Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ik heb ook het idee dat we elkaar nu veel meer respecteren.

Vroeger op EGF waren we iedereen belachelijk aan het maken in het breezertopic :face_with_hand_over_mouth::sweat_smile:

11 likes

Waarom is je (onverwachte) succes delen nou weer humblebrag? Zou je dat ook zeggen bij een man?

1 like

Pff waarom zeggen dat je ergens “toevallig” terecht bent gekomen wanneer je ook duidelijk #spon onder hebt gezet (verplicht). Dan voel ik me zo niet serieus genomen :sweat_smile:

17 likes

Nu ben ik benieuwd geworden. Heb je een linkje toevallig?

Deze leek erop dacht ik?
Made had wel andere kleuren combo’s -

home 24 had ook de gouden versie en een kleinere versie plafond lamp:

https://www.home24.nl/product/hanglamp-kjul-glas-ijzer-10-lichtbronnen-wit

Net iets anders maar ook leuk:
https://www.home24.nl/product/plafondlamp-pilar-transparant-glas-ijzer-4-lichtbronnen-koper

Ik denk dat de nieuwe mensen dan veel post gaan plaatsen om zo vlug mogelijk toegang te krijgen hebben tot members only en daardoor het members only gedeelde niet zo “veilig” meer zal aanvoelen (allesinds zo voelt het voor mij).
Tenzij je werkt met gradaties bv om in dit soort topics te lezen en mee posten moet je 100 posts hebben om in de members only topics die nu reeds bestaan te mogen posten en meelezen moet je 200 posts hebben.

Doe zijn inderdaad mooi, vooral die 1e vind ik tof. Dank je wel!

1 like

Nee bij een man zou ik dat niet zeggen want ik zit natuurlijk onder het juk van het patriarchaat :upside_down_face:

Wat ik bedoelde te zeggen, en misschien is humblebrag niet het goede woord dan, Josh doet altijd alsof ze heel verbaasd is dat ze succesvol is/een collectie is uitverkocht (bijna in iedere vlog wel) terwijl ze een miljoenenbedrijf heeft en zelf dus ook best wel weet dat wat ze maakt goed verkoopt

3 likes

Je weet nooit van tevoren of iets goed verkoopt. Mag je toch best verbaasd over zijn toch?

2 likes

Impopulaire mening misschien maar ik heb niet het idee dat het roddelen / bashen erger is geworden. Ik denk juist andersom dat er steeds meer forummers zijn die hun mond open trekken als iets niet oké is. In vergelijking met jaren geleden in het EGF tijdperk. En dat past ook bij de ontwikkelingen in de huidige maatschappij toch. Steeds meer dingen worden actief besproken om te leren en betere mensen te worden.

Nu in dit geval noemt er één iemand het woord ordinair naast een aantal die het gewoon nmsmvpe vinden. En vervolgens wordt er de hele dag over gediscussieerd en wordt het een enorm groot ding. Als er geen 200 posts aan vuil wordt gemaakt dan heeft het negatieve ook niet zo de overhand. Waarom worden de ergste opmerkingen die niet oké zijn niet gewoon verwijderd en wordt er ergens in de huisregels daar iets over opgenomen? Of ergens naar een soort FAQ waarin dit soort dingen staan uitgelegd. Of is dat te makkelijk gedacht?

19 likes

Misschien is het ook doordat er eigenlijk nog maar weinig bloggers/bloggers zijn die iedereen volgt? Tenminste, ik kijk de laatste paar jaar nog maar een handvol en eigenlijk heb ik inhoudelijk niet heel veel op deze mensen aan te merken. Ohja en wanneer ik dit wel heb dan stop ik op de duur hen te volgen. Dus uiteindelijk ook minder hier in te brengen.

4 likes

Als ik een salarisverho… oh wacht even!

26 likes

Jamie Li vertelt dat het huidige huis al tweemaal verkocht was, maar beide keren trokken kopers zich terug. De 1e x snapte ze niet zo goed, de 2e x wel want dit had verband met de Corona-maatregelen, dus begrijpelijk aldus Jamie (?)
weet iemand hoezo, iets met hypotheken neem ik aan? wordt dat nu meegenomen door banken dat geeft veel onzekerheid zeg

Maar waar zijn moderators dan voor?

1 like

Ja kan zijn dat banken strenger zijn met hypotheek goedkeuren ivm de Coronacrisis. Wel zuur voor haar!

Ik vraag me af of Jenny Alvares en Jelmer nog bij elkaar zijn? Ik zie ze nooit meer iets over elkaar posten en hij zit nu in Zuid Afrika (wat ik sowieso wel bijzonder vind ivm covid)

2 likes

Voor zover ik weet zijn banken wel voorzichtiger, maar is het nog goed mogelijk om een woning te financieren. Al weet ik niet hoe dat in Amsterdam nu zit. Kan me wel goed voorstellen dat je als koper nu wel drie keer nadenkt voordat je een flatje van 70m2 voor 450k of meer koopt en dat de bank daar ook terughoudend in is. Als er een klap op de woningmarkt of arbeidsmarkt komt (en die kans is reeël) ben je direct de lul.

Oh jij denkt dat ik 24/7 achter mijn laptop ga zitten wikken en wegen wanneer een opmerking in de influencertopics wel/niet te ver gaat en daar vervolgens eindeloze discussies over ga voeren? Serieus, dat je je dit hardop af durft te vragen met al die tijd die wij gratis in dit forum steken om het voor jullie te laten draaien.

97 likes

Is dat zo? In mijn herinnering had dat topic ook een negatieve, of op z’n minst ‘verbaasde’ insteek richting Mascha. Maar ik kan het verkeerd onthouden hebben.

Ik vroeg het mij gewoon af. En ik zeg nergens dat ik dat van jou verwacht (of van iemand anders). Mijn ervaring is gewoon dat moderators (en dan een mod voor een specifieke plek op het forum) de boel vaak in de gaten houden. Snap best dat het anders is hier maar ik vroeg het mij alleen af. Het was geen aanval ofzo hoor.

Had het misschien wel beetje anders kunnen vragen zie ik nu.

3 likes

Niet op ieder forum toch? Hier niet althans ik zit er te kort bij maar ben het nog niet tegengekomen dat reacties worden verwijderd (nog los vd vraag of dat wenselijk is) en of daar tijd en ruimte voor bestaat zoals Lula terecht aangeeft
Zoals je zelf ook schrijft zag ik

1 like