Ik vind zo’n heksenjacht eerder treurig
Ik vind Bonnie nog steeds toppie
Doe jij dan ook mee aan de winactie voor het topje van de kerstboom?
Zij heeft zichzelf van haar voetstuk geduwd door ons zure kantoortrutten te noemen. Dat gaat TE VER. Doeiii kaitje
Of iemand is gewoon veranderd door de jaren heen, waardoor datgene wat we altijd zo leuk vonden er niet meer is.
Je bedoelt van Albus? Uiteraard, die leg ik naast mijn kerstkaart van Poppy en Sjakie en mijn halve kaassoufflé
Wanneer ze populair worden, vind ik dat veel een karikatuur van zichzelf worden. Dat is voor mij vaak het moment dat ik ze ook niet meer leuk vind.
Misschien komt het ook wel omdat YouTubers best wel veranderen als ze meer abonnees krijgen. Ik vond Bonnie in het begin heel leuk omdat ze toen heel veel spullen bij de kringloop kocht en naast YouTube ook nog vloglessen gaf in een soort buurthuis (dacht ik?). Terwijl ik haar nu echt een typische influencer vind worden met veel spon en gekregen producten. In de vlog van vandaag gaat ze ook naar een nieuwe kapper omdat ze dat heeft gekregen, terwijl ze juist altijd zo lyrisch was over die kapster van Kinki.
ja dat heb ik ook, ik stop ook altijd met kijken als ze ‘te groot’ worden. Anderzijds is dat ook een beetje scheef… het word hun werk, ze moeten er van leven. Om video’s te maken die wij kijken moeten ze toch linksom of rechtsom iets verdienen en dus commercieel worden. Lastig
True. Het is net als met collega’s: zit je daar lang genoeg bij, gaan je ook allerlei irritante dingen opvallen. Heb ik in ieder geval (en mensen vast ook bij mij).
Of Bonnie zelf. Ze zat op t egf en is daardoor ook begonnen met vloggen.
Ohja en vloggers zijn aan het begin vaak leuk omdat ze nieuw zijn of over iets interessants vloggen. En na een tijdje gaan de vlogs alleen nog maar over het vloggen zelf.
En na een tijdje gaan ze steeds meer met andere YouTubers om waardoor je alles driedubbel terugziet omdat ze het allemaal vloggen.
Je grijpt nu gewoon random iets aan om mij terug proberen te pakken maar ik zie de link/vergelijking niet.
Ik vond jou comment naar omdat je direct een oordeel geeft over iemand en over zoiets oppervlakkigs als uiterlijk nog wel. Denk je nou echt dat Bonnie dacht laat ik even slaven gaan discrimineren?
Daar gaat het toch ook helemaal niet om. Ze heeft een foute opmerking gemaakt. Kwam met een nep exuses ala " Jullie zijn zeikerds ik kan niet 24/7 woke zijn en ik bedoelde het niet zo"
Kan me geen arsloch schelen hoe ze het wel bedoelt het is gewoon niet oke en in 2020 waar je gewoon voorzichtig bent met wat je zegt kom je niet meer weg met “Oepsie”
Ik snap dat jij het op wilt nemen voor al je faves maar soms sla je de plank gewoon mis.
Is Nick ook niet socioloog? Dan zou je toch al helemaal moeten weten dat je niet grappen moet maken over dit soort dingen en al helemaal niet publiekelijk? echt niet oké
Ik denk dat Bonnies nonchalante reacties en die van bijvoorbeeld @Hejira hierboven karakteristiek zijn voor de onwetendheid van de gemiddelde Nederlander over het eigen slavernijverneden. Als je het oké vindt dat iemand zichzelf vergelijkt met een slaaf bij het doen van een super simpel huishoudelijk klusje, dat filmt, dat monteert, dat upload, in de beschrijving schrijft én er in al die stappen geen seconde van zelfreflectie zit heb je blijkbaar geen flauw benul van wat de slavernij echt was en hoe dat doorwerkt /wat het betekent in het leven van groepen Nederlanders. En als je vervolgens op een forum de intentie van die vlogger komt verdedigen omdat ze het vast niet zo bedoeld heeft ben je minstens net zo ver.
Ik ben me compleet bewust van slavernij en waarom het pijnlijk is. Het woord ‘slaaf’ is echter niet allesbepalend. We zijn immers ook ‘Verslaafd’ aan bepaalde dingen, sigaretten, drank, gokken, eten. etc. je mag wel ‘Verslaafd’ zeggen maar niet een "grap’ erover maken.
Het gaat hier om de intentie en het woord ‘slaaf’ is niet één dimensionaal.