Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Precies dit, risicoinschatting, impulsiviteit, planning, emotieregulatie. Allemaal zaken waarin je als puber gewoon jaren in achterloopt op een begin twintiger die vrij cruciaal zijn in het aangaan van een liefdesrelatie. Als de jongere persoon dan ook nog eens fan is van de ander, gewoon een beetje smerig.

En ze zal er niet dood aan gaan. En het kan prima goed gaan zodat je over 10 jaar gelukkig getrouwd bent, maar als je een beetje respect hebt laat je een tiener gewoon even iets volwassener worden. Vind je elkaar dan nog altijd leuk heb je alle tijd om op een iets meer gelijkwaardige basis de liefde te zoeken

23 likes

Nee de wet is een aantal jaar terug veranderd en nu mogen vakken niet meer zomaar vervallen, tenzij je opleiding/examencommissie aan kan tonen dat de kennis uit die vakken verouderd is. Dus de bewijsplicht daarvan ligt nu bij de opleiding ipv de student en een standaard “vakken blijven 5 jaar geldig” doorvoeren mag dus ook niet meer.

1 like

afbeelding

164 likes

Wow ik zag de namen eerst niet en dacht dat dit allemaal Juultje was.

64 likes

Hahha maar toen was het natuurlijk wel zo dat hele andere dingen ‘hip’ waren. Deze meiden zeggen straks misschien hetzelfde als ze 30 zijn over zichzelf :sweat_smile:

Die meiden zijn knapper en zien er ouder uit dan ik, terwijl ik 9 jaar ouder ben. Ik werd vorig jaar nog 13 geschat toen ik met mijn vader naar het museum ging (we kregen een kaart voor volwassene + kind tot 13 jaar) :flushed:

88 likes

Ik heb ja gestemd terwijl het bij mijn huidige vriend eigenlijk nooit is gevraagd
 maar toch jammer dat we geen datum hebben dus toch ja haha

1 like

Kijk even wat een bijzondere werkplek! Gewoon mooi, basic, pinterest.

(Ik weet inmiddels niet meer in welk topic Mascha thuishoort, sorry als het verkeerd is haha)

16 likes

Ik volg en kijk Nienke Plas nooit, maar ik heb een zwak voor zwangerschapsaankondigen bij familie enzo.
Het moment dat ze het aan Resley vertelt, hij reageert zo onwijs lief en grappig haha.
Eerst vol ongeloof (logisch, ze is al 8 weken) en daarna echt zĂł blij. :heart:

12 likes

Voel me aangesproken over die leeftijdsdiscussie. Toen ik 14 was, had ik een vriend van 18, beide leken we 16 dus voor de buitenwereld niet raar. Uiteraard stonden mijn ouders hier niet om te springen, maar niet tegengehouden. Relatie duurde 4 jaar, was echt een leuke tijd, maar toen ik zelf 18 was, leek hij nog steeds 16. En nu (ben ik 30) en hebben we nog wel eens contact en lijkt hij nog steeds een jongetje qua gedrag. Wat ik hiermee wil verdedigen is dat, ook al lijkt het op papier “fout”. Het hoeft niet zo zwart-wit te zijn. En dat dit me raakt, is omdat er destijds ook mensen zo over “ons” hebben gepraat en ik er zelf nog steeds met een fijn gevoel op terugkijk. Ik ken deze influenzas niet maar voelde wel behoefte om het voor ze op te nemen.

13 likes

Deze meiden zijn oa de oorzaak dat ik te jong wordt geschat :joy::sob:

4 likes

Sterker nog, zou je dan niet kunnen stellen dat ze naar iets op zoek zijn in een relatie wat ontbreekt in hun eigen leven (door trauma, etc.) wat inderdaad absoluut geen goede basis is voor welke relatie dan ook.

Ik begin me er ook steeds bewuster van te worden dat “oh je bent zo oud en wijs voor je leeftijd” eigenlijk zelden een positief iets is.

9 likes

Ik denk dat het nergens voor nodig is om je aangesproken te voelen over een relatie waar je zelf prima op terugkijkt. Niemand zegt dat een relatie met leeftijdsverschil per definitie niet kan zijn. Echter: als je als oudere persoon met je volle verstand kan kiezen voor zo’n relatie of niet, denk ik wel dat het je verantwoordelijkheid is om het niet te doen, omdat de kans dat jij mentaal zwaar overwicht hebt in deze relatie gewoon enorm is.

Ik vind ik 14 en 18 overigens echt een ander verschil dan 16 en 22. Bij 14 en 18 denk ik: je kan elkaar bij wijze van spreken nog tegenkomen in de schoolgangen, spreekt vaak af onder ouderlijk toezicht, bent allebei vrij nieuw in de liefde. Het verschil is groot, maar je zit qua ontwikkeling een stuk dichterbij elkaar dan 16 en 22.

15 likes

Ik snap je punt, dank voor de fijne toelichting.

1 like

Ik weet niet hou oud jij bent, maar ik ben de 30 gepasseerd en in mijn ogen bestaan er geen mannen van 20 :joy:
Ik vind het leeftijdsverschil wel groot, daar niet van

5 likes

Ik werd hier ook mega emo van maar omg corona bestaat voor hun niet? Ondanks dat Resley het wel heeft gehad zie ik ze iedereen knuffelen???

1 like

“She’s an old soul”

• elke oude man die een tiener date.
96 likes

Ik heb geprobeerde de aflevering te kijken maar ik kon niet tegen die Snapking. Hij praat alsof hij 1 hersencel heeft.

9 likes

Ik vind het een beetje zoals naar Curaçao gaan in deze tijd: dat mag alleen als je er heel goed over nagedacht hebt van te voren.

33 likes

Mensen die tegen zijn zijn gewoon jaloers en willen zeker zelf graag seks met een tiener

15 likes