Het andere YouTubers/bloggers topic #17

Ah thanks! Heel fijn dat dit iig wel bij mensen op de radar staat dus. En ja 40K, wtf. Echt.

1 like

Inderdaad. Yolanthe is toch iemand die veel liefdadigheid gedaan heeft in niet-westerse landen, gaat daar geen alarm af als je die vage website ziet of als je ziet dat je geld overmaakt aan iemand privƩ?

En blijkt maar weet dat die BNers gewoon veel ā€˜macht’ hebben. Ff iets je stories gooien en er word gewoon serieus geld opgehaald. Dat kan goed uitpakken (Bas Smit die een paar ton ophaalt voor PMC) maar er komt gewoon freaking verantwoordelijkheid bij kijken als je je volgers oproept te doneren, en tot zover pakt niemand die. Ik irriteer mij daar echt mateloos aan dat je vervolgens dan ook gewoon niet reageert als daar vragen over komen.

5 likes

Als dit een item word he… gaan ze ā€˜een groepje meiden’ van het forum dan ook de schuld geven? :smile:

19 likes

Tuurlijk, want eigenaarschap staat in geen enkele influencas woordenboek.

3 likes

Ja guilty, daar heb je apps voor :sweat_smile: en van eentje had ik al zo’n vermoeden. Overigens heb ik die app alweer verwijderd.

2 likes

Ik vond het ook zo sneu. Doe niet vaak mee aan inzamel acties, maar nu wel iets gedoneerd. Ik denk wel dat het inderdaad dweilen met de kraan open is.

1 like

Ons Royke die is zijn wachtwoord van FF weer aan het op zoeken en druk bezig met printscreens maken :laughing:

16 likes

Ja ik zou er echt moedeloos van worden. Ik zat net nog even de achtergrondverhalen van haar dieren te bekijken. Echt erg als je bedenkt dat deze dieren geluk hebben gehad dat ze een ā€˜handicap’ hadden en daardoor bij haar zijn terecht gekomen, anders waren de meesten geslacht :cry:

6 likes

Haha Bonnie die zoooo blij is met een mega doorsnee huisje, can’t relate

En later is ze bang omdat ze vindt dat het spookt lol

1 like

Ik heb niet vaak dat ik jaloers ben op een youtuber, maar Sjang & Anouk komen zo leuk over. Zo ontzettend droog en grappig. Het huisje zou mij dan werkelijk niets uitmaken.

11 likes

Ja eens ik vind dat ook Bonnies leukste vrienden

6 likes

Ik weet niet of tehuizen vol zitten. Maar wat je eigenlijk in Charlottes artikel kan lezen: Kinderen belanden niet in tehuizen als allerlaatste oplossing. Wat eigenlijk als we kijken naar de effectiviteit van opvang in een kindertehuis wel zou moeten. Kinderen belanden in tehuizen als makkelijke oplossing voor problematiek die daar helemaal niet ernstig genoeg voor is, omdat er nu eenmaal aanbod is aan tehuizen en het minder aantrekkelijk is om in adequate hulpverlening te investeren (die Laila kan dat geld daar bijvoorbeeld ook voor gebruiken, maar bouwt toch liever een tehuis).

12 likes

Het is lucratief om daar zo veel mogelijk kinderen te hebben. Dus mensen geven hun kind tijdelijk af, omdat ze te weinig geld hebben voor eten oid, en krijgen hun kind niet meer terug. Er was ook een verhaal van een kind dat betrokken was geraakt bij een ongeluk, bij wie gewoon het nummer van zijn vader in een dossier stond. Alleen is het niet goed voor zo’n weeshuis om die kinderen weer terug te brengen naar de ouders. In 80% van de gevallen leeft een van de ouders nog. Je kan dus veel beter zorgen voor minder armoede dan die kinderen onnodig institutionaliseren.

7 likes

Op verschillende manieren. Ouders brengen hun kind er naar toe omdat ze zelf geen geld hebben voor de verzorging, en hopen dat een kind daar beter af is. Weeshuisen ā€˜ronselen’ kinderen door ouders er van te overtuigen dat het een goede (tijdelijke) plek is voor hun kind. En ik heb zelf meegemaakt dat via ā€˜officiele’ kanalen (ziekenhuizen, politie) kinderen werden geplaatst. Belangrijk hierbij is dat er vanuit de overheid ook geen andere optie was.

Weeshuizen zijn vaak particulier opgezet, met westerse eigenaren en/of sponsoren en vrijwilligers die enorm veel geld opleveren. En er is geen toezicht op dat geld wel aan de beste zorg voor de kinderen besteed word. Het is voor die weeshuizen helemaal niet aantrekkelijk om te zoeken naar alternatieven die voor het kind veel beter zouden zijn (pleegzorg, opvang bij familie) want dit levert gewoon veel geld op. De overheid in het land waar ik geweest ben vond het (destijds) ook wel prima, want zij hoeven niet te investeren in een systeem voor pleegzorg oid, want die weeshuizen zijn er. Dat veranderd overigens wel.

Er werken ook echt goede mensen in die weeshuizen, die de kinderen met liefde verzorgen en het beste voor ze willen binnen de mogelijkheden. Of weeshuizen die echt actief werken aan terugplaatsing en zichzelf tot tijdelijke noodopvang willen maken. Maar dat is lang niet overal zo helaas.

7 likes

Zo verfrissend om video van Bonnie te kijken na de video van Mascha. Ondanks dat ze allebei ook van totaal andere planeten lijken te komen, kan Bonnie wel echt zo veel meer de kleine dingen waarderen van zo’n (zelfs oud) huis haha

8 likes

Ik dacht precies hetzelfde. Het contrast was echt zo opvallend.

2 likes

Om nog even terug te komen op Bonnie’s vlog, het is wel echt een enorme aansteller altijd hoor. Echt jammer dat Nick die prank niet gewoon gedaan heeft. Hij wist natuurlijk beter want ze had m waarschijnlijk achtergelaten in dat huisje, maar toch jammer :joy:

2 likes

Jaa ik baalde wel dat hij die prank niet had gedaan. Mja Bonnie had dan wss zo hysterisch hard geschreeuwd dan Mascha zoiets had van ā€œZelfs in de natuur is het niet rustigā€

12 likes

Heeft iemand de docu van Onnedi/Dionne over haar borstimplantaten gezien? Ik vind het erg indrukwekkend.

3 likes

Oh interessant, ik ga nu kijken! Schrik er al van dat 1/30 vrouwen in Nederland implantaten heeft (naar schatting), waarvan 75% cosmetisch…

9 likes