Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Oke we zijn het nu wel heel erg de grond in aan het trappen.

Even als tegengeluid: Ik vind het wel vet dat ze dit doet, en de site ziet er best vet uit. Én we zijn blijkbaar allemaal getriggerd. En ik zou oprecht misschien best geïnteresseerd zijn in een aantal van die cursussen, mits ze goed in elkaar zouden zitten, en dan voor een kwart van de prijs. Maar ik denk dat ik dan wel de hele tijd zou cringen bij al die onnodige engelse inspirerende kreten. Ik disrupt blijkbaar niet zo graag.

3 likes

Het ziet er best leuk uit, voor een kwart van de prijs, maar niks aan dit hele concept is origineel of creatief en dat is erg ironisch gezien dat het hele idee is.

6 likes

Ik ben benieuwd naar het nieuwe huis van Enzo maar ik ben vast de enige hier hahaha. Veel grote YouTubers met een nieuw huis de komende tijd (Don, Gio en Enzo en ik mis vast nog wel iemand).

12 likes

Maar je kunt dit toch niet serieus nemen?
€500 voor een 4-daagse cursus waarvan niet eens bekend is wie die geeft en wat de inhoud is. Als je iets wilt lanceren, doe het dan goed. En vooral, niet zo pretentieus.

33 likes

Ik ben ook wel benieuwd maar ik mag hopen voor hem dat er een elektrisch hek van 10m hoog omheen staat anders staan al die kiddo’s voor z’n raam.

11 likes

Ik ben alleen getriggerd door de prijs en de arrogantie eigenlijk.

21 likes

Ik gok zo dat daar wel een goed hekwerk om heen komt te staan. Wel het voordeel idd van waar hij nu woont maar ik snap dat het te klein is met zijn levensstijl en vrienden die vaak lang logeren ook enz.

Misschien komt Sok dan ook wel terug? Ik bedoel meer ruimte in huis = meer ruimte voor Sok om ergens anders te chillen als het druk is. Maar zal wel niet.

Ik moet wel zeggen dat als je al die cursussen uit het niks wilt geven dat je dan wel veel geld nodig hebt. Want je hebt materialen nodig en machines enzo en mensen die die cursus geven. Maar ik heb meer zoiets van geef dan per maand 1 cursus ofzo en maak ze goedkoper en toegangelijker. En huur dan even voor die maand wat naaimachines en andere dingen ipv alles in een keer kopen. Want dit is weer zon project wat niet heel lang stand gaat houden wss.

1 like

Ik denk dat het als een soort van tegenhanger bedoeld is van pottenbakcursussen die worden gegeven in een schuur op een boerderij door Thea uit Woerden. Als je het zo bekijkt vind ik het op zich best leuk. (Als dit al het idee erachter is.) Maar ik ben verder ook niet overtuigd van de uitvoering hoor. En inderdaad pretentieus. Ik ben heel benieuwd wie zich hier wél voor zouden inschrijven.

1 like

Ik ben van mening dat Romy helemaal niet zo creatief is. Alles wat ze de afgelopen jaren heeft gedaan is eigenlijk gewoon een copy-paste van het vorige project. Ze heeft wel lef, ze heeft enorm veel lef en daarom gaat ze dit wel verkopen denk ik. Mensen vallen waarschijnlijk voor het feit dat zo eerlijk en open is op sociale media. Maar mocht je nou echt designer willen worden dan is de kunstacademie wellicht een beter idee

9 likes

Same, die pottenbakcursus klinkt juist enig.

8 likes

Ja ik ook. Van die IG word je ook niks wijzer. Dat is meer een persoonlijk portfolio van die Romy om haar creativiteit te tonen. Van die hippe nietszeggende sfeer filmpjes. En het is vooral meer van hetzelfde. Een trucje op een gegeven moment. Dus in hoeverre het heel creatief is?

Overigens, ik denk wel dat zoiets zou kunnen werken. Zo’n platform met cursussen. Maar hier komt er iets teveel ego en zelfverheerlijking bij kijken.

Creatief is ze dan wel maar dan vind je haar niet zo origineel denk ik?
Ik heb daar zelf sowieso moeite mee, als ik naar een paar Etsy shops kijk, die ik ook op insta volg. Wanneer ben je baanbrekend?
Nu bijv met al die Matisse look a like prints, maar goed het is ook echt niet iets waar ik veel verstand van heb, en missch doe je soms ook iets mee met trends omdat het nu eenmaal goed verkoopt. Ook al lijkt dat op je vorige project

‘Leer jezelf en je grenzen kennen tijdens het verpotten van je plant.” Ik zie mogelijkheden voor mezelf!! :moneybag::moneybag:

4 likes

Op de insta van het platform zelf staan ook alleen maar reacties van haar vrienden en kennissen die haar veren in haar reet steken, volgens mij geen potentiele klanten (noem je dat zo in dit geval?). Dus hier word je ook geen wijs uit.

1 like

Ik keek ff op de insta van die Romy en ik weet al genoeg over die cursussen. Ze post vierkante tie die kussens met daarop een print die er op geplakt is met transfer papier en wat random tekeningentjes.
Ik denk dat die cursussen op niveau ¨ Je eigen tshirt bekladden op een kinderfeestje ¨ zijn.

16 likes

Nou dan mag ik hopen dat je bij die “cursus” ook nog cake gaat versieren met slagroom en hagelslag

32 likes

En van die gipsen boerderijdieren beeldjes gieten en beschilderen

10 likes

Mijn vader spoot altijd een laagje vernis over mijn beschilderde dieren en dat vond ik vroeger zooooooo fancy. Alsof ik een echte “creative” was.

23 likes

Ben je toch ook meis

6 likes