Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Volgens mij is qua dekking/vergoeding je aangezicht wel iets anders geregeld dan op andere plekken op je lichaam. Wellicht dat daar het verschil zit?
Heb overigens de plek zelf niet gezien, dus misschien zit ik er helemaal naast.

Ik gil echt om het lef dat je hebt als je anderen laat betalen voor een niet medisch noodzakelijke ingreep waar je al jaren over twijfelt, terwijl je net dit jaar je eigen risico maximaal hebt gezet. Maar het moet wel nu😂

45 likes

Het zou maar mis gaan en jij hebt daar aan bijgedragen.

Doet me denken aan een vriendin die haar hele borstvergroting heeft opgegeven aan de belastingdienst als zorgkosten, kreeg ze ff 2000 euro terug (heb zo op mijn kiezen moeten bijten)

4 likes

Wat hoe dan.

Zit nu eens te kijken naar de tandarts maar volgens mij kan ik dat ook gewoon opgeven zie ik nu? snap er alleen geen kut van haha.

1 like

ja wtf ik was laatst iets opzoeken over zorgkosten aftrekken en kwam toen op een forum ofzo en las dus dat allemaal mensen dit ook gingen doen, maar daardoor denken anderen weer dat het mag omdat dan iemand zegt dat ze dat deed en dat ging goed. Dus denkt de rest dan oke ja kan gewoon :cry:

en dan zegt er iemand van hmm nee dat mag niet. en dan waren er weer drie mensen die dan zeggen van ‘ja maar ik kreeg gewoon geld terug dus het kan hoor’

2 likes

Als je belastingaangifte doet is er ook een soort drempel voor het aftrekken van je zorgkosten. Als je 100k verdient is die hoger dan wanneer je veel minder verdient. Zijn berekeningen voor te vinden online.

Oh en @Floepsie het kan natuurlijk wel gecheckt worden en dan moeten het wel echt kosten zijn die aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Tot zover over belasting en zorgkosten :upside_down_face:

3 likes

Ik vind dit ook echt niet kunnen, zeker niet tegen beter weten in. Er zijn zoveel mensen in Nederland die hard zorg nodig hebben maar het financieel moeilijk is, en sowieso staat de zorg al onder druk.
Mag wel wat beter op gecontroleerd worden zulke dingen. Je kiest ervoor om vrijwillig in je gezonde lichaam te laten snijden, en dat mag een ander dan vervolgens betalen? :roll_eyes:

4 likes

Ja dat legde dan iemand uit, je kan het ‘geluk’ hebben dat ze het niet checken maar betekent niet dat het dan meteen juist is. Helaas waren sommigen het daar niet echt mee eens :woozy_face:
Dus dan maar ‘bij haar kan het dus bij mij dan ook’

2 likes

Maar doordat ze influencer is creëert ze ook inkomsten hiermee. Dus haar volgers betalen haar in die zin al. Ze heeft al best wat samenwerkingen en de kennis die ze deelt is vooral verwijzen naar het gymjunkie plan.

Ik snap gewoon niet dat ze al 2 jaar twijfelt om die plek op haar hoofd weg te laten halen, haar eigen risico op maximaal zet en dat het dan NU moet gebeuren. Vooral als ze het geld gewoon heeft (zoals ze meerdere keren benoemd) dan vind ik het echt schandalig om hier een tikkie voor aan te maken.

6 likes

Dit is dus het soort commentaar waarvan ik denk: Mens, wat fijn dat jij blijkbaar WEL alles perfect doet.

7 likes

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in! Ik kan me alleen wel voorstellen dat zij ook heel veel dm’s krijgt met vragen en daar helpt ze mensen dan toch ‘gratis’ mee terwijl zij ook zelf research kunnen doen. Misschien willen sommige mensen iets terug doen daarvoor. Beetje hetzelfde idee als Youtubers die Patreon gebruiken.

Maar ik vind het alsnog vrij heftig om hier een tikkie voor te openen hoor inderdaad!

Teske claimt ook nooit echt duurzaam te zijn, toch? Dan zou ze ook niet zoveel kopen en pakketten aannemen denk ik. Door vegan te leven doet ze natuurlijk al veel meer dan de gemiddelde persoon

8 likes

Als ze op deze manier zou denken vind ik het gewoon een beetje stom van haar en zakelijk onverstandig. Als je dm’s je teveel tijd kosten, zou ik daar eerlijk over communiceren met je volgers en ze bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd integraal behandelen in een video. Of bedenken dat dat nodig is om een band te creĂ«ren met je volgers en het dus onder het werk valt. Het is denk ik een beetje het risico van het influencervak, dat je eerst veel moet investeren en daar nog weinig voor betaald krijgt.

1 like

Ja geen idee of ze echt zo denkt hoor. Maar aangezien ze in haar stories meerdere keren heeft over ‘iets terugdoen’ omdat ze haar volgers helpt en inspireert.

2 likes

Zoiets kan best als cosmetische behandeling worden gezien, en daardoor niet vergoed worden.

1 like

Wow rustig, dat zeg ik toch nergens?

Ik snap @Hejira wel. Je zegt het zelf al, ze kan niet wandelen met haar bekken instabiliteit en dit is een manieren voor haar om veilig erop uit te gaan. Gaan we daar dan moeilijk over doen? Kom op.

5 likes

Ik mag toch prima aangeven dat ik er een dubbel gevoel over krijg? Het wordt nu veel groter gemaakt dan dat het is of mijn bericht aangaf

1 like

Dat mag je zeker aangeven. Maar daar mogen andere ook iets van vinden toch.

5 likes

Ik snap niet dat Lotte als beginnend ““rolschaatser”” geen enkele bescherming draagt. Zelfs pro’s dragen bescherming. Je kunt echt gek vallen, mja die bescherming staat natuurlijk niet cool op de gram

12 likes