Ja eens ik vind dat ook Bonnies leukste vrienden
Ik weet niet of tehuizen vol zitten. Maar wat je eigenlijk in Charlottes artikel kan lezen: Kinderen belanden niet in tehuizen als allerlaatste oplossing. Wat eigenlijk als we kijken naar de effectiviteit van opvang in een kindertehuis wel zou moeten. Kinderen belanden in tehuizen als makkelijke oplossing voor problematiek die daar helemaal niet ernstig genoeg voor is, omdat er nu eenmaal aanbod is aan tehuizen en het minder aantrekkelijk is om in adequate hulpverlening te investeren (die Laila kan dat geld daar bijvoorbeeld ook voor gebruiken, maar bouwt toch liever een tehuis).
Het is lucratief om daar zo veel mogelijk kinderen te hebben. Dus mensen geven hun kind tijdelijk af, omdat ze te weinig geld hebben voor eten oid, en krijgen hun kind niet meer terug. Er was ook een verhaal van een kind dat betrokken was geraakt bij een ongeluk, bij wie gewoon het nummer van zijn vader in een dossier stond. Alleen is het niet goed voor zoān weeshuis om die kinderen weer terug te brengen naar de ouders. In 80% van de gevallen leeft een van de ouders nog. Je kan dus veel beter zorgen voor minder armoede dan die kinderen onnodig institutionaliseren.
Op verschillende manieren. Ouders brengen hun kind er naar toe omdat ze zelf geen geld hebben voor de verzorging, en hopen dat een kind daar beter af is. Weeshuisen āronselenā kinderen door ouders er van te overtuigen dat het een goede (tijdelijke) plek is voor hun kind. En ik heb zelf meegemaakt dat via āofficieleā kanalen (ziekenhuizen, politie) kinderen werden geplaatst. Belangrijk hierbij is dat er vanuit de overheid ook geen andere optie was.
Weeshuizen zijn vaak particulier opgezet, met westerse eigenaren en/of sponsoren en vrijwilligers die enorm veel geld opleveren. En er is geen toezicht op dat geld wel aan de beste zorg voor de kinderen besteed word. Het is voor die weeshuizen helemaal niet aantrekkelijk om te zoeken naar alternatieven die voor het kind veel beter zouden zijn (pleegzorg, opvang bij familie) want dit levert gewoon veel geld op. De overheid in het land waar ik geweest ben vond het (destijds) ook wel prima, want zij hoeven niet te investeren in een systeem voor pleegzorg oid, want die weeshuizen zijn er. Dat veranderd overigens wel.
Er werken ook echt goede mensen in die weeshuizen, die de kinderen met liefde verzorgen en het beste voor ze willen binnen de mogelijkheden. Of weeshuizen die echt actief werken aan terugplaatsing en zichzelf tot tijdelijke noodopvang willen maken. Maar dat is lang niet overal zo helaas.
Zo verfrissend om video van Bonnie te kijken na de video van Mascha. Ondanks dat ze allebei ook van totaal andere planeten lijken te komen, kan Bonnie wel echt zo veel meer de kleine dingen waarderen van zoān (zelfs oud) huis haha
Ik dacht precies hetzelfde. Het contrast was echt zo opvallend.
Om nog even terug te komen op Bonnieās vlog, het is wel echt een enorme aansteller altijd hoor. Echt jammer dat Nick die prank niet gewoon gedaan heeft. Hij wist natuurlijk beter want ze had m waarschijnlijk achtergelaten in dat huisje, maar toch jammer
Jaa ik baalde wel dat hij die prank niet had gedaan. Mja Bonnie had dan wss zo hysterisch hard geschreeuwd dan Mascha zoiets had van āZelfs in de natuur is het niet rustigā
Heeft iemand de docu van Onnedi/Dionne over haar borstimplantaten gezien? Ik vind het erg indrukwekkend.
Ik dacht dat hij pas vanaf 1 juni te zien is?
Heb ff gechecked maar hij staat al online op NPOstart. Ga ook kijken zo!
Die komt toch pas 1 juni? Of kijk je ām ergens vooruit ?
Edit: zie nu hierboven dat āie al op NPOstart staat. Morgenochtend even kijken!
Ja ik heb hem net ook gezien! Heel heftig. Echt een aanrader om te kijken!
Dank voor het delen van dit kanaal. Zij is echt leuk. En ik hou van haar analyses en tips die een stuk minder trendgevoelig zijn, dan de gemiddelde kanalen. En ze is grappig!
Heb de docu ook meteen bekeken, inderdaad een aanrader. Ik zie echt steeds meer vrouwen die zich erover uitspreken. Zimra Geurts ook zelfs in rolstoel beland door haar implantaten⦠Heftig voor Dionne.
Ik vind dit echt zo
Laura Brijde staat knuffelend met haar moeder en oma op de foto, en dan krijg je de befaamde āze is al gevaccineerd hoorrrrrā. Ja dus. En dan nog zoān debiele reactie eronder
Als je zulke fotoās maakt dan zet je dat toch niet online, maar goed
Haha wow die onderste zat vroeger bij mij in de klas
Dat is toch precies waarom we allemaal vaccinaties krijgen. Zodat we juist elkaar weer kunnen knuffelen. Of blijf jij afstand houden totdat Corona op miraculeuze de wereld uit is?
Haha huh nee? Ik wacht op groepsimmuniteit. Je kunt toch nog steeds corona krijgen op dit moment, ook al ben je gevaccineerd
Ik heb net de docu moordtieten van Dionne gekeken en ik vond hem heel goed! Wel heftig