Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Het was op zich wel terecht dat het vak moeilijk was, je moet die kennis gewoon goed kunnen toepassen. Als je later in dat vakgebied teveel fouten maakt stort je gebouw in bij wijze van spreken. Maar vond het zo gek dat die docent er bijna trots op was. Hij kon ook echt geen les geven en hij leek ook niet echt zijn best te doen om dat slagingspercentage omhoog te schroeven. Al met al erg jammer.

4 likes

Dat is inderdaad goed misgegaan dan, is er daarna wel wat veranderd toen niemand het haalde?

2 likes

Nope, helaas niet.

2 likes

Het is niet zo zwart wit, maar ja: Als slechts twintig procent van de studenten je vak haalt moet je daar wat mee. Ook als je zelf denkt dat dat ligt aan het gedaalde niveau studenten. Dan moet je gaan nadenken over welke basiskennis deze studenten blijkbaar missen vanwege hun lage niveau en hoe die kennis geborgd kan worden in het curriculum. Of hoe jij in de tijd die je hebt die basis wel kunt ontwikkelen. Slechts twintig procent van de studenten die het haalt zou altijd een alarmsignaal moeten zijn. Dat zijn dramatische cijfers die echt niet enkel aan de student liggen.

16 likes

Maar in zulke gevallen ligt dit niet altijd aan de docenten maar zo’n examencommissie of iemand nog hoger ofzo die bepaald dat dit perse de stof of manier moet zijn?

2 likes

Ik werd vooral getriggerd door wat @papierhier zei: ‘‘maar als instelling wil je toch juist dat je studenten snel afstuderen en tijdens het afstuderen niet depressief worden omdat een docent ze het bewust moeilijk maakt?’’

Als instelling moet je willen dat je studenten afstuderen met een bepaald niveau en het lijkt nu te vaak een leerfabriek met als doel studenten zsm met een diploma de deur uit te sturen. Neemt niet weg dat als een vak dramatische resultaten oplevert een kritische evaluatie hard nodig is en dat je daarbij naar alle aspecten kijkt: de inhoud, didactiek, niveau etc. Er zijn op de universiteit helaas een hele hoop dramatische docenten waarvan je denkt: goh, hopelijk ligt het onderzoek je beter.

Nog beter: laat de docenten daar niet zelf over nadenken (werkdruk = al veel te hoog en debet aan mogelijk slecht onderwijs) en kijk naar het grotere plaatje. Maar dat wordt wel erg off-topic :slight_smile:

6 likes

Inderdaad. Ze doet het altijd een dag voor haar volgende video live gaat. Het is een beetje oud nieuws als je haar volgt. Natuurlijk promoot ze haar video, maar waarom niet direct als je 'm live hebt gezet? Of als teaser? Het is oud nieuws.

Trouwens net zo irritant als mensen die een story maken van hun nieuwe intagrampost. Ook promotioneel, maar wel een beetje ‘incestueus’.

2 likes

Ik vind het bijvoorbeeld ook vreselijk irritant dat Cynthia haar blogposts nogmaals via Goodreads deelt. Het heeft niks met boeken te maken, het is reclame, dus ik heb het net gerapporteerd als spam. Vind het oprecht leuk om haar boekenupdates mee te krijgen, maar ik hoef die stomme blogposts niet te zien.

19 likes

Het zijn niet eens haar artikelen, maar die van Emmy, die blog kan beter cynthiasblogbyemmy.nl gaan heten

16 likes

Ja, ze linkt echt alles door, zal wel automatisch gaan. Artikelen over boeken zijn nog relevant, maar over zelfbruiners en boodschappen niet. Ben benieuwd of Goodreads er iets mee gaat doen

2 likes

Hahaha niet helemaal te vergelijken maar dit begon bij mij al op de introductiedag van de opleiding waar ze ons toespraken met: ''kijk maar even goed om je heen, na het eerste helft van dit jaar is de helft al gestopt" :joy:

7 likes

Hahah " Ik heb zin om hier Gio de schuld van te geven"

8 likes

Oeh samenvatting van welke influenza’s erin zitten? Ik kan nu niet kijken :grimacing:maar ben wel nieuwsgierig

1 like

Hahaha rechten? Ik hoorde dit nml ook mijn eerste jaar

4 likes

Maar
 als ik niet lekker in mijn vel zit moet ik meestal ook werken? Is dan toch hetzelfde?

(Niet dat ik zeg dat ze zich niet aan moeten stellen want het is kut als je moet werken wanneer je je slecht voelt, maar ik zie het verschil even niet zo haha)

12 likes

Ja daar heb je zeker gelijk in idd.

1 like

Wij moesten eens een opdracht maken en daar een presentatie over geven. Groepje 1 begon en na een minuut riep de docent: ‘Stop maar, jullie hebben de opdracht verkeerd begrepen. Wie heeft het nog meer zo gedaan?’ Iedereen stak z’n hand op.

Briesende docent: ‘Ongelofelijk, ik geef deze opdracht al 20 jaar en ieder jaar begrijpen mensen het verkeerd. Studenten lezen zó slecht!’

Zelfreflectie-vermogen: 0/10

74 likes

Lekker laat deze reactie, maar ik krijg bijv. op de opleiding ook toetsanalyse waarbij je dus heel kritisch naar je eigen toetsen gaat kijken, je gaat berekenen (p-waarde) hoe mensen per vraag scoren etc. Als bepaalde vragen door bijna iedereen slecht gemaakt worden, zijn die vragen gewoon niet goed, dat ligt niet zozeer aan het niveau van de leerlingen/studenten.

5 likes

Hahah ik zit net te kijken :joy: Ook zo droog ooh ja die is 16 mag ik daar een grap over maken? :joy:

3 likes

Sinds wanneer is ergens spon voor maken gelijk “ambassadeur zijn van” man man man

2 likes