Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Wanneer je kleinkinderen ooit vragen: “Hoe was 2020 dan?”

50 likes

Misschien komt het ook wel omdat YouTubers best wel veranderen als ze meer abonnees krijgen. Ik vond Bonnie in het begin heel leuk omdat ze toen heel veel spullen bij de kringloop kocht en naast YouTube ook nog vloglessen gaf in een soort buurthuis (dacht ik?). Terwijl ik haar nu echt een typische influencer vind worden met veel spon en gekregen producten. In de vlog van vandaag gaat ze ook naar een nieuwe kapper omdat ze dat heeft gekregen, terwijl ze juist altijd zo lyrisch was over die kapster van Kinki.

19 likes

ja dat heb ik ook, ik stop ook altijd met kijken als ze ‘te groot’ worden. Anderzijds is dat ook een beetje scheef… het word hun werk, ze moeten er van leven. Om video’s te maken die wij kijken moeten ze toch linksom of rechtsom iets verdienen en dus commercieel worden. Lastig :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

True. Het is net als met collega’s: zit je daar lang genoeg bij, gaan je ook allerlei irritante dingen opvallen. Heb ik in ieder geval (en mensen vast ook bij mij).

3 likes

Of Bonnie zelf. Ze zat op t egf en is daardoor ook begonnen met vloggen.

3 likes

Ohja en vloggers zijn aan het begin vaak leuk omdat ze nieuw zijn of over iets interessants vloggen. En na een tijdje gaan de vlogs alleen nog maar over het vloggen zelf.

En na een tijdje gaan ze steeds meer met andere YouTubers om waardoor je alles driedubbel terugziet omdat ze het allemaal vloggen.

4 likes

Je grijpt nu gewoon random iets aan om mij terug proberen te pakken maar ik zie de link/vergelijking niet.

Ik vond jou comment naar omdat je direct een oordeel geeft over iemand en over zoiets oppervlakkigs als uiterlijk nog wel. Denk je nou echt dat Bonnie dacht laat ik even slaven gaan discrimineren?

1 like

Daar gaat het toch ook helemaal niet om. Ze heeft een foute opmerking gemaakt. Kwam met een nep exuses ala " Jullie zijn zeikerds ik kan niet 24/7 woke zijn en ik bedoelde het niet zo"
Kan me geen arsloch schelen hoe ze het wel bedoelt het is gewoon niet oke en in 2020 waar je gewoon voorzichtig bent met wat je zegt kom je niet meer weg met “Oepsie”
Ik snap dat jij het op wilt nemen voor al je faves maar soms sla je de plank gewoon mis.

24 likes

Is Nick ook niet socioloog? Dan zou je toch al helemaal moeten weten dat je niet grappen moet maken over dit soort dingen en al helemaal niet publiekelijk? echt niet oké

19 likes

Ik ben me compleet bewust van slavernij en waarom het pijnlijk is. Het woord ‘slaaf’ is echter niet allesbepalend. We zijn immers ook ‘Verslaafd’ aan bepaalde dingen, sigaretten, drank, gokken, eten. etc. je mag wel ‘Verslaafd’ zeggen maar niet een "grap’ erover maken.
Het gaat hier om de intentie en het woord ‘slaaf’ is niet één dimensionaal.

3 likes

Ik hoop dat je niet struikelt over je hoge paard.

Sorry i dont want to be that bitch. Maar ik moet gewoon lachen om dit lame ass exuus.

( Ik moet vlogger worden met mn onnodige engels)

16 likes

Een filmpje zonder make up, voor de bank. Minimaal een traan en een niet gemeend excuus. Dat is het formule toch voor dit soort filmpjes?

En jongens, pas op. Er staat een paard in de gang. Niet dat je erover struikelt

3 likes

De narratiefklok: dingen zijn nieuw, worden groot, zijn fantastisch, gaan ten onder en worden GEHAAT. Hyves, Facebook, Jamie Li.

4 likes

Als we dit pad in slaan: het woord ‘negeren’ is dan ook een mooi voorbeeld van wat we wel kunnen in dit geval.

Hoe kan je zulke dommigheid nou überhaupt wíllen goedpraten :joy::joy::joy::joy: die tekst ook ‘ik ruim op als een slaaf’ wtf, is die vrouw 12?

5 likes

Bonnie maakt deze cirkel nu al voor de 2e keer door :upside_down_face: Er was al eerder een moment dat iedereen haar kut vond maar daarna vond begon men haar toch weer leuk te vinden.

Ik ging het stukje ook even kijken (en inderdaad, echt heel erg raar gesprek…) en totaal ongerelateerd maar die schouw staat zo vol met kerst troepjes en dingen. Vind dat echt zo lelijk.

1 like

Als je het etymologisch woordenboek had geraadpleegd (waarin de herkomst van woorden staat vermeld), had je begrepen dat de woorden ‘verslaafd’ en ‘slaaf’ niks met elkaar te maken lijken te hebben, ondanks het overeenkomstige woordbeeld. Het woord ‘slaaf’ (nu: slaafgemaakte) is dus eigenlijk wel eenduidig, in tegenstelling tot wat jij beweert.

Iemand anders begon trouwens over ‘sloof(je)’. Ik denk dat er wellicht spraakverwarring is geweest bij Bonnie, want in deze context zou je inderdaad gezegd kunnen hebben ‘ik ben je sloofje (zwoegende huisvrouw) niet’, wat veel logischer is dan ‘een slaaf’ zijn.

18 likes

Ik ben het wel met je eens. Er zitten verschillende ladingen aan. Ook een seksuele context trouwens - in de BDSM wereld is het heel normaal om over je ‘sub’/‘slaafje’ te praten. Misschien bedoelde Bonnie dat wel, weten wij veel… Mag dat dan tegenwoordig ook niet meer? ik was me er iig niet van bewust dat het zo een verboden woord is, dat je het eigenlijk niet eens meer uit mag spreken? Natuurlijk was het onhandig van bonnie en was dat gesprek niet echt geschikt voor een vlog, laat staan de titel en de beschrijving, maar anderzijds geloof ik wel dat ze zoiets nooit expres zou doen om mensen voor het hoofd te stoten. Ze doet echt wel haar best om maatschappelijke dingen goed aan te pakken toch? Ik ben benieuwd of ze er nog op terug gaat komen.

6 likes