Zere ogen van het rollen met mijn ogen
Ik vind het pijnlijk om het toe te geven maar het is echt moeilijk om niet bezig te zijn met zwanger zijn terwijl je het bent.
ik had gedacht niet zo te zijn maar het is lastig
Ik vind dit leuk haha. Die man krijgt echt van alles gratis, zo lief en zo gastvrij zijn ze daar in Pakistan.
Haha dit is zo herkenbaar. Toen ik zwanger was werd dat ineens haast mijn identiteit. Je wilt er zelf veel over praten, je komt in een hele nieuwe wereld terecht en met elk trimester ben je weer met iets anders bezig. En daarnaast heb je opeens mega veel aanspraak van mensen. Hoe makkelijk om met iemand een gesprekje aan te knopen die zwanger is. Het gaat ineens bijna alleen maar daarover. Bij een tweede is dat ineens (gelukkig) veel minder.
Haha, logisch toch. Zou gek zijn als je er helemaal niet mee bezig zou zijn. Ik heb ook een âmoederâ app groepje sinds mân zwangerschap en daar kun je ongegeneerd met gelijkgestemden praten. Maar ik vind het wel belangrijk om ook aandacht te hebben voor vriendinnen zonder kinderen en wat er in hun leven gebeurt en dan niet alleen te praten over zwangerschap en babies. En ook als zwangere eerst en nu als moeder vind ik het juist ook lekker om soms even over andere dingen te praten. Voor mij voelt het anders als een klein wereldje, maar dat ervaart iedereen natuurlijk anders.
Ik ben super blij voor Marloes want de laatste maanden merkte je echt dat ze minder goed in haar vel zat, ze wilde het zo graag en ze is nu zo gelukkig Maarrrr⊠voor mij persoonlijk als kijker is het wel even slikken dat één van de laatste volwassen kinderloze vloggers nu ook mama wordt
Is misschien heel egoĂŻstisch maar ik kan me nu niet meer goed met haar relaten. Maar nogmaals: ik gun haar alle kinderen die ze maar wil!!
Wat jij nu zegt klinkt bijna van als het je niet bevalt klik dan op het kruisje rechtsboven!1! Er wordt vaak genoeg content bekritiseerd. En influencers hoeven er niks mee te doen en doen er ook niks mee. Maar ik merk gewoon op dat ik als kinderloos persoon (zonder interesse in zwangerschap/kinderen) steeds minder vlogs kan/wil kijken. Dus voor mijn gevoel is er niet veel keuze meer om te switchen, omdat iedereen moeder is of binnenkort wordt. Wat ik ze van harte gun, zeker Marloes, zoals @Ilse80 al zegt. Maar dan haak ik inderdaad af als kijker, terwijl ik eerder heel veel aan haar vlogs en filmpjes had qua gezond eten/leefstijl.
Wie de fuk is Marloes nou weer
Dat is die ene waar zanger Rinus mee onder de douche wilde volgens mij
Optima Vita
Ik moet hierbij echt denken aan een yoghurtje met 0% vet
Volgens mij heeft dit er mee te maken dat het âmommyvloggenâ echt heel populair is en mensen daar vaak heel enthousiast op reageren. Dus je krijgt een hoog âengagementâ, meer succes. Plus je weet toch veel minder tegen wie je het allemaal hebt als influencer en ziet je fans met name als degenen die leuk reageren.
Toen ik zwanger was had ik het daar ook niet uitvoerig over met kinderloze vriendinnen, dan pas je je aan. Maar als je in een groep met gelijkgestemden bent die allemaal wel zwanger zijn/kinderen hebben en daar graag over meepraten, vergeet je een beetje die ene persoon (die zich natuurlijk vaak ook niet uitspreekt dat ze het stom vindt). Beetje vergelijkbaar denk ik. Lang verhaal, maar ik zou lekker op zoek naar leuke influencers op themaâs die je boeiend vindt zonder zwangerschap/kids
Ik kijk ook bijna geen vlogs meer (om deze reden maar ook omdat ik gewoon teveel irritaties heb bij de meeste influencers) maar je kan het ook positief zien. Uiteindelijk is het ook gewoon best zonde van je tijd terwijl je ook een leuke film/interessante documentaire/goed boek kan kijken of lezen. Geen kritiek op iedereen die vlogs kijkt maar vooral op mezelf: ik wou dat ik de afgelopen jaren ipv zoveel vlogs te kijken iets had gedaan wat meer voldoening gaf.
Overigens kijk ik nog wel make-up tutorials! Maar daar leer je ook wat van hĂš
Ik kijk ook veel films/documentaires en lees graag boeken. Maar ik vind vlogs soms een hele fijne afwisseling en afleiding. Maar je hebt gelijk hoor!
Dit heb ik ook wel een beetje. Ik kijk graag mensen met wie je je een beetje kan identificeren, maar veel youtubers worden ondertussen zwangerâŠ
Ook sta ik niet achter t feit dat kinderen ingezet worden voor marketingdoeleinden, ongeacht of dit geld op de spaarrekening van het kind wordt gezet of niet. Buiten dat heeft zoân kind er ook zelf geen stem in of het met zân gezicht op internet komt te staan.
Ik volg daardoor ook praktisch geen mommybloggers meer.
Ik ben al een hele tijd opzoek naar nieuwe youtubers om te volgen, maar ik kom er eigenlijk niet zo veel tegen die me aanspreken⊠Alle ânieuweâ die ik dan zie, lijken heel erg op grotere kanalen maar dan wat knulliger, oneerbiedig gezegd. Hoe kan ik dan andere videoâs vinden? Mis ik iets?
Ik typ gewoon iets in, bijv declutter, thrift shoplog, minimalism, of true crime, en dan scroll ik een beetje en dan weer via aanbevolen doorklikken en dan na een tijdje gaat t wel lopen!
10e, Martine de Jong, vriendin van Arjen Lubach was jaren geleden al plogger en vlogger. Rond haar scheiding stopte ze met persoonlijke blogs en na een tijdje kwamen de achter de schermen vlogs van ZML. Die heeft ze inmiddels bijna allemaal weer verwijderd. Vandaag uploadde ze een âartsy vlogâ. Een voor mij vernieuwde manier van vloggen. Mijn baby en ik vonden het wel rustgevend: https://youtu.be/f5yv0a8acJc
Ah wat leuk dat ze weer videoâs maakt! Heerlijk rustgevend deze idd. Thanks voor de tip!