Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Zijn complotdenkers die op verhalen reageren dat zowel Ab Osterhaus als die dame viroloog (Marion nog wat) aandelen zouden hebben in farmaceutische bedrijven of testlaboratoria etc. Zij verschijnen geregeld ih nieuws en maken “reclame” voor vaccins terwijl ze er ook geld aan zouden verdienen, aldus deze gekkies

Ze heeft het toch echt geschreven heb t zelf gescreenshot, en bovendien vind ik haar nieuwe bericht niet heel veel beter.

Ben na heel lang weer vlogs van Mo ah bijkijken. Die Robert lijkt me wel okay (niet direct mijn type) maar in voor een grapje, steunend naar Mo goeie baan etc. Begreep ik het nou goed dat ze elkaar op een app voor “bekende mensen” hebben ontmoet? Wat dat ook betekent, en waarom R bekend is, geen idee maar kennelijk is dat een ding?

Ik ben ook afgehaakt. Het voelt nu alsof ik YouTube heb uitgespeeld. Soms open ik de app, maar na 1 minuut scrollen ben ik helemaal klaar met alle schreeuwerige titels en thumbnails.

7 likes

Volgens mij voor rijke mensen niet per se bekende

2 likes

nee.

1 like

Waar halen mensen überhaupt vandaan dat ~de overheid~ geld verdient met het vaccin? Volgens mij kost het ze juist klauwen geld, het is niet alsof je €50 per dosis moet betalen als je je spuit komt halen.

20 likes

Waar halen die mensen al hun complottheorieën vandaan? Zo ironisch dat ze ons vertellen dat we niet alles moeten geloven en zelf wel alles geloven dat een willekeurig persoon op Facebook zegt.

29 likes

21964217-BE5C-4688-ADCF-1611AB42C149

75 likes

Nee dat zie je fout. Die mensen hebben zelf onderzoek gedaan!! Echt niet alles op feesboek gezien maar ook op sites die iedereen en zn moeder hadden kunnen maken of via the simpsons want die hadden alles al voorspeld!!!

10 likes

:joy: ik heb een collega en ik quote: ‘mijn man is écht heel slim en hij heeft zelf onderzoek gedaan. Het heeft allemaal met elkaar te maken! De broer van Bill Gates is er bij betrokken’ en nog een hoop bullshit over chips, toen ben ik uitgecheckt en weggelopen.

Mag vanaf maart weer fijn met dat mens gaan samenwerken, wat een idioot.

19 likes

Bill Gates heeft niet eens een broer, maar verder hebben ze goed onderzoek verricht.

64 likes

Nou dat bedoel ik dus :woman_shrugging:t3: Goed onderzoek hoor.

1 like

Is de broer van Bill Gates eigenlijk Avril Lavigne?

40 likes

Mijn oma is ook een beetje vaccinatiewappie aan het worden en blijkbaar komt die informatie letterlijk overal vandaan, want haar reactie was op een bepaald punt ‘Putin heeft het gezegd’. Toen ik daarna vroeg of het feit dat al haar nakomelingen het rijksvaccinatie programma doorlopen hebben niet genoeg bewijs is voor de betrouwbaarheid van vaccins zei ze: nou je weet het niet hoor. Dus mogelijk liggen ergens onder het laminaat nog een paar nichten/neven die spontaan zeven hoofden hebben gekregen. Tldr: er zijn dus heel veel onbetrouwbare bronnen in de omloop die hun informatie nog best plausibel laten lijken en er zijn veel mensen die nepinfo niet van echte info kunnen scheiden.

36 likes

Ik begrijp nooit zo goed dat mensen zeggen “aan het griepvirus gaan ook mensen dood” of dat een ander virus “net zo heftig is” als Covid, zoals Nienke met die comment ook doet, terwijl ik nog nooit heb meegemaakt dat de IC’s overvol liggen en ziekenhuizen qua bedden en personeel te weinig capaciteit hebben? HOE is zo’n overtuiging te rechtvaardigen?

Mijn schoonvader werkt bijna 45 jaar in het ziekenhuis waarvan nu al een jaar of 30 op de IC, gaat volgend jaar met pensioen, en vindt dit laatste jaar zijn zwaarste arbeidsjaar ooit. Die man is in een jaar tijd tien jaar ouder geworden. Waar haalt zo’n type dan in godsnaam vandaan dat het allemaal wel meevalt.

Maar goed, hier wind ik me al over op sinds maart/april :laughing: Zwaar ondoordacht dit van Nienke.

En dat “ik doe zelf onderzoek” ha-ha-ha

51 likes

Die wappie geloven ook niet dat de IC’s vol liggen… Want dat heeft een verpleegkundige gezegd dat 't in hun ziekenhuis niet zo was :persevere::persevere:

17 likes

Er zijn zat mensen die voor deze pandemie riepen dat je van een griepje niet dood kon gaan en dat er dan vast iets achter moest zitten als je wel overleed. Mensen projecteren alles op zichzelf. Zij voelen zich mild ziek bij griep DUS kan niemand er aan overlijden. Nu er covid is, is dat ineens maar een vergelijkbaar griepje en als je er aan overlijd… tja dan had je vast al onderliggend lijden. Deze mensen zijn niet medisch onderlegd en hebben waarschijnlijk nog nooit een IC gezien. Is niet mee te praten ze draaien alles naar hun mening.

7 likes

Mensen onderschatten de echte griep. Waar zij het nu over hebben is een verkoudheid, waar je inderdaad niet zo veel last van hebt en niet aan dood gaat. Maar de echte griep kun je goed ziek van zijn? Nederlanders noemen alles meteen een griepje terwijl ze dan gewoon een beetje snotteren.

75 likes

Dit x100000000000000000

5 likes