Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Ah dat vind ik echt heel leuk! Ik volg haar echt al zo mega lang :sun_with_face:

2 likes

Ik denk dat veel mensen zeggen dat het nog niet aan de orde is om vragen over of het al zo ver is te voorkomen… anders krijg je hele tijd speculaties zeker als je ‘bekend’ bent.

3 likes

Zelfs voor irritainment vind ik haar te erg.

6 likes

Nu snap ik ook waarom Zoe en Alfie allebei al zo lang afwezig zijn op youtube haha. Ik ben benieuwd hoe ze hiermee om zullen gaan, volgens mij hebben ze eerder wel eens gezegd dat ze hun kinderen niet willen laten zien op social media enzo. Dat zou ik supergoed vinden

4 likes

Jaaa zo leuk!! Zag gisteren ook een video van Jim (van Tanya) dat hij en zijn “nieuwe” vriendin een kindje verwachten! Keek vroeger echt vaak naar Britse YouTubers, ben blij voor hen allemaal!

7 likes

Ik vond wel dat ze het leuk doet :sweat_smile: workout videos zijn vooral chill om vanaf de bank te kijken met een grote zak chips :slightly_smiling_face:

6 likes

Superleuk!!

20 likes

Hmm niet bij stil gestaan, heb het gelezen. Dit is iets anders dan de cringe waar je het over had.
Weet niet zo goed wat ik ermee moet qua mening. Zo zijn denk ik veel dingen af te lijden aan een andere achtergrond of cultuur. (ook qua eten etc) Het is niet altijd iets negatiefs denk ik dat het wordt overgenomen, Maar het is wel goed voor de bewustwording waar het vandaan komt.

3 likes

Zeg je nou dat ik iets anders bedoel dan wat ik letterlijk zei :rofl: Dat is precies waarom ik cringe.

Het overnemen an sich is niet negatief. Jammere is wel dat het fenomeen eerst als denigrerend/negatief/vrouwonvriendelijk wordt beschouwd wanneer het in black culture zelf wordt gedaan. Wanneer witte mensen het doen, is het ineens wel cute/cool/…
de dubbele standaard is heel irritant

13 likes

Ah ik snap hem nu, ik kon uit je eerste post niet opmaken waarom je die cringe had, ik dacht zomaar uit ongemakkelijkheid, niet dat dat voortkwam vanuit cultural appropriation. Snap waarom je dat vind hoor!

1 like

Ons Co heeft bekend gemaakt met wie ze naar curacao gaat, het is schreeuwvriendin PP/Yvet (maar zij gaat ‘ voor altijd’

6 likes

Hahah hoezo zet je dit in een spoiler

10 likes

Haha ja ik dacht misschien wil iemand zelf nog de vlog kijken en dan is de verrassing weg :joy:

2 likes

Ja en Co heeft het ,als ze over zichzelf praat, ook niet meer over emigreren… Precies wat we al dachten… dit is dus waarom ik vloggers zo irritant vind…

1 like

Haha typisch weer
Moet de vlog nog kijken, maar vond het al vreemd dat ze in de vorige video heel groot als titel neerzet: ik ga emigreren ! En vervolgens is het (in ieder geval voor nu dan) voor 3 maanden om ‘ te kijken’
Volgens mij is emigreren toch echt dat je ook echt naar een ander land verhuisd
Maar goed vloggers hebben wel vaker hun eigen manier van denken over bepaalde dingen :wink:

Heb nog niet alles gekeken. Maar ik vind dit echt een goede video.
Ze verteld eigk waarom het niet oke is om tegen een transgender te zeggen van ´Ooh maar jij hebt het makkelijk want jij kan niet ongesteld worden.´
En tegelijkertijd laat ze ook zien hoe vervelend ongesteld zijn kan zijn en wat het kost enzo

40 likes

Ik denk als je je eigen huis (huur) aanhoudt, dat je dan niet echt emigreert. Gevoelsmatig niet dan want “je hebt nog een adres in NL”. Ik ken wel mensen die hun koophuis aanhielden voor tijdelijke vakanties in eigen land, of verhuur etc
Niet dat ik dat voor Co bepaal maar bedoel (en vast voor iedereen anders) Amsterdamse huren zijn ook niet laag, dus dan ben je er echt nog niet over uit of je structureel wegblijft, en wil je in elk geval na die 3 maanden zekerheid hebben dat je gewoon weer heel makkelijk je leven in NL kunt oppakken en terugvallen

1 like

Wat een goede video! Ik schrok van die €5000 en €20.000 aan kosten :scream: Daar denk je normaal niet over na. En ook de kanten idd van dat het niet ok is om te vragen en waarom het niet kan bij trans vrouwen.

3 likes

Ik zag op de nos insta iets voorbijkomen over een youtuber met 2 miljoen volgers. Dus heb net de docu gekeken en vond het wel mooi gemaakt.

9 likes