Bonnies vlogs zijn ook voor 50% hoi ik vlog en ik edit. Zouden die extra videos dan zijn Hoi ik maak een extra video en ik edit die.
Ja dat klopt helemaal! Het lijkt me gewoon lastig vanuit de maker om wekelijks (of welke frequentie ze hanteert) bijzondere betaalde content te maken naast je gewone content, dus ik hoop van harte voor haarzelf en haar volgers dat het wel lukt om dit bij te houden.
Oke het is nu corona enzo. Maar ik zou het logischer vinden als ze kringloop kwartier daar op zou zetten enzo. Of dat de mensen die betalen mogen bepalen wie er mee doet enzo
Je ziet vaak wel dat polls daar gedeeld worden. Dat de betalende mensen mogen beslissen wat de volgende video wordt, etc.
Oh ja maar ik bedoel ook niet undercover. Maar meer dat je dus uiteindelijk ook een scheiding krijgt en âspecialeâ reclames (bv extra kortingscodes etc.) krijgt voor de afgesloten groepen.
Bonnie heeft weer een nieuw hoorcollege gepost voor de geĂŻnteresseerden.
Sinds ik word doodgegooid op Instagram met coaches die coachees coachen om weer anderen de coachen die weer coachees zoeken en daarin 1000-en euroâs in omgaan, vind ik dit concept van Bonnie minder leeg klinken. Ik vind online ondernemen steeds onbegrijpelijker worden Ă©n heel ver afstaan van mijn eigen manier van geld verdienen.
Jaren lang is er âgratisâ content gemaakt voor ons. Maar omdat wij die content gratis hebben gekeken zijn influencers wel veel aantrekkelijker geworden voor adverteerders en samenwerkingen. Ik krijg nu bij meerdere influencers het gevoel dat ze klaar zijn met âgratisâ dingen aanbieden (Podcasts van Wil en Tien bijvoorbeeld) Het lijkt wel alsof ze zoiets hebben van: ja ik doe dit niet allemaal voor niks meer.
Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen problemen met influencers die boeken uitbrengen, merch of cursussen. Daar staat voor mij echt een product tegenover je geld. Maar het is natuurlijk wel een interessante ontwikkeling naar betaalde content (want je betaald idd ook voor Netflix)
Ik zie dat niet zo als gratis content eigenlijk. Ik betaal haar omdat ik kijk, daardoor kan ze dat werk blijven doen en krijgt ze al die samenwerkingen
Ik zie de betaalde kanalen van Youtubers een beetje als de fanclubs van vroeger, dat je dus betaald om iets extraâs te krijgen of videoâs eerder te mogen zien. In die zin vind ik het niet zoân grote sprong naar betaalde content maken.
Ik zal er zelf nooit geld aan uitgeven, maar ik snap wel dat jongeren (vooral, denk ik) hier voor vallen.
Lees onder de comments van de vorige vlog (loop nog wat achter hehe) dat iemand oppert:
Maak een podcast met je ouders. Daarop antwoordt Bonnie; âleuk dat past goed bij wat ik vrijdag ga aankondigenâ
Contentception
Ligt er voor mij echt aan wie het is en of het van toegevoegde waarde is. Als Nikkie zoiets zou doen dan zou ik het zeker overwegen om daar wat extraâs voor te betalen. Voor mij klinkt een soort van betaald platform (bijvoorbeeld een beauty platform, of game platform) met aangesloten relevante YouTubers uit de betreffende categorie interessanter en dat zou ik nog overwegen. Maar dit zal minder aantrekkelijk zijn voor de YouTubers zelf want daar genereren ze minder inkomen mee.
Ik vind het best logisch dat Bonnie nu betaalde content/âdienstenâ aan gaat bieden, maar ze brengt het gewoon allemaal nogal onhandig en ondoordacht.
Als ze gewoon had gezegd: ik maak al jaren gratis content en dat blijf ik doen, maar als je me wilt steunen kan dat door lid te worden van mijn petje af. Daardoor word ik minder afhankelijk van inkomsten zoals reclame. Als bedankje krijg je dan regelmatig bonuscontent die ik normaal niet deel.
Dan was het denk ik een stuk oprechter overgekomen, dan wanneer ze nu met een âgeweldig conceptâ komt waarmee ze âallemaal dingen kan delen die ze normaal niet kan delenâ, ook al komt het in feite op hetzelfde neer.
Ik denk dat er ook veel mensen zijn die Bonnie op zoân manier willen steunen, doen alsof je dan nog meer deel wordt van de âincrowd/familieâ is echt niet nodig, dat denken die mensen vanzelf al.
Je moet je toch kunnen voorstellen dat het vreemd overkomt als je zegt "ik ga minder vlogs maken want ik heb te weinig contentâ en dan vlak daarna aankondigt âik heb te veel materiaal voor mijn vlogs, ze worden te lang. Als je deze content wilt zien kan dat tegen betaling!â Ook al ziet ze dat zelf als ander materiaal, dat komt toch vreemd over.
Dat ze met petje af nu âeindelijkâ een platform heeft om audio en geschreven tekst te delen komt ook vreemd over, zelfs als ze audiostukjes niet in haar vlogs wil delen zou ze dit makkelijk op instagram/ stories oid kunnen doen.
En dat hoeft ze helemaal niet (gratis) te doen, maar het draaien alsof ze het alleen betaald kan aanbieden wringt gewoon.
Ik heb ook een beetje mijn twijfels over het community gedeelte: ik zie veel mensen vragen of er wel goed gemodereerd zal worden en zo en daarop antwoordt ze alleen "ik houd het in gedachtenâ. Ik hoop dat ze daar goed over heeft nagedacht.
Zet een concurrent op die âGraceâ heet. Met 4 nootjes in een speciaal bakje
Ik volg Katnipp en zij heeft een patreon. Een van de dingen die zij doet met haar patreons is speciale vlogs, 1x in de maand een zoom talk, samen tekenen, patreons mogen mee stemmen voor de nieuwe collectie en volgens mij ook dat ze een cadeautje 1x in de zoveel tijd krijgen.
Ik zou er zelf niet voor betalen maar ik kan mij voorstellen dat als iemand zo een fan van een merk/product is ze dat wel doen.
Ik luister een aantal true crime podcasts en bij verschillende heb ik nu wel gekeken wat hun patreon inhoudt omdat ik extra content wil. (Nog niks aangeschaft omdat ik de inhoud het niet waard vind)
Dus opzich is het betalen voor content totaal niet raar maar ik vind persoonlijk dat er wel dan ook echte content tegen over moet staan. En niet een voice bericht die iemand naar vriendinnen stuurt of hier is sticker dank je voor de âŹ5 per maand
Ik ben vaak kritisch op Bonnie, en ik denk ook dat ze het misschien onderschat maar ik denk niet dat ze lui is en het gewoon zou laten versloffen hoor.
Maar als je daardoor een veel vastere inkomstenbron hebt en niet afhankelijk bent van #spon of die kut dreft reclames, kan het toch juist prettiger zijn? Dan hoef je minder acquisitie te doen op de lange termijn.
Ja ik zeg toch ook dat ze het misschien onderschat?
Ik kan me voorstellen dat het uit de hand loopt, minutenlange monologen in de vlogs dat het echt heel veel tijd kost en dat ze het zwaar vindt etc, maar âlui zijn en er helemaal geen tijd in stoppenâ vind ik echt wel iets anders.
Op die manier zou ik inderdaad ook nog wel iemand willen steunen door een patreon of iets anders. Vooral als diegene geen spon inkomsten heeft. Dan zou zo een livestream mij ook niet boeien maar als de gewone content goed is er dan wel voor betalen.