Wonen in Amsterdam is zonde van je geld
Wonen in Meppel is zonde van je leven
Kan ze dan geen bijzondere bijstand daarvoor aanvragen? Wel naar zeg voor haar.
En: kan ze geen geld verdienen met Instagram / influencen? Best veel followers toch? Of denk ik te makkelijk daarover (kan ook).
Als je bijstandsuitkering wordt gekort als zijnde maatregel voor werkweigering krijg je geen bijzondere bijstand om dat recht te trekken, dat zou een beetje gek zijn haha
Ze kan in bezwaar gaan maar dat gaat ze ook doen las ik
Oh geen verstand vab, jammer voor haar in ieder geval.
Maar zij heeft toch best wel wat followers dat ze er geld mee zou kunnen verdienen zou je denken? Ik zie accounts met soortgelijk aantal followers en die lijken er wel een inkomen uit te halen?
Als zij daadwerkelijk naar die sollicitatie is gegaan, dan wordt er echt geen maatregel opgelegd hoor.
Als zij zich op een bepaalde manier heeft gedragen bijvoorbeeld, of zich niet meewerkend heeft opgesteld, dan is dat ook maatregelwaardig gedrag. Er is vast iets anders gaande of gebeurd wat ze er niet bij vertelt.
Wordt beide door een gemeente verstrekt. Als ze je straffen door je geen volledige uitkering te geven gaan ze het niet vanuit een ander potje alsnog geven.
En @anon46493654 dat denk ik ook. Kan ook nog met termijnen of onvolledige info te maken hebben.
Ze is wel een van die zeldzame mensen die zichzelf kan filmen van onderaf zonder er zo uit te zien:
Daās ook een talent (of goede botstructuur)
Huisarts gaat niet van eigen risico af toch?
Of het is ergens fout gegaan in de communicatie of bij de gemeente. Na de hele toeslagenaffaire zou ik daar ook echt niet meer van opkijken.
En ze heeft ook altijd schone neusgaten
Missh een rare vraag, maar kun je ook je eigen ring-geluid aanhouden?
Ik heb een hele leuke (al zeg ik het zelf)
Bij een vriend van mij is zijn uitkering beƫindigd omdat hij in het begin van Corona 3 weken bij zijn vader is gaan slapen, dat werd gezien als een gezamenlijk huishouden. Hij is daardoor ook zijn woning kwijt geraakt
Sann zit toch ook al een hele tijd bij haar moeder? Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Geen idee - stories niet gezien
Jezus ! Hoe komen ze daar überhaupt achter joh?
Hij heeft het gewoon zelf aangegeven ook, met het oog op corona/ quarantaine en het helpen van zijn vader.
Er bestaat ook een zogeheten sociale recherche. Dat gaat soms zelfs zo ver dat ze komen checken hoeveel tandenborstels en schoenen er staan
Oud artikel maar heel treffend vond ik
Edit : hier een gratis artikel
Wow daās ernstig haha tot voor kort had mijn vriend 5 tandenborstels rondslingeren (hij heeft ze gelukkig eindelijk opgeruimd) en er liggen in de hal ook gegarandeerd minstens 7 paar schoenen
Volgens mij was het een keer aangetoond dat het duurder is zogenaamde āprofiteursā op te sporen dan ze gewoon hun gang te laten gaan, en dat het werkelijke percentage fraudeurs echt veel lager ligt dan vaak wordt gedacht.
Terwijl het bestaan can de toeslagenaffaire toch al ruim een jaar bekend is. Gaan we dan op dezelfde voet verder met de bijstand? Zo streng mogelijk zijn, zodra je iets fout doet je meteen korten en behandelen als fraudeur? Mail Omtzigt maar alvast.
Niet verder. Die is er al veel langer dan de toeslagen, dat loopt pas sinds 2005, dit is niets nieuws.
Ik had een cliƫnt waarbij de uitkering werd gestopt omdat hij zijn bepaalde papieren niet op tijd had aangeleverd
Papieren waar het ging om bedragen van nog geen 10 euro
Ik bedoelde dat we er dus achter zijn gekomen dat het toeslagenbeleid en wantrouwen niet werkt, maar er voor kiezen dat beleid met betrekking tot bijstand wel op die manier verder te laten gaan.
Ah ja mee eens.
@Eddie ja wantrouwen en controle. En dan is dit de gemeente. Breek me de bek niet open over het UWV