Ik vind het best logisch dat Bonnie nu betaalde content/‘diensten’ aan gaat bieden, maar ze brengt het gewoon allemaal nogal onhandig en ondoordacht.
Als ze gewoon had gezegd: ik maak al jaren gratis content en dat blijf ik doen, maar als je me wilt steunen kan dat door lid te worden van mijn petje af. Daardoor word ik minder afhankelijk van inkomsten zoals reclame. Als bedankje krijg je dan regelmatig bonuscontent die ik normaal niet deel.
Dan was het denk ik een stuk oprechter overgekomen, dan wanneer ze nu met een ‘geweldig concept’ komt waarmee ze ‘allemaal dingen kan delen die ze normaal niet kan delen’, ook al komt het in feite op hetzelfde neer.
Ik denk dat er ook veel mensen zijn die Bonnie op zo’n manier willen steunen, doen alsof je dan nog meer deel wordt van de ‘incrowd/familie’ is echt niet nodig, dat denken die mensen vanzelf al.
Je moet je toch kunnen voorstellen dat het vreemd overkomt als je zegt "ik ga minder vlogs maken want ik heb te weinig content’ en dan vlak daarna aankondigt “ik heb te veel materiaal voor mijn vlogs, ze worden te lang. Als je deze content wilt zien kan dat tegen betaling!” Ook al ziet ze dat zelf als ander materiaal, dat komt toch vreemd over.
Dat ze met petje af nu ‘eindelijk’ een platform heeft om audio en geschreven tekst te delen komt ook vreemd over, zelfs als ze audiostukjes niet in haar vlogs wil delen zou ze dit makkelijk op instagram/ stories oid kunnen doen.
En dat hoeft ze helemaal niet (gratis) te doen, maar het draaien alsof ze het alleen betaald kan aanbieden wringt gewoon.
Ik heb ook een beetje mijn twijfels over het community gedeelte: ik zie veel mensen vragen of er wel goed gemodereerd zal worden en zo en daarop antwoordt ze alleen "ik houd het in gedachten’. Ik hoop dat ze daar goed over heeft nagedacht.