Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Alle creatieve dingen die je kunt doen en daar een cursus van. Ik ben wel benieuwd wie die cursussen dan gaat geven, staat ook nergens? Lijkt me wel handig.

Betaal je 500 euro voor 4 bijeenkomsten en dan ben je ineens een digital designer of creatief schrijver (waar de meesten 4 jaar voor studeren, maar ok)

5 likes

Wow. Make your own stuffed animal voor 150 euro. Ik heb voor kerst een knuffeltje gemaakt voor de kat van mijn zus. Pinterest, een naaimachine en een paar uur vloeken, 0 euro. Doei hoor.

Edit: Op zich wel leuke cursussen maar ik kan me niet voorstellen dat de doelgroep (waarvan ik denk dat dat de doelgroep is) dit geld ervoor gaat neerleggen.

15 likes

Haha een hoop poeha voor uiteindelijk knutsel cursussen OP LOCATIE. Goeie timing sgat. Overigens niks mis met de insteek maar wel weer typisch, heel hoog van de toren blazen over falende schoolsystemen en hoe jij dat aan gaat pakken en dan zijn het… creatieve cursussen.

34 likes

Bij het kopje “the academy” staat: “We will always support your vision, coach you, inspire you, but we’ll never teach you”. Dus je leert er … niets? Geen zorgen, je kan nog steeds je studie ernaast doen om écht wat te leren, maar ja, dan word je niet gesupport :woman_shrugging:

Ongelukkig wordkeuze.

16 likes

Ik vind het zo vaag allemaal. Als je iets wilt verkopen zou ik het er toch eerst wat toegankelijker eruit laten zien. Je moet helemaal worstelen om te zien wat het nu eigenlijk is.

Verkolen :joy::joy:

3 likes

Oeps, veranderd nu

Ook echt allergie tegen het woord: Disruptor
Op mijn werk hebben ze het ook alleen maar over disruptief zijn !?
Hoezo orde verstoren? Cringefest

8 likes

creative creations – creating creative creations

12 likes

“No one is the same, neither should a candle be.”

wat een mega slechte zin

22 likes

Maar… Worden deze cursussen dan in het Engels gegeven? Is dat normaal in Amsterdam? Ik ben echt confused haha.

1 like

“During this 8 weeks course we’ll go after what makes you, YOU. And translate this into building your own identity. What are your strengths, what do you love doing most, what makes you different from others and how can we make this your unique selling point as a creative.”

As a creative? A creative wat? :joy::joy: voor 949 euro ook, ffe serieus nou

4 likes

Ik durf te wedden dat die make your own bag gebeuren gewoon een totebag naaien is en dan beplakken met zooi. Nou als jullie daar geintereseerd in zijn slide dan ff in mn dm en dan krijg je gratis van mij een beschrijving van hoe je zon patroon maakt en zon tas in elkaar flanst. Voor 10 euro krijg je er een beschrijving bij van een stuffed animal.

20 likes

Ik gok dat dit vertaald is vanuit het Nederlands en dat het oorspronkelijk creatieveling was. Alle teksten hebben een hoog Nederlands gehalte moet ik zeggen.

3 likes

Hahaha nou dit was precies wat ik dacht. De cursus duurt drie uur. Wat kun je maken in drie uur (als onervaren tassenmaker)? Dit kan echt alleen een dertien in een dozijn tote zijn.

2 likes

Ja en dan ook nog zulke hoge verwachtingen scheppen. Building identity, making your Unique selling point. Dus ze target op beginnelingen zelfs, met een hele korte cursus, of juist mensen die zelf al een en ander ondernemen? Kon ik nog niet zo goed achterhalen

1 like

Ik snap ook niet wie hun doelgroep is. En wie er voor de klas staat.
Maar ik weet wel bijna zeker dat er voor elke doelgroep zowel beginners als gevorderde betere workshops zijn dat dit. Zelfs voor minder poen wss

1 like

Ik wil me nu zo graag voor iets inschrijven puur om te zien wat voor aanfluiting dit is.

5 likes

Ja idd als ff mystery shopper iets

1 like

Mystery ´let me look if this is a flopper´

5 likes