Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Optima Vita

Ik moet hierbij echt denken aan een yoghurtje met 0% vet

97 likes

ja klopt, ik kan je deze lifehack echt aanraden

haha, natuurlijk staat het iedereen vrij om kritiek te hebben maar dit lijkt me echt sterk want iedere week duikt er wel een nieuwe inge marieke op

1 like

Volgens mij heeft dit er mee te maken dat het ‘mommyvloggen’ echt heel populair is en mensen daar vaak heel enthousiast op reageren. Dus je krijgt een hoog ‘engagement’, meer succes. Plus je weet toch veel minder tegen wie je het allemaal hebt als influencer en ziet je fans met name als degenen die leuk reageren.

Toen ik zwanger was had ik het daar ook niet uitvoerig over met kinderloze vriendinnen, dan pas je je aan. Maar als je in een groep met gelijkgestemden bent die allemaal wel zwanger zijn/kinderen hebben en daar graag over meepraten, vergeet je een beetje die ene persoon (die zich natuurlijk vaak ook niet uitspreekt dat ze het stom vindt). Beetje vergelijkbaar denk ik. Lang verhaal, maar ik zou lekker op zoek naar leuke influencers op thema’s die je boeiend vindt zonder zwangerschap/kids :wink:

4 likes

Ik kijk ook bijna geen vlogs meer (om deze reden maar ook omdat ik gewoon teveel irritaties heb bij de meeste influencers) maar je kan het ook positief zien. Uiteindelijk is het ook gewoon best zonde van je tijd terwijl je ook een leuke film/interessante documentaire/goed boek kan kijken of lezen. Geen kritiek op iedereen die vlogs kijkt maar vooral op mezelf: ik wou dat ik de afgelopen jaren ipv zoveel vlogs te kijken iets had gedaan wat meer voldoening gaf.

Overigens kijk ik nog wel make-up tutorials! Maar daar leer je ook wat van hè

14 likes

Ik kijk ook veel films/documentaires en lees graag boeken. Maar ik vind vlogs soms een hele fijne afwisseling en afleiding. Maar je hebt gelijk hoor!

3 likes

Oh ik herken die verveling met vlogs trouwens wel heel erg als een influencer gaat verhuizen of verbouwen. Amai ik vind weinig dingen zo oninteressant als verbouwen en van verhuizen krijg ik plaatsvervangende stress. De discussies hier in deze topics worden dan ook zo teringsaai. O Marielle Saskia oid gebruikt ral 9120 en de indeling op de eerste verdieping is zo onhandig!! Hele forum ineens vol boomers van 27 waar ben ik.

51 likes

:joy:

30 likes

Dit heb ik ook wel een beetje. Ik kijk graag mensen met wie je je een beetje kan identificeren, maar veel youtubers worden ondertussen zwanger…
Ook sta ik niet achter t feit dat kinderen ingezet worden voor marketingdoeleinden, ongeacht of dit geld op de spaarrekening van het kind wordt gezet of niet. Buiten dat heeft zo’n kind er ook zelf geen stem in of het met z’n gezicht op internet komt te staan.
Ik volg daardoor ook praktisch geen mommybloggers meer.

5 likes

Dat is juist het enige waarvoor ik weer even naar vlogs kijk, als iemand gaat verhuizen of verbouwen, love it.
Maar zodra ik het heb gezien en de woning weer is omgetoverd in een beige bunker danwel binnenkant baarmoeder ben ik er ook gelijk weer klaar mee.

14 likes

Ik ben al een hele tijd opzoek naar nieuwe youtubers om te volgen, maar ik kom er eigenlijk niet zo veel tegen die me aanspreken… Alle ‘nieuwe’ die ik dan zie, lijken heel erg op grotere kanalen maar dan wat knulliger, oneerbiedig gezegd. Hoe kan ik dan andere video’s vinden? Mis ik iets?

1 like

Ik typ gewoon iets in, bijv declutter, thrift shoplog, minimalism, of true crime, en dan scroll ik een beetje en dan weer via aanbevolen doorklikken en dan na een tijdje gaat t wel lopen!

6 likes

10e, Martine de Jong, vriendin van Arjen Lubach was jaren geleden al plogger en vlogger. Rond haar scheiding stopte ze met persoonlijke blogs en na een tijdje kwamen de achter de schermen vlogs van ZML. Die heeft ze inmiddels bijna allemaal weer verwijderd. Vandaag uploadde ze een “artsy vlog”. Een voor mij vernieuwde manier van vloggen. Mijn baby en ik vonden het wel rustgevend: https://youtu.be/f5yv0a8acJc

7 likes

Ah wat leuk dat ze weer video’s maakt! Heerlijk rustgevend deze idd. Thanks voor de tip!

3 likes

ik weet niet of zij hier al eens is genoemd, maar ik vind alle kookvideos van June op dit account zo ontzettend leuk! Zij maakt vaak echt ontzettend veel maaltijden met een klein budget in new york en ze verspilt echt helemaal niks, zelfs visbotten worden nog klaargemaakt of in een bouillon gestopt (zet me ook heel erg aan het denken). Ze heeft ook vegan, lowcarb, vegetarische edities

8 likes

Haha bij welke vlogger is dat?

o Tof!! Ik volgde haar vroeger! Bedankt voor de tip :blush:

3 likes

Ik weet niet of ik deze al eerder heb gepost maar ik vind dit intelligente en grappige vrouwen. Hun onderwerpen zijn vaak wat serieuzer.
https://www.youtube.com/channel/UCbuf70y__Wh3MRxZcbj778Q
https://www.youtube.com/channel/UCash6vxr1eNi5r_JsihPD_g

6 likes

Ik ben groot fan van Beryl

8 likes

Ik hou echt van dit soort social commentary video’s!

1 like