Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Continuing the discussion from Het andere YouTubers/bloggers topic #16 - #5201 door Tubing.

Previous discussions:

3 likes

Vergeet niet dat Josh weer sport om energie en spieren op te bouwen na haar fluxus (teveel bloedverlies).

8 likes

Ik vind dit pak op meerdere vlakken niet flatterend, de vorm, de kleur, het patroon (die stippen in t kruis wtf) en dan de combi met dat witte shirt.

Ik ben het overigens met je eens dat flatterend over meer gaat dan lichaamsvorm. Zoals ik eerder al schreef. Dus ook kleur en of dat past bij huidskleur (of ondertoon), haarkleur.

Ik vind dat pak van rianne die iemand net postte trouwens wel erg leuk, maar vind over het algemeen spijkerstof sowieso niet flatterend. Het moet echt een goede kleur spijkerstof hebben, anders is het snel net niet.

1 like

Ik geloof dat ik ĂŒberhaupt niet goed weet wat ‘flatterend’ inhoudt. Wordt met ‘flatterende kleding’ doorgaans niet bedoeld dat het aan een bepaald ideaalbeeld voldoet? En/of aan bepaalde mode/trends. WAT zegt men nu eigenlijk als ze iets wel of niet flatterend vinden.

2 likes

Ja de betekenis van het woord weet ik ook wel maar dat beantwoordt nog niet mijn vragen in de context van kleding.

Als iemand in het dagelijks leven flatterend gebruikt dan bedoelen ze meestal wel: slanker.

12 likes

Debbie heeft ook weer een goede instapost over het inzetten van kinderen voor campagnes e.d. :money_mouth_face:

6 likes

Ja en @Neroli ik denk ook dat het idee is dat je vooral “slank moet zijn en als je dat niet bent het op z’n minst lijken” (:roll_eyes:), maar dan wel met precies het juiste decolletĂ© en billen natuurlijk want die moeten wel goed uitkomen !1!

Maar het is toch ook vrij trendgevoelig? X jaar geleden werden strakke broeken hip, ‘skinny jeans’ werden in het allerbegin nog afkeurend ‘wortelbroeken’ genoemd en men vond het zoooo lelijk, niet flatteus? Denk ik? En toen het gangbare mode werd was bijna alles behĂĄlve de skinny jeans onflatteus “want je zag je figuur niet” ofzo. En ĂŒberhaupt alles wat “oversized” heet wat tegenwoordig ook een trend is (toch? Weet ik veel), dat wordt ook niet onflatteus genoemd lijkt me, of is het expliciet wel als niet flatteus bestempeld en is dat juist de bedoeling?

Sterke punten benadrukken, rondingen benadrukken, goede kleuren kiezen (ik heb vrij veel kleuren waar ik grauw bij uit zie) maar ook stoffen die er kwalitatief goed uit zien.

Voor mij is het combinatie van kledingstuk, de pasvorm, de stof, de kleur en lichaamsbouw(je hebt niet alleen dik dun, maar ook brede of juist smalle schouders, volle of juist dunne armen, enz), ondertoon, huidskleur, haarkleur.

En ja kan inderdaad wel trendgevoelig zijn. Maar hoeft niet. De een kan een wortelbroek goed staan terwijl het niks doet voor de ander. Vind trends juist veel verpesten, werkt en fast fashion in de hand en als je even niets voelt bij de trend is t lastig om kleding te vinden. Tenminste dat heb ik.

2 likes

De termen “mooi” en “flaterend” (in kleding) zijn daarom iets subjectiefs, je kunt soms niet goed uitleggen waarom je dat vind. Trends veranderen ook weer eens in de zoveel tijd. En momenteel is de trend misschien slank met rondingen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat mooi vind of nastreeft of bedoeld in bepaalde opmerkingen. Dat vind ik te zwart/wit.

4 likes

Nou ja dit bedoel ik eigenlijk! Op basis waarvan wordt zo’n uitspraak dan gedaan? Wie of wat bepaalt nou dat een bepaalde outfit mij wel of niet leuk staat?

Daarom vind ik flatterend/flatteus (idd subjectief) gewoon een holle term en laten we er gewoon mee kappen.

8 likes

@Heisenberg hier ging het al over Mas’ fotoshoot!

1 like

Het is inderdaad subjectief en valt samen met ke smaak.

Ben het eigenlijk wel met je eens dat we niet zo moeten kijken naar wat wel en niet kan.

3 likes

pt 2

77 likes

Kristina K is lekker op vakantie, kan blijkbaar allemaal


3 likes

Ja ook mee eens.
Ik bezoek als vrijwilliger een vrouw van 65+ en zij is juist vaak heel kleurrijk en creatief gekleed. Bijv. een groene broek met rode schoenen met regenboogveters erin. Ze heeft haar hele leven al daarvan gehouden en ik vind het dan leuk om te zien dat ze dat nog steeds doet. Maar ze zei dus laatst dat ze vind dat veel jonge mensen alleen maar wat grauwe kleuren dragen en dat dat vroeger anders was
 Je ziet niet meer echt mensen die bijvoorbeeld fellere kleuren zoals geel of rood dragen naar haar mening. Toen ging ik er een beetje op letten en ik denk dat ze wel gelijk heeft. Dit is dus wel gebaseerd op de Randstad, weet niet hoe het in andere delen van het land is.
En wat ze ook zegt is dat de kwaliteit van de stof van kleding veel meer afneemt. Een duurder kledingstuk impliceert niet meer automatisch dat het goede kwaliteit is. Was vroeger meer zo. En dat je juist nu veel meer afgerekend wordt op je kleding. Kleding is nog meer dan vroeger een status ding geworden naar haar mening.
Wat voor mij persoonlijk vooral een eye-opener is geweest is kijken naar welke kleuren goed bij mijn huid passen en mij daarnaar te kleden. Dat vind ik dan flatterend voor mezelf. Dat valt mij nu ook op bij anderen als je ze bijv. vooral grauwe kleuren dragen dan vind ik dat wel eens jammer om te zien. Zou daar geen opmerkingen over maken, alleen als het misschien iemand is die heel dicht bij mij staat of advies zou vragen. En het is ook flatterend als je je lekker voelt in wat je draagt.
Oja en vrouwen met slechtzittende bh’s vind ik wel jammer om te zien (als bh duidelijk te klein is). Dan zou ik zo iemand graag willen helpen om een goed passend iets te vinden omdat ik denk dat dat veel lekkerder zit voor die persoon en we van ons bh trauma af kunnen komen.

7 likes

Haha geweldig. :heart::heart: Ik hou daar echt van als mensen op latere leeftijd schijt hebben aan wat andere mensen denken en gewoon lekker blijven lopen in de dingen die ze leuk vinden.

9 likes

Volgens mij al voor de zoveelste keer. Die heeft ook overal schijt aan, maja
is t nog t benoemen waard? Ze zijn allemaal t zelfde :sleepy:

1 like

Aah helemaal herkenbaar! Ik wil altijd iets van kleur aan, en heb niet zoveel met dat grijs/beige/zwart achtig wat je nu zoveel ziet. Ik voel me dan veel frisser en vrolijker. Maar dat ligt denk ik ook aan het kleur/seizoen type dat je bent.
As we speak zit ik dit te typen in mijn fuchsia roze sweater haha.
Is soms heel dubbel, ik wil niet teveel judgen over iemand die afwijkende kleding draagt van wat mode is.(betrap mezelf er soms wel een beetje op) Maar aan de andere kant vind ik het zo leuk als mensen zich anders kleding en schijt daaraan hebben. Dat maakt iemand uniek.

1 like

Ja helemaal mee eens met dat je zegt dat een ‘andere’ kledingstijl iemand uniek maakt.
En bij mensen met een bepaald kleur of seizoenstype staan pasteltinten en grijs / zwart enz. weer heel goed. Je kunt ook nog veel speelsheid in je outfit aanbrengen door de structuur van het materiaal (glimmend / mat / glitter / gebreid enz.). Ik snap het niet willen judgen. Toch denken we allemaal wel dingen van elkaar en soms zie ik mensen die een bepaalde kleur dragen die hen in mijn ogen niet zo goed staat en dat maakt ze dan zo grauw ogen. Echt jammer vind ik dat


3 likes