Echt? Nou ja het enige wat ik kon bedenken is omdat ze ietsjes binnensmonds praat (vond ik niet hoor, maar dat een over ambitieuze stagiaire dacht ik ga het even laten ondertitelen). Het galmde ook een beetje in het filmpje… Zou het door haar tongval komen?
Ik vind verhuisvlogs heel leuk, maar ik zou de video’s van Lotte geen verhuisvlogs noemen. Het gaat ook over andere dingen (schaatsen oid), dus ik spoel vaak door.
Ja ik wil ook meer het verhuis of keuze-proces zien. Inmiddels gewone vlogs met af en toe wat fragmenten lijkt het
Zwakbegaafd is niet zó ‘laag’ als het klinkt. De volgorde is hoogbegaafd, begaafd, zwakbegaafd, licht verstandelijk beperkt, beperkt, zwakzinnig.
Een zwakbegaafd mens ik dus ‘slechts’ een beetje begaafd. Een ‘zesje’.
Beetje cru om het zo te zeggen misschien, maar het is niet zo laag als het klinkt. Voorbeelden van andere laagbegaafde BN’ers zijn makkelijk te bedenken. Vooral in de categorie ‘real life’.
Ja saai. Ik vond die van Bonnie of Dee dan leuker. Ook al waren die vlogs van Dee wel grote sponshows.
Noem eens dan? Buiten Bonnie St Claire?
Het lijkt me ook leuker om te zien hoe ze bijvoorbeeld tot deze kleuren en stijl zijn gekomen. Waar ze inspiratie hebben uitgehaald en hoe dat proces is gegaan. Nu lijkt het alsof het er allemaal plotseling gewoon zo ‘zonder erg’ is.
Ik heb net boos gekeken en wil er een ding over kwijt : Counterpounter
Oh ik vond dat langdradige van Bonnie juist heel irritant. Ook een aparte vlog uitbreiden aan stopcontacten en de trap
Wel lekker dat Lotte zo doorpakt (of nja haar vriend dan), maar vind het verder niet mooi tot nu toe. Mja is natuurlijk smaak. Oh en die bureaustoel snap ik echt niet, zo lelijk met die tekst erop ook haha
Jaaa ook helemaal mee eens, zou een middenweg het fijnste vinden denk ik.
Het is mijn smaak ook totaal niet, vind het zelfs zonde, want er zijn wel mooie elementen, maar bij elkaar staat het net niet.
Die bureaustoel heb ik ook gekocht voor op kantoor toevallig van de week, niet geïnfluenceerd (jeetie is dit een woord? autocorrect maakt dit ervan). Helaas zijn degene van goede merken er niet zonder tekst, ze zijn wel ergonomisch prettig, maar voor de mooiigheid had ik ook liever een andere gewild
Barbie en Micheal (dit voorbeeld is mij echt gegeven tijdens een cursus)
Ik wacht op een compilatie van hoevaak Bonnie “Guirlande” zegt deze vlogmas.
Aah wist ik niet!
Dus eigenlijk is het gros van Nederland zwakbegaafd? (slechts een beetje begaafd)
en wat is de maat of richtlijn hiervoor, lijkt me lastig vast te stellen bij iemand? je IQ/EQ/algemene ontwikkeling of is dit überhaupt niet echt te testen??
nee, het gros van Nederland valt onder ‘gemiddeld’ het is een normaalverdeling.
Je stelt het vast door intelligentieonderzoek en daarnaast te kijken op wat voor punten iemand moeilijk meekomt in functioneren.
Haahhaha jaaaa die moet er toch gewoon in blijven. Wat een lekker woord zeg
Wat lullig eigenlijk om dan in zo’n cursus bn’ers (?) als voorbeeld te nemen
Jaa vond het al zo heftig dat er tussen begaafd en zwakbegaafd niks tussen zat.
Wat voor vragen worden er dan gesteld, “wat zou je doen in deze ** situatie” of juist meer algemene kennis ofzo?
Ben ook wel benieuwd wat er bijvoorbeeld bij mezelf (of sommige mensen waar ik zo mijn twijfels bij heb ) uit zou komen.
Is een combinatie van verschillende dingen. Er zitten algemene kennisvragen bij, maar ook minder verbale onderdelen. Zijn echt ‘testjes’, waarschijnlijk heb je vroeger op de basisschool of middelbare school wel varianten van intelligentieonderzoeken gedaan. Veelvoorkomende is de WAIS en die test perceptueel redeneren, verbaal begrip (dus ook algemene kennis en woordbegrip etc), verwerkingssnelheid, werkgeheugen.
Die onderdelen samen maken de intelligentie. Het kan zijn dat deze onderdelen niet allemaal overeenkomen binnen een persoon, dus dat je in sommige onderdelen veel sterker bent dan een ander. Grote kans dus dat mensen die jij kent gewoon onder gemiddeld vallen. Soms kan het zijn dat iemand verbaal heel sterk is en dus in de omgang bijvoorbeeld erg intelligent overkomt, maar op andere onderdelen achterblijft. Andersom kan natuurlijk ook, dat iemand verbaal niet zo sterk is, maar op andere onderdelen wel (waardoor je die persoon misschien onderschat als je alleen afgaat op de communicatie).
Zijn gewoon standaard vragen over reken, taal, wat algemene kennis, bij IQ testen voor kinderen ook puzzels en stripverhalen die je moet afmaken.
Ik zie nu pas dat het able-ist als in gefocust op de able en niet ‘ableist’ (‘ablijst’) zoals ik het altijd in m’n hoofd uitspreek. Vond het al een vreemd woord.
Weet niet of dit iets zegt over mijn begaafdheid.