna de hele discussie gelezen, maar ik vind het nog steeds een ordinaire outfit :face_with_hand_over_mouth: denk omdat de hele outfit bedekt is en de borsten er dan uitknallen ofzo. Als ze een bikini zou dragen zou ik dat dan weer niet zeggem…hmm

Weet je, prima dat je dat vindt. Anderen hier vinden dat vast achterhaald maar jij mag dat vinden. Maar waarom heb je behoefte om dat te delen? Bonnie heeft een leuke avond met Nick doorgebracht. Waarom moet je zonodig zeggen en herhalen dat jij het ordinair vindt? Het is gewoon super onaardig.

7 likes

Gokje dit, maar is die ook niet van made?

4 likes

Ik zie niet zo goed aan wat er onaardig aan is.

Deze discussie is hier al gevoerd maar laten we niet ineens allemaal moraalridders zijn die niks meer over iemands kleding (die dit op een openbare insta zet) mogen zeggen. Iedereen heeft een eigen perceptie van de werkelijkheid :slight_smile:

Volgens mij is ordinair nooit aardig of positief bedoeld? …

21 likes

Straight from a tegeltje

image

13 likes