Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Geen idee, ben niet op iedere forum bekend uiteraard maar ik praat nu ook beetje uit eigen ervaring als moderator op een andere plek haha. Stond er even niet bij stil dat het hier anders eraan toe gaat (wat zeker niet erg is hoor). En zoals ik al zei ik had mijn vraag wat beter moeten stellen.

Ja bijzonder dat diegene dan wel een bod uitbrengt (dus laatste weken niet meer is gaan polsen bij de adviseur wat het huidige beleid inhoudt en wat impact is) en pas na nieuwe maatregelen Jamie’s huis koopt en dit nu opvoert

Nb: ben heel erg veel ah invullen en aannemen hoor nu op basis van 1 min vlog haha maar ik hoop dat de bank duidelijk is naar alle betrokkenen toe wat de kaders zijn. Ikzelf was in de zomer ook wel benieuwd wanneer/wel niet mijn aanvraag in gevaar zou komen

Sowieso balen als een koop twee keer niet doorgaat. Hebben zij zelf al een ander huis?

1 like

Er worden hier wel reacties verwijderd maar dat is als de forumregels worden geschonden. Bijvoorbeeld mensen herkenbaar in beeld, adresgegevens posten, spam/promotie, etc.

Ik denk dat het geen doen is om alle reacties die “niet oké” zijn te verwijderen, want wie bepaalt dan wanneer iets niet oké is? En wordt het dan per geval bekeken of worden er richtlijnen voor opgesteld? Dat kan haast niet want die grens is veel te vaag en dan gaat er idd veel te veel werk in zitten. Dat komt dan allemaal weer op de mods neer die al genoeg van hun tijd (gratis) in dit forum steken. Dat lijkt me niet wenselijk.

Haha ik krijg nu een scenario in m’n hoofd waar we met een soort jury duty werken en als een post een grensgeval “niet oké is” worden er 12 willekeurige forummers geslecteerd die moeten stemmen of deze comment mag of niet. :joy:

16 likes

Ja! In Almere gekocht, net ook alles rond gekregen qua financiering zelf dus definitief. Nu sanitair uitzoeken, en dus nieuwe bezichtigingsronde inplannen aan de hand vd wachtlijst voor huidige woning. Die hadden ze nog niet door laten gaan omdat ze wel hadden verwacht met deze mensen eruit te komen (niet dus). Als er een wachtlijst was, zal er vast veel interesse zijn dus komt vast binnenkort goed

1 like

Kan me best goed voorstellen (dat is ook invullen) dat je in puur enthousiasme een hoog bod doet en in de drie bedenkdagen (zeker als er dan ook een lockdown komt) toch gaat twijfelen. Totaal niet netjes, maar met de huidige huizenprijzen ook niet raar.

5 likes

Heerlijk kerstsfeer op dit forum haha…

Kerst is zo gisteren.

59 likes

In zijn vlogs (eerder maar ook vanuit ZA) heeft hij het nog wel over haar! Vind het wel grappig dat ze niet in de vlogs komt, terwijl ze jaren terug natuurlijk graag in de aandacht kwam.

True! En sowieso, hoezo vraagt ze tips? Het is een samenwerking toch? Ik ben wel benieuwd hoe dat dan gaat. Moet ze het dan nog zelf uitzoeken, maar wel bij hun? Ze promoot nu toch sowieso een verzekering aan, dan weet je toch wát je aanprijst (en dat mensen bij die verzekering gaan)

1 like

Oh oke. Ik volg ze alleen op insta. Vertelt hij ook waarom hij in ZA zit?

Ik heb niet alles gezien, volgens mij gewoon een vakantie? Athans, in de vlogs die wij keken waren het alleen maar leuke dingen doen haha. Samen met die Max (manager van de foefs). Op een gegeven moment waren er ook andere Nederlanders bij, dus wellicht ook een vrienden bezoek? Alsnog vreemd, in deze tijd.

Ik ben verbaasd dat die zorgverzekering deze manier van #spon goedgekeurd heeft. Maar wie weet zijn ze met iedere vorm van publiciteit blij?

Ik denk eerlijk gezegd dat awareness creëren en gesponsorde content van een specifiek merk niet samen gaan. Als het puur om awarenes ging had de influencer in kwestie meerdere verzekeringen kunnen tippen die uitspringen op wat zij belangrijk vindt of kunnen doorwijzen naar een vergelijker. Dit is gewoon reclame en werkt imo averechts: je loopt het risico dat men deze specifieke verzekering afsluit omdat jij hem tipt, terwijl het ook nog eens een enorm basispakket is waarbij ik me afvraag of het wel dekt wat je nodig hebt bij een forse val van je paard.

@Lula dit soort verzekeringen zijn melkkoetjes (niks mis mee trouwens). Vaak dus blij met reclame. Zijn gericht op jonge mensen met een lage zorgbehoefte (zie ook Student Goed Verzekerd en dat soort).

3 likes

Niet altijd toch. Want je opdrachtgever moet vaak goedkeuring geven voor jouw spon bericht. Tenzij je met vrijheid ook het uberhaupt plaatsen bedoelt.

Ehmm… om nieuwe aanvragen te checken om de kans op spam te minimaliseren, om in te grijpen wanneer er onverhoopt toch spam is, om vragen te beantwoorden, om op meldingen van leden te reageren, om mensen met wijzigingen in hun account te helpen, om opzeggingen te verwerken, om problemen op te lossen, om leuke nieuwe functies uit te zoeken en te testen, en wat ik verder nog vergeet. Zeg maar alles om de boel soepel te laten draaien.

35 likes

Ik zit totaal niet in de marketing, dus geef je graag gelijk. Wat ik bedoel; bewustwording die je wilt is in mijn ogen dat mensen gaan nadenken of ze nog wel bij de juiste zorgverzekeraar zitten. Risico dat je loopt is dat mensen zonder al te goed inlezen voor deze specifieke kiezen omdat jij hem promoot. Dat lijkt mij het tegenovergestelde van de bewustwording die je wilt creëren?

Het gebeurt in deze spon overigens ook nog eens met onjuiste informatie. Er wordt een situatie geschetst waarbij je je kijkende naar de verzekering die gepromoot wordt kan afvragen of je daar dan wel goed zit (zelf je ziekenhuis kiezen, een val van een paard).

Bedankt voor je duidelijke uitleg. :blush:

Wat moeten we nu bespreken nu Bonnie tot en met 11 januari niks gaat uploaden? 2 weken elkaar lekker zitten judgen, zin in.

6 likes

Je hoeft het toch niet alleen te doen?

Met mijn suggestie bedoelde ik niet wikken en wegen maar juist duidelijke richtlijnen opmaken wat er niet mag. Lijkt mij dat we vrij snel kunnen oordelen of een post simpelweg pestgedrag is of grofweg bashen.

Maar los van bovenstaande, ik denk wel als er niet hele dagen door gediscussieerd wordt over 1 post, en wanneer het helemaal niet meer ontopic is, dat er wel sneller mag worden ingegrepen. Want met steeds honderden posts aan discussie wordt de boel er zeker niet gezelliger op.

1 like