Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ja ik vind dat ook irritant en jammer want sommige mensen volgde ik al lang en het voelde wel alsof zij en ik tegelijk door dezelfde levensfase gingen

Maar dit is toch een beetje gek? Waarom zouden ze content (=hun leven filmen, alles wat ze meemaken) aanpassen om dat wij dat irritant vinden? Dan verdwijnt toch eigenlijk hun legitimatie van het vloggen (=online persona dat ze door de jaren heen hebben opgebouwd) en waarom ze gevolgd worden (relatable zijn, dingen delen die je herkent)

Denk eerder dat dit iets is wat wij kunnen veranderen dan dat zij dat gaan doen

2 likes

Maar wat heeft het voor meerwaarde om bij alles te benoemen dat je dit en dit doet omdat je zwanger bent? Prima dat dit af en toe wordt benoemd en ik snap ook dat het een grote rol speelt.

Maar als je nu bijvoorbeeld kijkt in Ă©Ă©n vlog van Optima Vita dan wordt werkelijk alles gelinkt aan haar zwangerschap. Als ze wel gewoon laat zien waar ze mee bezig is, of laat zien wat ze eet zonder dat perse meteen aan haar zwangerschap te koppelen dan verdwijnt er verder toch niks?

7 likes

Wauw, als ‘als kijker zonder kinderwens heb ik daar dus helemaal geen zin in’, wat een gekke opmerking zeg.

Ze vlogt haar leven, is zwanger na veel moeite, logisch toch dat alles daar bij haar nu om draait. Het is geen gescripte serie hĂš

7 likes

Ik zeg toch dat ik het fijn vind voor haar dat het gelukt is en dat ik het haar gun. Dus als ze het benoemd prima en ik snap dat dit ook een grote rol speelt in haar leven. Maar als iemand zonder kinderwens vind ik het jammer dat meteen alles erom draait en dat het steeds benadrukt wordt. Dat mag toch? Je kunt volgens mij ook prima een broodje met kaas eten zonder voor de zoveelste keer te benoemen dat het een craving is en dat je zwanger bent.

Ik zeg nergens dat ze niet over de baby/zwangerschap mag praten of dat dingen gescript moeten worden. Ik snap alleen niet waarom alles gekoppeld moet worden aan zwanger zijn.

6 likes

Ik snap het ook wel maar vind het ook wel irritant bij soms

Had ook een vriendin die zwanger was en als ze dan trek had klopte ze op haar buik en zei ‘een heel klein baby’tje heeft flinke trek!’ Ja uhh of je hebt zelf gewoon trek. Iemand hoeft dan echt niet per se rekening te houden met de mensen die dat irritant vinden maar je hoeft ook niet alles maar leuk te vinden

28 likes

Ik heb de afgelopen dagen een heleboel zwangerschapsaankondigingen in mijn feed. :open_mouth:

4 likes

@Neroli Ah super leuk dat ze zwanger is! Ik vind het bij Anna wel irritant dat ze het zooo vaak over Mark heeft. Wel logisch omdat ze natuurlijk samen wonen en werken, maar vind het soms wel too much.

Hahaha ja als ze het over iets heeft, moet ze er ook altijd bij vertellen wat Mark ervan vindt. :joy:

2 likes

Ik ben het met je eens hoor. En ik heb al een kind Ă©n een kinderwens. Ik ken Optima Vita niet maar bij Annemerel vind ik het ook echt too much. Maargoed zij is altijd al van het herhalen dus het past wel bij haar :sweat_smile:

3 likes

Zere ogen van het rollen met mijn ogen

4 likes

Ik vind het pijnlijk om het toe te geven maar het is echt moeilijk om niet bezig te zijn met zwanger zijn terwijl je het bent.

ik had gedacht niet zo te zijn maar het is lastig

67 likes

Ja tuurlijk is dat lastig. Je maakt iets voor het eerst mee dat je leven verandert. En dat moet je ook nog eens doen zonder hulp van drank en sushi.

Ik snap wel dat mensen die weinig interesse hebben in zwangerschap niet zitten te wachten op eindeloos gelul over baby’s. Sommige zwangeren lijken echt alle sociale vaardigheden te vergeten en willen alleen nog maar over zichzelf/de zwangerschap praten. Het ligt er natuurlijk ook erg aan hoe veel ‘last’ je hebt en hoe het met je gaat. Zelf vind ik ook lang niet alle manieren van over zwangerschap en moederschap praten interessant. Maar andersom vind ik mensen die super zuur doen over ‘ugh die en die kan alleen nog maar over zwanger zijn praten’ ook niet echt veel empathie tonen. Boeiend, dan luister je toch niet.

17 likes

Maar sowieso is het toch raar om influencers te bekritiseren om hun content? Ze hoeven toch niet te maken wat wij precies willen of op dat moment de moeite waard vinden? Er is genoeg keuze voor ons om te switchen naar iets wat wel boeiend is want wij zijn niet afhankelijk van hun en zij zijn vrij om te doen wat ze willen.

4 likes

Ik vind dit leuk haha. Die man krijgt echt van alles gratis, zo lief en zo gastvrij zijn ze daar in Pakistan.

6 likes

Haha dit is zo herkenbaar. Toen ik zwanger was werd dat ineens haast mijn identiteit. Je wilt er zelf veel over praten, je komt in een hele nieuwe wereld terecht en met elk trimester ben je weer met iets anders bezig. En daarnaast heb je opeens mega veel aanspraak van mensen. Hoe makkelijk om met iemand een gesprekje aan te knopen die zwanger is. Het gaat ineens bijna alleen maar daarover. Bij een tweede is dat ineens (gelukkig) veel minder.

3 likes

Haha, logisch toch. Zou gek zijn als je er helemaal niet mee bezig zou zijn. Ik heb ook een ‘moeder’ app groepje sinds m’n zwangerschap en daar kun je ongegeneerd met gelijkgestemden praten. Maar ik vind het wel belangrijk om ook aandacht te hebben voor vriendinnen zonder kinderen en wat er in hun leven gebeurt en dan niet alleen te praten over zwangerschap en babies. En ook als zwangere eerst en nu als moeder vind ik het juist ook lekker om soms even over andere dingen te praten. Voor mij voelt het anders als een klein wereldje, maar dat ervaart iedereen natuurlijk anders.

4 likes

Ik ben super blij voor Marloes want de laatste maanden merkte je echt dat ze minder goed in haar vel zat, ze wilde het zo graag en ze is nu zo gelukkig :smiling_face_with_three_hearts: Maarrrr
 voor mij persoonlijk als kijker is het wel even slikken dat Ă©Ă©n van de laatste volwassen kinderloze vloggers nu ook mama wordt :sweat_smile: Is misschien heel egoĂŻstisch maar ik kan me nu niet meer goed met haar relaten. Maar nogmaals: ik gun haar alle kinderen die ze maar wil!!

2 likes

Wat jij nu zegt klinkt bijna van als het je niet bevalt klik dan op het kruisje rechtsboven!1! Er wordt vaak genoeg content bekritiseerd. En influencers hoeven er niks mee te doen en doen er ook niks mee. Maar ik merk gewoon op dat ik als kinderloos persoon (zonder interesse in zwangerschap/kinderen) steeds minder vlogs kan/wil kijken. Dus voor mijn gevoel is er niet veel keuze meer om te switchen, omdat iedereen moeder is of binnenkort wordt. Wat ik ze van harte gun, zeker Marloes, zoals @Ilse80 al zegt. Maar dan haak ik inderdaad af als kijker, terwijl ik eerder heel veel aan haar vlogs en filmpjes had qua gezond eten/leefstijl.

7 likes

Wie de fuk is Marloes nou weer

35 likes

Dat is die ene waar zanger Rinus mee onder de douche wilde volgens mij

68 likes