Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ik ben het helemaal met je eens. Als je a zegt, moet je ook b zeggen. Het gemak waarmee mensen dieren kopen, weer weggeven of verkopen als ze ze zat zijn of als het even niet goed uit komt… dat vind ik echt walgelijk. Ikke ikke ikke…

Ze heeft toch een goed onderkomen voor dat beestje gezocht? Ik weet dat we hier collectief een hekel moeten hebben aan Charlotte maar haten om het haten (en roddels verzinnen) is wat mij betreft ook onnodig.

1 like

Alwin kan toch sowieso rustiger aan doen binnenkort? Zijn boek heeft 100.000 exemplaren verkocht. Dat mag je dan toch officieel een bestseller noemen? Gaat een mooi zakcentje opleveren.

1 like

Ja ik herken mezelf hier wel in. Ik heb zelf ook een redelijk teruggetrokken kin en juist omdat het zo makkelijk te “verhelpen” is (iemand benoemde het hier ook als iets kleins, 2 spuitjes in je kin) ben ik bang dat het normaal wordt om dat te doen en waardoor mijn kin abnormaal wordt. Ik word daar best zelfbewust van terwijl ik normaal gesproken echt niet zo vaak aan mijn kin denk.

9 likes

100.000? Dat was toch een grap

8 likes

Is dat zo? Compleet aan mij voorbij gegaan dan, haha. Wat een domme grap :woozy_face:

6 likes

Ja hij dacht dat iedereen wel zou snappen dat het een hilarische grap was als hij een taart met 100.000 erop had besteld. “Echt raar dat niemand het doorhad”.

6 likes

Ik heb de aflevering zelf niet gezien, maar als het is zoals zij het schetst ben ik het wel met haar eens. Heeft Boos laten weten of er influencers bij waren die wel kritisch waren? Hoeveel influencers hebben ze contact mee opgenomen? Hoe hebben ze die selectie gemaakt, waren het alleen influencers waarvan je wel zou weten hoe ze reageren, of hadden ze ook kritische influencers die ethiek belangrijk vinden in hun calls? (dit zijn geen vragen aan jou hoor, maar ik probeer uit te leggen waarom iets zo aan te pakken problematisch is als je een journalist bent :stuck_out_tongue: ) Het is heel makkelijk om je verhaal zo zelf te schrijven, als je dat soort info niet aan je kijkers geeft

6 likes

Ja ik vind ook dat het heel veel verschil maakt! Het was me voorheen echt nooit opgevallen, maar nu ze het zelf aangeeft snap ik inderdaad wel wat ze bedoelt. Vind dit wel echt typisch zo’n kleine ingreep/verandering die iemands gezicht wel heel erg verandert. Ik denk eigenlijk dat als ze er niets over verteld had dat ik dan na een tijdje (meerdere foto’s/filmpjes) wel had gevonden dat ze er anders uit zag maar er niet de vinger op had kunnen leggen waardoor dat komt.

Vind het ook altijd lastig hoor, ben aan de ene kant helemaal voorstander van iets aanpassen aan je uiterlijk als dat punt je heel onzeker maakt, waarom niet? Aan de andere kant draag dit, wanneer je influencer bent, wel bij aan het hoge schoonheidsideaal. Ik denk dat dat juist bij een influencer als Bonnie met een girl-next-door imago een groot effect heeft. Bijvoorbeeld een Josh V heeft een heleboel ingrepen ondergaan maar dat is voor de meeste volgers sowieso meer een ver van hun bed show. Met Bonnie kunnen de meeste volgers zich meer identificeren denk ik. Maar goed, moet je het dan maar laten omdat je een influencer bent terwijl jij het zelf graag wil of het verborgen houden? Dat lijkt me ook niet wenselijk.

Overigens ben ik wel altijd ‘bang’ dat als je het ene punt waarover je onzeker bent lastig wordt is opgelost dat er dan wel weer iets anders komt waar je op gaat focussen. Als je bij wijze van spreke eerst je flaporen laat corrigeren dan focus je daar niet meer op en valt je daarna ineens die fronsrimpel in je voorhoofd op, laat je die opvullen dan valt het je ineens op dat je een gummy smile hebt etc. Tenminste zo zou dit bij mij wel werken ben ik bang. En als je daaraan toegeeft eindig je dus inderdaad met zo’n perfect maar generiek hoofd. Wil trouwens niet impliceren dat dit bij Bonnie ook zo zal gaan maar heb dit wel vaker gezien.

5 likes

Ik heb de aflevering gezien en ze maken wel duidelijk dat er een manager is die niet mee willen doen. Verder vraag ik me ook af of we bij iedereen dezelfde eisen stellen. De NOS gaat er mogelijk ook verslag van uitbrengen, rekenen we die even hard af als individuele influencers?

4 likes

Ik heb hierboven al uitgelegd hoe ik erover denk. Ik heb de naam van Charlotte niet genoemd.

Ja ik vind het bij Bonnie voor zover ik nu kan zien wel mooi, maar een vriendin van me heeft zich ook aan haar kin laten opereren en daarbij vond ik het voorheen eerlijk gezegd mooier. Ze heeft nu echt een heel puntig kinnetje. Maar goed ze is er zelf wel heel blij mee gelukkig, maar zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

Lijkt me trouwens sowieso wel een risico bij zo’n ingreep, stel dat je het eindresultaat minder vind dan voorheen?

1 like

Volgens mij kunnen ze tegenwoordig aardig goed met bepaalde programma van te voren laten zien hoe het eindresultaat gaat worden.

1 like

Ik herken dit heel erg met borstvergrotingen, ik en 3 vriendinnen/kennissen hadden kleine borsten, de andere 3 hebben die nu allemaal laten vergroten gedurende de jaren, waardoor ik inneens zo’n uitzondering ben op het schoonheidsideaal binnen mijn omgeving.
Ik denk dan ooh schijnbaar is het iets om je voor te schamen of om onzeker over te zijn, waardoor ik er ook over na ben gaan denken. (Even zwart wit)
Maar zo werkt het grootser ook in de maatschappij denk ik. Kleine borsten worden zo steeds meer een ‘afwijking’ net als grotere neuzen, dunne lippen etc.

Dan wordt er toch eigenlijk een probleem gecreëerd die er niet is vind ik, waar je zelf ook aan bijdraagt door eraan mee te doen.

27 likes

Het scheelt dat het bij Bonnie geen operatie was maar fillers die op den duur oplossen en het effect dus verdwijnt. Echt kut als het eindresultaat minder blijkt maar dan gaat het dus ook vanzelf weer weg. Kan me voorstellen dat de overweging om dat te laten doen ook anders is dan om je te laten opereren (wat een permanent effect heeft denk ik dan?)

3 likes

Rare humor heeft die gast :sweat_smile:

Moet eerlijk zeggen: was oprecht verbaasd dat zoveel mensen zijn boek hadden gekocht, maar tegelijkertijd dacht ik dat mentale gezondheid momenteel wel zo’n belangrijk onderwerp is dat het misschien wel het momentum was om een boek uit te brengen. Goed om te weten dat we hem gewoon echt niet serieus hoeven te nemen dus.:v:

Ik luisterde laatst ook naar die ene podcast van hem Lisa en Bradley(?). En daar kwam wel naar voren dat hij zo’n “je mag tegenwoordig niets meer zeggen” type is. Hij zegt het letterlijk. Heb het kort daarna afgezet want merkte dat ik hem toen pas echt irritant vond en blijkbaar niet genoeg video’s had gezien om die conclusie eerder te trekken :joy::sweat_smile:

7 likes

Mert van Teske heeft een samenwerking met Vice en Bol punt com waarbij hij in een video van 40 minuten aan de slag gaat met planten. Vind hem zo sympathiek. Valt wel mee uiteindelijk hoeveel hij weet van planten verzorgen, geeft hij zelf ook toe maar hij gaat ook helemaal stuk om zichzelf :joy:

Kan de video niet insluiten, maar voor de liefhebbers: link

Er gebeurt echt nauwelijks wat in de video maar toch de volle 40 min bekeken. Kan ook komen doordat ik werk aan 't uitstellen ben, dat dit opeens zo interessant is :sweat_smile:.

14 likes

Wat relaxend om te kijken, lijkt wel asmr haha

3 likes

Ristorante pizza quattro formaggi is de beste diepvriespizza ooit

11 likes

Ik heb besteld :pizza:

2 likes