Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Even vaak als dat ik mijn gordijnen was

5 likes

Als mijn cavia dood is.

1 like

Hadden jullie de reacties op Bonnie’s vlog gezien over de tepelpiercing? Ze zegt niet letterlijk ‘ja’ maar reageert met hartjes. Als ik terugscroll is het inderdaad wel te zien.

Klinkt nu heel judgemental, maar was wel verbaasd! Ze moet het lekker doen natuurlijk, maar heb wel het gevoel dat Bonnie heel graag hip en trendy wil zijn.

1 like

Ik zeg niet dat ze per se tegenover haar kijkers zo wil overkomen, maar ook met de stopwoorden die ze dan graag wil gebruiken et cetera. Ik zeg zelf ook al dat het veroordelend is? Ik vond het gewoon opvallend.

1 like

Ik las het tegen het einde en snapte niet dat mensen op zoiets letten. Of het moest heel erg opvallen (en dat had het niet gedaan voor mij)

2 likes

Nee mij was het ook totaal niet opgevallen!

Ik denk dat dat precies de definitie is in de psychiatrie. Jezelf niet (kunnen) verzorgen zegt denk ik wel iets over je psychisch staat. Zelf heb ik ooit in een verslag gelezen; Meneer X blablablabla verspreidt een onwelriekende geur uit zijn mond maar heeft een opvallend verzorgd gebit voor iemand met zijn levensstijl. (Context; meneer X is zwaar drugsverslaafd en zonder vaste woon- of verblijfplaats)

Edit; oh spuit 11

Ik heb een keer over mijzelf gelezen ‘onverzorgd’. Ik krimp nog steeds ineen als ik daaraan denk.

5 likes

Ik werkte ooit in de horeca en mijn baas vond dat ik er verzorgder uit moest zien dus ik vroeg om tips, aangezien we werkkleding droegen en een knot. Toen zei hij: make-up. Mooi niet. Een beetje mascara dan? Alsof dat zoveel gaat uitmaken
 raar

4 likes

Wat zei je; oh prima wat gebruik je zelf?

48 likes

Ik heb gewoon gezegd dat ik nooit makeup draag, uberhaupt geen makeup heb en mezelf wilde zijn, dat was uiteindelijk okee
Toen hebben er later nog meiden aangeboden me te helpen met opmaken enzo, want zij maakten zich na werk altijd in het restaurant klaar voor stappen maar dat heb ik afgewezen en kort daarna ben ik weggegaan

8 likes

Ik heb ze ooit een keer meegekregen aan het einde van een traject. Geen idee waarom, werd er wel heel ongelukkig van toen ik het las.

3 likes

Vergeet ‘tanden gepoetst’ niet :nauseated_face::grin:

Dit is ook zo’n grote ergernis van mij. En man met schone kleding, gewassen, zijn haar gedaan etc is verzorgd. Een vrouw die hetzelfde doet wordt door bepaalde mensen dan als onverzorgd gezien, omdat ze geen make-up draagt đŸ€·

16 likes

Maar is er dan een slag op geslagen zodat je er ook wat aan hebt als cliënt/onderwerp? Of zijn het de bondige (en missh technische?) eigen verwoordingen van de therapeut/coach etc zonder enige context en ook zeer verwarrend kunnen lezen als de toelichting ontbreekt? Lijkt me idd best lastig

Ik heb me tijdens zo’n traject ook weleens afgevraagd wat er allemaal wordt opgeschreven

Bij mij was het geloof ik een soort verslag dat vanuit hun naar mijn huisarts ging, maar ik kreeg het ook geprint mee. Het was opzich wel te begrijpen voor mij qua dat er weinig technische dingen in stonden, maar ik vond wel dat hij het op een hele nare manier had opgeschreven.

Het vervelende was dat ik daar kwam voor ADD, maar alles waar ik mee zat, linkte hij aan dat ik overgewicht had. Het kwam er op neer dat ik slecht in m’n vel zat en weinig sociaal contact had in die tijd, alleen maar omdat ik overgewicht had.

4 likes

Ik huil nog steeds intern om mijn rapport. “Corpulente jonge vrouw” :cry:

4 likes

Alleen met kerst

1 like

Mannen moeten zich wel ook scheren en vaker naar de kapper om er verzorgd uit te blijven zien. Ik denk dat mannen er vaker onverzorgd uitzien dan vrouwen vanwege (gezichts)haar.

5 likes

Bonnie doe altijd zo’n vega snacktest als iedereen die snacks allang heeft geproefd, of op 100 andere blogs heeft kunnen lezen hoe 't smaakt :yawning_face:

8 likes