Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Ik denk dat de kans dat een Amalia moeilijk lerend is (al is niet in staat is om het ambt te vervullen denk ik een betere verwoording) nihil is, tenzij daaraan echt een beperking ten grondslag ligt. Het gat tussen de beste vmbo’ers en de slechtste vwo’ers is minimaal. We delen kinderen in op niveau, terwijl we helemaal niet zo heel duidelijk hebben wat de verschillen tussen die niveaus en de ingangsvereisten zijn. Er zit een enorme range in het niveau dat een persoon heeft en niveau is ook niet zo eenduidig: ik ben bijvoorbeeld best goed met taal, maar totaal niet goed in exacte vakken. Tegelijkertijd delen we kinderen we zo in dat ze over de hele linie goed moeten zijn en anders op het slechtste vak onderwijs volgen (ondanks dat in het vo de mogelijkheid al bestaat om op verschillende niveaus examen te doen).

Er zijn relatief weinig echt robuuste kinderen (kinderen die bijvoorbeeld echt alleen basisberoeps vmbo aankunnen of op de havo zouden uitspringen als overduidelijk veel meer aankunnend). Alle drie de kinderen van de koninklijke familie doen dus gymnasium, niet omdat ze per se zo intelligent zijn, maar omdat ze hun hele leven volledig gestimuleerd worden. Ik denk dat het gross van de kinderen met die stimulans ook op het gymnasium zou eindigen.

Overigens is er wel een achterdeurtje om
troonopvolgers wettelijk uit te sluiten.

48 likes

Ook dan kan je het mbo versneld doen en een goeie baan krijgen/naar het HBO.

Vind ik ook wel interessant.
Oke heb net the Crown gekeken (niet dat dat een goede bron is). Maar daar waren 2 verstandelijk beperkte vrouwen behorend in de royal family in een tehuis gezet en eigenlijk onterfd? Omdat anders mensen zouden denken dat er een defect gen in de genen van de koninklijke familie zit. Echt walgelijk.
Maarja ik zie de koninklijke familie ook als een normale familie als in; ook zij kunnen ziek worden en dus ook bv syndroom v down hebben bij geboorte. Zijn dus wel speciale regels voor denk ik?

Maar een persoon die moeilijk lerend is, zou die dan ondanks veel sturing en steun van de omgeving geen koning(in) mogen worden?

Eigenlijk ook heel stom… maar bv Amalia “moet” koningin worden. Maar stel dat dat “beroep” helemaal niet bij haar past??
Ik ben bijvoorbeeld verpleegkundige. Een beroep als politie agent zou echt totaaaaal niet bij me passen(bezit daar niet de eigenschappen voor). En bv laborant zou ik niet goed in zijn, want scheikunde is niet mijn beste vak.
Wij kunnen wel kiezen, maar Amalia moet koningin worden. Sorry heel off topic.

Hoewel ik het een interessante (en belangrijke) discussie vindt om te lezen, vind ik dat er toch wat meer oog mag zijn voor context waarin bepaalde termen (in dit geval ‘selfmade’) gebruikt worden.

Elise en Wout worden volgens mij omringd door mensen die zaken zoals huizen, bedrijven, andere ‘dure’ zaken letterlijk in de schoot geworpen hebben. Ik denk dat zij echt niet zouden ontkennen dat zij geen privileges hebben, maar met selfmade bedoelen dat zij in ieder geval DEELS zelf hebben gewerkt voor wat ze hebben, in tegenstelling tot bepaalde mensen in hun omgeving.

Ik vind het een verschil in privilege of je opgroeit met een gouden parachute of dat je een bodemloze zak geld in je handen geduwd krijgt.

Ik zou dat ook niet willen worden :joy:. Omg dan ben ik echt een slechte queen. Veel te chaotisch, laat mij maar lekker in het ziekenhuis werken :sweat_smile:. Wil wel t salaris dan, gratis geld!!!

Ja ja, jullie zijn gewoon allemaal jaloers!

1 like

Amalia mag de troon niet weigeren, maar ze mag er wel afstand van nemen. Dus stel dat ze het echt niet wil/kan dan zou ze in theorie koningin willen worden en vervolgens direct weer aftreden. Het koningshuis kan andersom haar wel uitsluiten van troonopvolging (zoals bij Friso en zijn kinderen is gebeurd) dus het zou ook nog andersom geregeld kunnen worden. Daar zullen vast wel manieren voor zijn haha maar ik denk niet dat het snel gebeurd omdat dit inderdaad iets is waar ze haar hele leven al op wordt voorbereid.

:neutral_face:

Annemerel heeft alvast een half boek (90 pagina’s) over haar eerste trimester geschreven. (Zie stories) Had niets anders verwacht dat ze met terugwerkende kracht blogs/dagboekposts zou uploaden maar dit is geheel in stijl van haar ebooks/hardloopdinges. Dus ik ben bang dat dit niet gratis gaat zijn.

6 likes

DieTim in BOOS vanmiddag. Dat kan niet anders dan een goede aflevering worden

13 likes

Haha mooie vent Herman den Blijker.
5 likes

tis ook geen geheim dat Willem-Alexander bijvoorbeeld flink door zijn studententijd heen is geholpen met de nodige bijles en begeleiding…dat maakt natuurlijk ook veel uit

13 likes

Ik kan me voorstellen dat ze ook wel een klein leger aan adviseurs ter beschikking hebben.

1 like

Ik moet bij hem altijd denken aan die keer dat hij met ‘lekkere hamburgers’ (o.i.d.) reageerde op een bikinifoto van Monica :slightly_frowning_face:

3 likes

Dit topic lezen is het beste wat ik vandaag gedaan heb. Had nog een onderwerp nodig voor mijn paper over ongelijkheid en beleid en kan echt stuk beter vooruit nu. Dit is fantastisch.

37 likes

Bestaat er eigenlijk nog een app zoals Bloglovin? Ik probeer zoiets te vinden maar het lijkt dat het niet meer bestaat.

1 like

De site bestaat nog wel, maar er zijn niet meer zoveel blogs aangesloten volgens mij.

1 like

Blogs worden automatisch op Bloglovin gezet (of ‘scraped’). Volgens wordt er gewoon veel minder gepost.

Mss Feedly, als dat nog bestaat.

1 like

Ik baal ook dat de app er niet meer is! Gelukkig werkt de website nog wel. Gebruik het tegenwoordig niet vaak meer maar hiermee heb ik wel de websites gebundeld die ik niet wil vergeten.

1 like