Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Eh nee. Een kind is weerloos en het beschermen van een kind is in mijn ogen daarom een verantwoordelijkheid aan ons allen. Iets waar wij allemaal op een andere manier een taak in hebben. Primair ligt de schuld bij de maker, secundair ben je echt niet vrij van verantwoordelijkheid als je dit wel mogelijk maakt. Je kunt niet dit enerzijds verwerpelijk vinden en anderzijds precies het verdienmodel dat deze influencers steunt stimuleren. Als je niet wilt dat het gebeurt en dus dat kind wilt helpen, moet je het niet volgen en er niet naar kijken én een melding doen wanneer het echt verwerpelijk wordt. Anders draag je er gewoon aan bij. Het wordt een hele interessante glijdende schaal als we vanaf nu geen verantwoordelijkheid voelen voor situaties waarin het welzijn van kinderen overduidelijk niet voorop staat. Shirtje gemaakt door kinderhandjes? Ja dan had dat shirtje er niet moeten zijn.

26 likes

Ik vind deze familie echt mega heftig, van wat ik hier lees. Ik vind dit eigenlijk ook echt een (nieuwe,moderne) vorm van verwaarlozing? Als ouders ben je verantwoordelijk voor de fysieke en emotionele veiligheid van je kind. Ik denk dat als je je kind zo online zetten, zoals deze familie doet, je niet zorgt voor emotionele veiligheid (op latere termijn). Ben echt bang wat voor effect dit allemaal heeft op deze kinderen tegen de tijd dat ze wat ouder zijn. Die kinderen growien daarnaast op met hoe belangrijk likes en leuk gevonden worden zijn. Echt schadelijk.

17 likes

Geen idee wie dit is, maar ik kreeg het in mijn aanbevolen en ben nu helemaal geĂŻnspireerd om dit ook te proberen.

5 likes

Het oudste kind (schat een jaar of 8) heeft een single die ‘duimpje omhoog’ heet.

Dat weet ik omdat dat, samen met zijn aantal volgers op YouTube, op zijn insta bovenaan prijkt. Z’n zusjes van 2 en 5 ofzo hebben ook een insta met daarop hoeveel abo’s ze hebben op YouTube.

Dat oudste kind heb ik wel eens gezien in een vlog ooit en die kan niet meer normaal doen zodra hij een camera ziet, er ontstaat direct een opgezet stemmetje, houdingen, uitspraken.

Heel eng allemaal. Vind die ouders echt hele enge mensen, vooral die vader.

22 likes

35 likes

Gatver ik kan echt wel kotsen van het idee hoe die foto’s van dat meisje nu misschien al wel op allerlei vreselijke sites staan. Tezamen met misschien wel andere foto’s die verder “onschuldig” moeten zijn.

Iemand hier zei het ook al maar hoe moet dat voor zo’n kind zijn als je oud genoeg bent om te beseffen wat voor mensen er in de wereld zijn die daar opgewonden van raken, het delen enz? Dat dat gewoon ook met jouw foto gebeurd kan zijn. En je daar zelf niets aan hebt kunnen doen. Maar je ouders vonden het zo leuk om alles op internet te zetten want “het is hun werk”. Echt vreselijk :face_vomiting: :sob:

Ik heb dat bericht van Fara ook gewoon gerapporteerd trouwens. Ook dat andere account wat er was maar dat kan ik niet meer vinden.

Een fotograaf die ik volg, redelijk hier in de buurt, heeft laatst een shoot met hun gedaan. Ik zou dat alleen al uit principe niet willen doen :see_no_evil:

8 likes

Een keer in de zoveel tijd “reageren” ze dus ook op (noodzakelijk) kritische opmerkingen, en dan is het “we zijn zo verdrietig en slapen er niet goed van en we bedoelen het niet zo” en dan reageren alle fanaccounts weer met “jullie zijn zooo goed bezig laat je door niemand van de wijs brengen” en dan is t weer goed. Ik denk eigenlijk ook, zoals hierboven gezegd; dat ze misschien ook niet intelligent genoeg zijn om te begrijpen wat ze hun kinderen hiermee aan doen. Ik denk dat ze het kwaad er oprecht niet van inzien. Hopelijk houden die kinderen er geen blijvende schade aan over, maar stel je voor over een paar jaar als ze interesse krijgen in andere dingen en volwassen worden. Wordt het dan ook “xxxx is voor het eerst ongesteld OMG”. kan toch niet.

2 likes

Volgensmij verwijderen ze trouwens ook kritische reacties. Gisteren kwam ik er wel nog wat tegen onder die foto van Fara, ook met redelijk wat likes dus stond bovenaan, maar die zijn nu niet meer te vinden.

Ik kan die vader nooit loskoppelen van die louche dieet meuk die hij verkocht in Zwolle.

2 likes

en niet te vergeten dat hij enkele jaren geleden zaken deed met meneer m.astenbroek aka broer rasta, die is ook niet helemaal fris.

2 likes

Dit is gewoon dezelfde persoon, die man heeft al 25 verschillende looks gehad
image

9 likes

Wow krijg echt ace ventura vibes van hem bij deze foto

28 likes

Ik dacht eerst dat dit satire was, but no
it’s real.
Britse influencer die “uit de kast komt als Koreaan”

3 likes

Ik volgde haar een tijdje terug, toen gestopt en nu onlangs wat video’s van na de scheiding ingehaald. Van de scheiding zelf en oorzaak weet ik niks maar vond haar laatste video’s wel mooi, waarin ze in gaat op op ‘latere’ leeftijd je dromen volgen, levenslessen etc :blush:

3 likes

Wow, dus dit is zo’n “Koreaboo”. Er zijn schijnbaar zoveel mensen met een ongezonde obsessie voor Korea dat er gewoon een woord voor is :sob:

Bestaat dit ook van andere landen/etniciteiten? Dit is zo bizar maar tegelijkertijd best wel
 fascinerend? Een operatie? :exploding_head:

1 like

Ik herinner me nog wel die Rachel Dolezal. Blanke vrouw die zichzelf als donker identificeerde.

2 likes

Weeaboo voor Japan heb ik ook wel eens over gelezen

2 likes

dit moet toch wel satire zijn? ‘Pronouns they/them/kor/ean’

3 likes

Vond dit weer een interessante video van Tiffany!

6 likes

:sob::sob::sob::sob::sob:

Toen was racisme, culturele toe-eigening en transfobie nog heel gewoon.

We zijn er nog lang niet maar als je je bedenkt dat dit ooit normaal was om te doen lijken we toch echt van ver te komen.

2 likes