Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Nou wel een beetje hè? Ik ben een mid-size queen met een allergische probleemhuid en krijg vaak genoeg het stempel ‘verzorgd’. En dat is dan altijd als ik een full face make-up op heb en mijn haren geföhned. Heeft meer met dat soort opsmuk te maken dan met wat anders denk ik.

Wat trouwens ook wel grappig is en opvalt, is dat één van de eerste dingen die mannen bij datingshows noemen wat ze zoeken in een vrouw ‘verzorgd’ is. Ik vraag me altijd af wat ze met zo’n lege term bedoelen en vind het ook meteen een afknapper.

11 likes

Dat kan ze idd doen. Of niet haha. Maar dan is het alsnog gek om het voor iemand anders in te vullen met je eigen vooroordelen.

11 likes

Ik denk bij Vera altijd dat als zij zich uitkleedt er overal foundation zit

25 likes

ze draagt graag beige dus dat maakt niet uit joh

57 likes

Nou, ik vraag me gewoon af waarom ze dit dan vind? Het is een serieuze en oprechte vraag, nav een mening waar ik het verder niet mee eens ben.

Ipv een inhoudelijk antwoord, gaat ze meermaals vaag doen over opbouw van de vraagstelling of woordgebruik.
Dan ga je idd invullen of projecteren, ervan uitgaande dat ze er sowieso iets mee positiefs mee bedoelt.

Tags als #skinpositivity en #normalizeskintexture zijn niet voor niets in het leven geroepen.

3 likes

Maar je haalt er nu zelf bij dat het om haar huid gaat. Dat zegt Karl toch nergens?

7 likes

Precies, ze geeft geen antwoord.

De opmerking over huid gaat niet per se of vera camilla, maar meer over vooroordelen tov een niet perfecte egale huid in het algemeen.

Maar het invullen voor een ander is ook niet goed.

Niemand :

Wompie :

Ik zou nooit oordelen over iemands huid.

5 likes

Het is meer gevoelsmatig dan dat ik zo 100 dingen kan opnoemen. Vind haar ook zeker niet onverzorgd (wat jij me nu wel in de schoenen probeert te schuiven?)

Maar als iemand dan zegt dat ze het imago van Vera luxe en verzorgd zijn vind, dan deel ik dat gevoel niet.

26 likes

Ging het niet om het toppunt? Dus dat ze er enorm veel bezig mee zou zijn en heel belangrijk voor V zelf is, dat denk ik niet

Ik heb zelf huidproblemen en ben ijdel, hou er heus van om de zoveel tijd door de wasstraat te gaan (mani pedi, kapper/nagels) maar het is niet dat ik dit om de 4 wkn doe zoals andere vriendinnen. Zou het zelf helemaal niet erg vinden als ik niet als het toppunt van verzorgd word omschreven, vind andere dingen belangrijker. Zou het dus niet linken aan m’n psoriasis (wat jij wel doet)

1 like

Van wie krijg je dat stempel dan?

Als in, wie zegt dat ooit zo? Ik denk dat ik in m’n hele leven nog nooit ‘het stempel verzorgd of onverzorgd’ heb gekregen.

1 like

Toevallig zei een collega het vorige week nog. En dat was net een dag dat ik helemaal in de make up zat.

Mijn schoonmoeder/zusje zeggen het vaak en soms kennissen.

Vroeger dates, maar dat vond ik toen een raar ‘compliment’.

1 like

Ja vind het ook lichtelijk vreemd of zo om daar zomaar iets over te zeggen! Kan de vinger er niet helemaal op leggen.

In de GGZ letten ze daar ook altijd op toch, in verslagen van psychiaters staat dan zo’n beschrijving van ‘‘verzorgde jonge vrouw’’. Ik vraag me ook af wat de definitie is van verzorgd. Of je gedoucht bent en schone kleren aan hebt?

11 likes

daar wordt een heel andere definitie gehanteerd dan we nu voor deze youtubers aanhouden:P Gaat erom of de zelfzorg goed is, zegt namelijk wel wat over iemands toestand.

8 likes

In de psychiatrie: ja, dat. Schone kleding, haren gekamd, schoon gezicht, schone handen. Het kan wat zeggen over hoe het met iemand gaat en of diegene goed voor zichzelf zorgt.

26 likes

Haha ja dat snap ik hoor, maar ging hierboven over wanneer die termen gebruikt worden.

En toen had ik die associatie. Beetje random en heeft verder niets met youtubers te maken, sorry :rofl:

Hoe vaak per jaar douchen jullie?

1 like

Nooit

4 likes