Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Nou ja, ik vind Jan Roos ook echt verschrikkelijk hoor. Hij had het zeker anders en respectvoller kunnen doen want hij doet de vader ook tot op het irritante af na. Maar deze titel vind ik misleidend. Hij zei op een gegeven moment “mag het eigenlijk niet zeggen, maar het is net een circusaapje” omdat Glennis hem dus zo portretteert.

1 like

Over Glennis; ik heb gekeken en het is natuurlijk niet netjes dat ze haar vader zo in beeld brengt zonder zijn toestemming. Maar ik vind verder niet dat ze zich echt onredelijk gedraagt? Mis ik dan iets? Of gaat het puur om het in beeld brengen van haar zieke vader?

6 likes

Ik vind het nogal vreemd dat ze die vader zo toont maar vind de uitspraken over de huidskleur en “circusaapje” van Jan Roos bizar.

2 likes

Ja maar dit dan, vind dit echt heel erg raar hoor.

6 likes

Echt…elke keer weer dit soort dingen :joy:
Hij eet een kitkat in een kerstvormpje: “Oh, het is gewoon Kitkat”.

3 likes

Goed dat zij haar op haar plek zetten door racistisch te gaan doen? Ik kan mij niet voorstellen dat dit ever goed te praten is, walgelijk! Ik word gewoon misselijk hiervan

31 likes

Jan Roos valt niet te verdedigen. Een van de walgelijkste mensen met een podium in dit land.

40 likes

@anon12348926 oh dat stuk had ik even gemist. Ik had niet op de link geklikt en ook niet het volledige filmpje van Roddelpraat gezien :sweat_smile: maar vanzelfsprekend keur ik dit absoluut niet goed hoor.

Maar goed daarom vind ik het wel jammer dat juist Jan Roos en Dennis Schouten hier aandacht aan besteden. Was het door iemand anders, op een respectvollere manier gegaan, was het denk ik ook meer opgepakt misschien?

Ik vind dit echt walgelijk :face_vomiting:

Kijk dat ze ter sprake brengen dat het niet zo handig is je vader zo in beeld te brengen ala. Maar de manier waarop. Echt walgelijk.

1 like

Ja dat denk ik ook idd!

Wooooow heb net het filmpje van Dennis en Jan Roos gezien maar krijg echt kippenvel zo ziekelijk vind ik het om een man die op sterven lag zo belachelijk te maken en na te praten en dan die walgelijk racistische opmerkingen. Verschrikkelijk zeg.

4 likes

Ik wil nog wel even zeggen ook omdat ik jou @falula zie zeggen dat je vind dat ze zich niet onredelijk gedraagt behalve het zonder toestemming zo in beeld brengen. Dat kan hoor, en misschien dat ik mijn persoonlijke beleving er teveel in betrek, maar ik vond het echt heel vervelend om te zien. Dat ze zegt van “oh ja we gaan weer, doe rustig he, nouja je kan niet veel” etc. Het zit me echt hoog. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je dan met je blije bakkes voor hem gaat staan en hem niet eens aankijkt, maar gaat filmen. Maar goed misschien hoort dat bij het publieke bestaan.

Verder schrik ik van de dingen die Jan Roos allemaal heeft gezegd, dat wist ik niet en ik heb al vaker gezegd: die vent is echt walgelijk. En ongelofelijk racistisch.
En ja, het roddelpraat filmpje is zeker veel erger dan Glennis’ vlog en kan me niet voorstellen hoe ze zich voelt als ze dit ziet.

2 likes

Wat walgelijk dit. Ik vind overigens überhaupt niet dat Glennis ‘op haar plek’ zou moeten worden gezet. Ik denk dat het voor haar heel natuurlijk aanvoelt om haar vader zo te zien en dus ook in beeld te brengen. Ik neem aan dat hij al lange tijd heel ziek is, dus voor Glennis is dit denk ik nu gewoon haar vader. Je kan ook aan haar gedrag merken dat ze zijn situatie geaccepteerd heeft en er redelijk nuchter mee omgaat. Ik snap dat het voor andere mensen heftig kan zijn hem zo ziek te zien en dat het wat ongevoelig overkomt, maar toch voel ik wel haar liefde voor hem in de video, dus ze heeft dit nooit met kwaad opzet gedaan. Ik zou hem persoonlijk ook nooit in beeld hebben gebracht, maar de shit die ze nu over zich heen krijgt is echt ver buiten proportie

Ik vind trouwens dat Jan Roos en die Dennis op geen enkele manier ooit geprezen moeten worden voor iets, want daar staat zoveel verschrikkelijk gedrag tegenover dat dat echt geen waarde meer heeft.

Edit; @Teigetje; zoals ik hierboven al beschrijf: ik denk dat Glennis al langer dan vandaag dealt met deze situatie en er gewoon wat makkelijker/nuchterder in kan staan. Door er zo mee om te gaan maakt het voor haar misschien gewoon draaglijker. Ik vind niet dat je hierover kan oordelen. Ze maakt een banaan voor hem klaar, ze decoreert zijn kamer. Er wordt een beetje gedaan alsof ze die arme man kei hard staat uit te lachen/pesten whatever. Maar laat het alsjeblieft aan haar over hoe ze omgaat met haar zieke vader, het is echt niet zo problematisch als wordt gesuggereerd

13 likes

Hoezo je kan toch denken/hopen dat een merk iets gemaakt heeft wat een beetje anders is dan hun normale producten? Dit is wel een beetje zeuren omdat het Alwin is.

1 like

Ja je hebt ook wel gelijk. Ik heb denk ik, nu ik er langer over nadenk en merk dat het bij mij allemaal weer naar boven komt, vooral uit gevoel gereageerd. Ik heb mijn vader 10 maanden lang zo moeten zien en werd er gewoon emotioneel en boos om, omdat ik zo vanuit eigen ervaring kijk. Ik heb nu 7 jaar later nog steeds last van sommige onredelijke dingen die ik toen tegen hem heb gezegd. Wij maakten ook veel grapjes etc hoor, maarja ik was toen 17, ging er sowieso anders mee om dan Glennis. Dus excuses.

3 likes

Nou hij is toch echt elke video weer verbaasd als een appel naar appel smaakt hoor, en ik overdrijf niet.

5 likes

Ik was me aan het afvragen of we de video kunnen rapporteren bij YouTube? Roddelpraat bedoel ik dan natuurlijk.

Ik heb dit net wel gedaan, en ik zou het heel tof vinden als meer mensen dat zouden willen doen. Ik heb het zelf onder ‘haatdragende en beledigende content’ en dan ‘beledigende titel en beschrijving’ gemeld. Vanaf 11:06 imiteert hij de vader met zijn zwarte trui, rond 12:00 vergelijkt hij hem met een circusaapje.

Raar trouwens dat je bij YouTube niet gewoon de expliciete optie ‘racisme’ hebt

Edit; in de omschrijving kun je er wel bij vermelden dat het om racisme gaat en blackface benoemen

4 likes

Ik heb t ook gedaan. Ze waren eerder al ‘gecancelled’ maar ze komen elke keer weer terug onder valse pretenties.

1 like

Ik ben echt blij dat Aimee een beetje aandacht geeft aan Wormerveer mensen. Wormerveer :heart:

1 like

Oh ja ik had dat ook al gedaan, heb er racisme & blackface bij gezet. Vond het ook vreemd dat racisme of iets van belediging van groepen er niet bij zit, dat zit op twitter enzo wel volgens mij.

1 like