Het andere YouTubers/bloggers topic #16

Ligt er voor mij echt aan wie het is en of het van toegevoegde waarde is. Als Nikkie zoiets zou doen dan zou ik het zeker overwegen om daar wat extra’s voor te betalen. Voor mij klinkt een soort van betaald platform (bijvoorbeeld een beauty platform, of game platform) met aangesloten relevante YouTubers uit de betreffende categorie interessanter en dat zou ik nog overwegen. Maar dit zal minder aantrekkelijk zijn voor de YouTubers zelf want daar genereren ze minder inkomen mee.

2 likes

Ik vind het best logisch dat Bonnie nu betaalde content/‘diensten’ aan gaat bieden, maar ze brengt het gewoon allemaal nogal onhandig en ondoordacht.

Als ze gewoon had gezegd: ik maak al jaren gratis content en dat blijf ik doen, maar als je me wilt steunen kan dat door lid te worden van mijn petje af. Daardoor word ik minder afhankelijk van inkomsten zoals reclame. Als bedankje krijg je dan regelmatig bonuscontent die ik normaal niet deel.
Dan was het denk ik een stuk oprechter overgekomen, dan wanneer ze nu met een ‘geweldig concept’ komt waarmee ze ‘allemaal dingen kan delen die ze normaal niet kan delen’, ook al komt het in feite op hetzelfde neer.
Ik denk dat er ook veel mensen zijn die Bonnie op zo’n manier willen steunen, doen alsof je dan nog meer deel wordt van de ‘incrowd/familie’ is echt niet nodig, dat denken die mensen vanzelf al.

Je moet je toch kunnen voorstellen dat het vreemd overkomt als je zegt "ik ga minder vlogs maken want ik heb te weinig content’ en dan vlak daarna aankondigt “ik heb te veel materiaal voor mijn vlogs, ze worden te lang. Als je deze content wilt zien kan dat tegen betaling!” Ook al ziet ze dat zelf als ander materiaal, dat komt toch vreemd over.
Dat ze met petje af nu ‘eindelijk’ een platform heeft om audio en geschreven tekst te delen komt ook vreemd over, zelfs als ze audiostukjes niet in haar vlogs wil delen zou ze dit makkelijk op instagram/ stories oid kunnen doen.
En dat hoeft ze helemaal niet (gratis) te doen, maar het draaien alsof ze het alleen betaald kan aanbieden wringt gewoon.

Ik heb ook een beetje mijn twijfels over het community gedeelte: ik zie veel mensen vragen of er wel goed gemodereerd zal worden en zo en daarop antwoordt ze alleen "ik houd het in gedachten’. Ik hoop dat ze daar goed over heeft nagedacht.

27 likes

Zet een concurrent op die “Grace” heet. Met 4 nootjes in een speciaal bakje

32 likes

Ik volg Katnipp en zij heeft een patreon. Een van de dingen die zij doet met haar patreons is speciale vlogs, 1x in de maand een zoom talk, samen tekenen, patreons mogen mee stemmen voor de nieuwe collectie en volgens mij ook dat ze een cadeautje 1x in de zoveel tijd krijgen.

Ik zou er zelf niet voor betalen maar ik kan mij voorstellen dat als iemand zo een fan van een merk/product is ze dat wel doen.

Ik luister een aantal true crime podcasts en bij verschillende heb ik nu wel gekeken wat hun patreon inhoudt omdat ik extra content wil. (Nog niks aangeschaft omdat ik de inhoud het niet waard vind)

Dus opzich is het betalen voor content totaal niet raar maar ik vind persoonlijk dat er wel dan ook echte content tegen over moet staan. En niet een voice bericht die iemand naar vriendinnen stuurt of hier is sticker dank je voor de €5 per maand :sweat_smile:

4 likes

Ik ben vaak kritisch op Bonnie, en ik denk ook dat ze het misschien onderschat maar ik denk niet dat ze lui is en het gewoon zou laten versloffen hoor.

4 likes

Maar als je daardoor een veel vastere inkomstenbron hebt en niet afhankelijk bent van #spon of die kut dreft reclames, kan het toch juist prettiger zijn? Dan hoef je minder acquisitie te doen op de lange termijn.

1 like

Ja ik zeg toch ook dat ze het misschien onderschat?

Ik kan me voorstellen dat het uit de hand loopt, minutenlange monologen in de vlogs dat het echt heel veel tijd kost en dat ze het zwaar vindt etc, maar ‘lui zijn en er helemaal geen tijd in stoppen’ vind ik echt wel iets anders.

Op die manier zou ik inderdaad ook nog wel iemand willen steunen door een patreon of iets anders. Vooral als diegene geen spon inkomsten heeft. Dan zou zo een livestream mij ook niet boeien maar als de gewone content goed is er dan wel voor betalen.

Als ze zo’n vaste extra inkomstenbron heeft is ze in staat selectiever #spon te doen, minder vaak of met gunstigere voorwaarden. Of ze dat doet is een tweede. Als ze daar stress van ervaart, lijkt het me voor haar een goede deal.

@Poopiesjaakie ik krijg bij jou altijd de indruk dat je een persoonlijke wrok voelt tegen Bonnie. Alsof Poppy en Sjakie altijd op jouw balkon kwamen kakken, of dat Bonnie *‘allemaal vieze dingen heeft gedaan op de middelbareschool’ met de jongen die jij destijds leuk vond.

Misschien onvolwassen van me, maar anoniem steeds haten op één en dezelfde persoon om letterlijk alles wat ze doen vind ik pas onvolwassen. Ik kijk zelf niet meer naar Bonnie (haar content past gewoon niet meer bij me), maar ik kan me niet voorstellen dat het zo erg is dat ze zo’n toegewijde ‘hater’ heeft verdiend

*ik baseer dit op een post van iemand anders die anoniem even gal kwam spuien over Bonnie.

24 likes

Nee hoor, ik trek Sophie Hol, Alwin en Sarah Rebecca ook heel slecht. Denk dat ik extra opval door mijn profielnaam (grapje met vriendinnen), ik duik de anonimiteit maar eens in, dan valt het minder op zoals bij anderen.

1 like

Is ook anders vind ik hoor! Kijk naar Spotify: gratis = met reclame tussendoor en anders betaald.
Ik snap dat de opbrengsten van yt niet 1 op 1 naar de maker gaat, maar het is niet zoals alsof wij (de kijker) niet betalen op andere manier dan letterlijk geld te geven met reclame en spon?

Nee nee, haar leden zijn 25+ hoor! ‘hihi’

image

7 likes

Mensen die “hihi” gebruiken horen op het schavot thuis.

88 likes

Nou je valt daardoor niet extra op hoor, meer wat @Falula zei. Je bent altijd extreem bitter als t over Bonnie gaat.

3 likes

Oke ik ga nu toch even zeiken over babynamen.

WTFFFFF

144 likes

Cigar omfg :weary:

18 likes

Ik krijg nog leukere namen als ik in the Sims de generator z’n werk laat doen.

Rocket star :joy::joy:

91 likes

Edit: foto weggehaald want baby gezichtje te zien en iemand was me al voor met het fantastische nieuws

Ik denk dat dit een geboorteaankondiging is van 1 van de Reinders meiden… gelukkig is cigar niet de de roepnaam (denk ik tenminste) (sorry als 1 van jullie kinderen sigaar heet, nmsvpe laat ik het daar op houden)

6 likes

En daar stopt het niet​:joy::joy: hoeveel namen kun je hebben. Damn

45 likes