Dat is ook raar. Het lijkt me dodelijk vermoeiend om zulke vragen steeds te krijgen. Ik snap alleen niet waarom ze überhaupt de moeite neemt om een reactie terug te sturen. Zulke comments kan je beter negeren denk ik.
Ik heb 1x haar een bericht gestuurd toen het ging over kerstpakketten (in het kort ik ‘baalde’ want eindelijk in vaste dienst maar geen kerstpakket). En kreeg als reactie dat ik mij dat wijs had laten maken en dat haar moeder ook altijd een kerstpakket bij de gemeente kreeg en echt een hele tirade :’). Het was zo raar. Alsof mijn werk denkt HAHA leverworst is soort van nieuw die krijgt GEEN KERSTPAKKET moehahaha.
Nou ja, je kreeg tenminste antwoord. Hoefde je hier niet huilie te komen doen omdat een influencer geen antwoord geeft Scheelt weer.
Zij is heel leuk! Ik herken mezelf ook wel een beetje in haar, toen ik die leeftijd had. Ik word in ieder geval altijd vrolijk van haar filmpjes.
Durf te wedden dat we hier bij een man geen mening over zouden hebben
Hebben jullie meekregen dat Monica geld inzamelt voor een weeshuis? Ik kan écht niet meer met dit soort mensen.
Charlotte Simons zegt daar zinnige dingen over.
Tdlr: weeshuizen zijn een verdienmodel, waar kinderen niet eens veilig zijn en de kinderen vaak familie hebben die prima voor ze kunnen zorgen.
Tone policing?
Heel sterk stuk, alleen vind ik dat ‘Lieve Monica, Lieve Laila’ zo crindge worthy.
Wat een goed stuk. Vooral dit stuk (dit is niet de moraal van het stuk, maar wel treffend)
“Monica, je bent moeder. Ik ook. Jij hebt bewust de keuze gemaakt om je dochter grotendeels weg te willen houden van je social media, en dat begrijp ik met jouw enorme following volkomen. Ik zou in jouw schoenen precies hetzelfde doen. Alles om je kind te beschermen. Maar waarom is het dan wel opeens geoorloofd om minderbedeelde, kwetsbare, zwarte kinderen herkenbaar op je Instagram Stories te delen — inclusief opgelopen trauma’s? Hoe zou jij je voelen als jíj zo te kijk zou worden gezet, of je dochter — ten overstaan van een publiek van 1,2 miljoen mensen? Wat voegt het precies toe aan jullie verhaal om deze kinderen herkenbaar in beeld te brengen?”
Eens
Dat viel mij ook direct in negatieve zin op. Enorm persoonlijke informatie zomaar de ether ingeslingerd.
Dit is exact wat ik zei tegen m’n huisgenoot toen ik die stories zag van Monica met die foto’s van die kindjes met hun trauma’s erbij. Ik schrok daar echt van, vond dat zo ver gaan. Heel gek dat ze dat zelf niet zien en goed dat deze vrouw dit (en de rest ervan) benoemt.
Dit idd!
Ik wil me gewoon kunnen herkennen in youtubers met een lekker gemiddeld leventje. Zonder die irritante pakketjes de hele tijd!! Grrrr als er iets is wat ik altijd doorspoel
Ik volg zelf soms Tivie. Jonge moeder, net verhuisd, gewoon in parttime loondienst geloof ik. Maakt vlogs.
Wat heeft Nina, die van Kelvin, in godsnaam om te laten zien dat interessant genoeg is voor een eigen docu?
Niet helemaal wat je zoekt misschien, maar ik vind deze tip van een vriendin van mij wel leuk: zoek op ‘vlog 1’ of ‘vlog #1’ (of 2, 3, 4, 5) op YouTube en sorteer op uploaddatum zodat je vlogs krijgt van mensen die net zijn begonnen aan hun ‘vlogcarrière’.
Ooh dat is leuk!
Nou Bonnie heeft een nieuw stopwoordje hoor, wat ze zo graag wilde. ‘Juuuiiiistttt’ , echt de nieuwe lauw
Het is mooi dat ze hun bekendheid in willen zetten om geld in te zamelen, maar het is zo jammer dat het zo slecht doordacht is. Is er bij bijv. Monica dan niet een soort manager die bij dit soort zaken ingrijpt?
(Nog over vrijwilligerswerk: Als jonge student ben ik ook een half jaar in een Afrikaans land geweest voor vrijwilligerswerk in een kinderhuis en ik heb achteraf veel moeite met waarom ik daarheen gegaan ben + hoe dingen daar gegaan zijn. Het is echt niet oké dat jonge mensen daarheen gaan om ‘levenservaring’ op te doen in een omgeving met heel kwetsbare kinderen.)
Nu ik die website van dat Shared Humanity bekijken schrik ik er echt van. Er is gewoon NUL informatie. Geen plan, informatie over de projecten of door wie het is opgericht, geen ANBI keurmerk, geen informatie of deze mensen wel bekwaam zijn om dit te doen. Echt helemaal niks. Alleen een vage ‘we willen armoede eindigen’ statement en 100 foto’s van Gambiaanse kinderen.
De minste zorg is nog wel dat er 0 garantie is dat het geld op de juiste plek komt.
Zou dit een nieuw project van Boos zijn? Ik hoop het.