Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Met een baard kun je zelfs een kaaklijn faken

10 likes

Mijn moeder zegt serieus net nog dat ik onverzorgd ben, terwijl ik net schoon uit de douche komđŸ„Ž. En dat alleen omdat ik haar standaarden van verzorgdheid niet overneem. Mijn haar zat in een rommelige knot en dat eeuwige commentaar op wat ik draag.

Ik kan daar zo kwaad om worden, ook omdat ze oprecht gelooft dat ze gelijk heeft want “ik ben niet zoals andere vrouwen van mijn leeftijd”. Sorry maar stfu?! Ben zojuist flink tegen d’r uitgevallen. Ik tik over een paar jaar de 30 aan, vrouw. Mag ik zelf bepalen wat ik doe?

Dan begint ze ook nog over of mensen in mijn omgeving er nooit iets over zeggen :upside_down_face: Nee, andere mensen zijn niet zo achterlijk en vinden make-up en elke dag perfect verzorgde haren geen standaard voor verzorgd zijn.

Prima mens verder hoor, maar inmiddels probeer ik die bevestiging van haar niet meer te krijgen. Ik weet dat ik er gewoon goed uit zie en vind het leuk om me voor een feestje op te tutten, maar dat ga ik gewoon niet dagelijks doen. Dan maar een slons.

16 likes

Ik weet niet of mannen per se eerder verzorgd of juist onverzorgd overkomen dan vrouwen. Zodra mijn vriend een stoppelbaartje heeft vindt hij dat hij er ‘ratty’ uitziet en is hij bang een onverzorgde indruk te maken. Denk dat het bij mannen eerder zo werkt: knappe man → (stoppel)baardje is sexy, minder knappe man → (stoppel)baardje wordt gezien als ‘onverzorgd’.

Natuurlijk speelt onze opvoeding en de media een grote rol in wat we over het algemeen als verzorgd of onverzorgd bestempelen, maar aan de andere kant heb ik het idee dat mensen best verschillende ideeĂ«n kunnen hebben over wat verzorgd of onverzorgd is. Dat blijkt ook wel uit de voorbeelden die hierboven door anderen werden gegeven. Mijn vriend zegt bijvoorbeeld wel eens dat hij mij er ‘glamorous’ uit vindt zien, en nu denken jullie natuurlijk allemaal dat ik er zo uit zie:


maar niets is minder waar, ik loop meestal rond in een joggingbroek, draag nooit hakken, heb nooit gelakte nagels, benen/oksels vaak niet geschoren etc. Ik vind mezelf er eerder onverzorgd uitzien, terwijl ik meestal wel schoon ben (dus gedoucht + tanden gepoetst).

Ik merk bij mezelf ook nog wel vaak een dubbele standaard, beenhaar bij mannen is natuurlijk normaal maar bij mezelf of andere vrouwen denk ik in eerste instantie ‘ew’ en pas in tweede instantie ‘maar waarom zou beenhaar bij vrouwen onverzorgd/vies zijn?’ en die eerste connotatie is natuurlijk aangeleerd. Die foto van Fergie die ik hierboven plaatste is eigenlijk mijn ‘ultieme’ beeld van er verzorgd uitzien. Míjn beeld van ‘verzorgd’ komt dus wel erg overeen met wat ons in vrouwenbladen e.d. aangepraat is, maar dat van m’n vriend niet, tenminste wat betreft vrouwen, die zien er in zijn ogen juist al gauw verzorgd uit. Ik zeg bijvoorbeeld wel eens dat ik m’n haar moet wassen omdat het vet is en dan zit hij daar soms van ??? het ziet er helemaal niet vet uit?

Nouja lang verhaal, hoop iig dat het beeld dat wij als samenleving van ‘een verzorgde vrouw’ hebben langzaamaan verandert. Ben blij dat meiden/vrouwenbladen een minder grote rol spelen en niet meer zo propaganderen wat ‘verzorgd’ is, maar maak me soms wel zorgen om de rol van bijv. instagram.

9 likes

Ja ik heb ook het idee dat ze heel graag zoals dat schoudertassie account op insta wilt zijn. Laatst was ze dat ook al zo aan het ophemelen in de vlog met liza. En hele tijd diezelfde afkortingen zoals heerlie/esma

4 likes

Espresso martini

9 likes

Huilon. Net zoals rela en prela, dat vind ik ook zo puberaal overkomen. :thinking:

12 likes

Prela?

1 like

Pre-relatie, dus scharrelen en daten enzo.

6 likes

Hoort het dat ik een zure oprisping voel als ik dat woord hoor?

56 likes

Ik werkte ooit op een camping als animatrice en ik deed het niet helemaal zoals ze wilden dus toen kwam er iemand helpen, en toen gaf ze als tip dat ik er wel wat verzorgder uit kon zien, bijv. wat mascara opdoen. Ik was 19 en de hele dag in de weer op de camping (sporttoernooien aan het organiseren, zwemmen, minidisco, etc). Alsof ‘er verzorgd uitzien’ belangrijk is voor dat werk. Vond dat zooo stom en voelde me toen nóg onzekerder

5 likes

Oh wat stom. Dat blijft je dan toch bij. En alsof die kinderen het ook maar 1% boeit of jij mascara op hebt.

3 likes

Zo leuk dat Matijn weer actief is. Echt de leukste vlogs vind ik!

7 likes

Jaaa Matijn :smiling_face_with_three_hearts: en Bram in de vlogs van Matijn :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik kan alleen maar denken; die ouders hebben zijn naam verkeerd gespeld.

72 likes

Het was mij ook niet opgevallen! Maar wel jaloers op hoe stevig haar borsten zijn zonder beha. Als ik geen beha draag dan hupst het alle kanten op bij iedere beweging, daar zou ik me super ongemakkelijk door voelen.

Maar waarom als Bonnie hip wil overkomen zou ze niks zeggen over een tepelpiercing? Of is dat dan een soort reversed psychology? Een tepelpiercing nemen omdat dat cool en sexy is als je geen beha draagt en het dan heel stiekem soms een beetje door je kleding heen piept waardoor mensen het wel opvalt en ze er dan iets van zeggen, waarop jij dan heel vaag maar cool dat kan bevestigen, en dat het extra stoer is dat je het nooit out in the open hebt gezegd om er zogenaamd mee te pronken.

2 likes

Dat is precies wat veel influencers altijd doen om aandacht/nieuwsgierigheid op te wekken.

Haha dat dacht ik ook, dat ze er expres geheimzinnig over doet omdat dat dan cool/kinky is.
Wat is eigenlijk het nut van een tepelpiercing? Alleen omdat het mooi is (als je het mooi vindt, dan)? Oprechte vraag hoor, geen tepelpiercing-bashing.

4 likes

Nouja geen enkele piercing heeft nut toch? Gewoon omdat ze dat mooi vindt lijkt me

12 likes

Nee okĂ©, maar een piercing door de clitoris zou stimulerend zijn tijdens seks, ik dacht misschien heeft een tepelpiercing ook zo’n effect :sweat_smile:. Een piercing in het gezicht ofzo ziet iedereen, maar deze niet, ben gewoon benieuwd waarom iemand er dan voor kiest.

1 like

Ja, true! Was gewoon benieuwd Als iemand die weinig van de piercingwereld weet. :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes