Dat zou me nou echt een leuke wending lijken haha
Ik zou Bonnie ff een bericht sturen met een Tikkie en wat screenshots van hier. Want als echte stan mag jij er ook best wat aan verdienen toch. Al die tijd en moeite die je er in steekt
Pf begint die vlog van Bon nu ook weer met tien min geouwehoer over die familie! Mijn god, over content over content gesproken.
Aardig van je. Ik kijk Bonnie niet
Maar als ZZP’er kan ik me goed voorstellen dat je meerdere inkomstenbronnen wil hebben en zie ik hier het probleem niet zo van.
Ik ben alleen bang voor de fans dat het eerder lastig blijkt bij te houden voor Bonnie en dat zij dan iedere maand geld moeten betalen voor tegenvallende content. Ik vind zo’n abonnement best een commitment en daar mag je dan als betalende volger best wat van verwachten, maar als ze dan nu al aangeeft dat ze vanwege corona moeite heeft met leuke content maken kan ik me niet voorstellen dat de betaalde content heel vernieuwend/leuk gaat zijn.
Ik volg Bonnie verder niet, maar dit doet me al denken aan de verhalen van Jenny (de vrouw met die blokhut, ik ken haar Youtube naam niet). Op het forum heb ik meermaals gelezen dat Jenny een groot project was begonnen; een tijdschrift, een forum, een platform en volgens mij zelfs iets met hoepels. En dat dit allemaal een beetje dood is gebloed.
Dan heb je als consument toch het recht om je abonnement stop te zetten? Het is geen commitment voor de rest van je leven.
In tijden niet zoiets saais gelezen als deze discussie over Bonnies nieuwe familie.
Bonnies vlogs zijn ook voor 50% hoi ik vlog en ik edit. Zouden die extra videos dan zijn Hoi ik maak een extra video en ik edit die.
Ja dat klopt helemaal! Het lijkt me gewoon lastig vanuit de maker om wekelijks (of welke frequentie ze hanteert) bijzondere betaalde content te maken naast je gewone content, dus ik hoop van harte voor haarzelf en haar volgers dat het wel lukt om dit bij te houden.
Oke het is nu corona enzo. Maar ik zou het logischer vinden als ze kringloop kwartier daar op zou zetten enzo. Of dat de mensen die betalen mogen bepalen wie er mee doet enzo
Je ziet vaak wel dat polls daar gedeeld worden. Dat de betalende mensen mogen beslissen wat de volgende video wordt, etc.
Oh ja maar ik bedoel ook niet undercover. Maar meer dat je dus uiteindelijk ook een scheiding krijgt en “speciale” reclames (bv extra kortingscodes etc.) krijgt voor de afgesloten groepen.
Bonnie heeft weer een nieuw hoorcollege gepost voor de geïnteresseerden.
Sinds ik word doodgegooid op Instagram met coaches die coachees coachen om weer anderen de coachen die weer coachees zoeken en daarin 1000-en euro’s in omgaan, vind ik dit concept van Bonnie minder leeg klinken. Ik vind online ondernemen steeds onbegrijpelijker worden én heel ver afstaan van mijn eigen manier van geld verdienen.
Jaren lang is er ‘gratis’ content gemaakt voor ons. Maar omdat wij die content gratis hebben gekeken zijn influencers wel veel aantrekkelijker geworden voor adverteerders en samenwerkingen. Ik krijg nu bij meerdere influencers het gevoel dat ze klaar zijn met ‘gratis’ dingen aanbieden (Podcasts van Wil en Tien bijvoorbeeld) Het lijkt wel alsof ze zoiets hebben van: ja ik doe dit niet allemaal voor niks meer.
Ik heb bijvoorbeeld helemaal geen problemen met influencers die boeken uitbrengen, merch of cursussen. Daar staat voor mij echt een product tegenover je geld. Maar het is natuurlijk wel een interessante ontwikkeling naar betaalde content (want je betaald idd ook voor Netflix)
Ik zie dat niet zo als gratis content eigenlijk. Ik betaal haar omdat ik kijk, daardoor kan ze dat werk blijven doen en krijgt ze al die samenwerkingen
Ik zie de betaalde kanalen van Youtubers een beetje als de fanclubs van vroeger, dat je dus betaald om iets extra’s te krijgen of video’s eerder te mogen zien. In die zin vind ik het niet zo’n grote sprong naar betaalde content maken.
Ik zal er zelf nooit geld aan uitgeven, maar ik snap wel dat jongeren (vooral, denk ik) hier voor vallen.
Lees onder de comments van de vorige vlog (loop nog wat achter hehe) dat iemand oppert:
Maak een podcast met je ouders. Daarop antwoordt Bonnie; “leuk dat past goed bij wat ik vrijdag ga aankondigen”
Contentception