Er zijn geen ongeschreven regels. Er zijn mensen die reageren op wat je zegt. Zoals speculeren jou vrij staat staat het anderen vrij daarop te reageren.
Ik sluit me aan bij @tessel. Vind het leuk om aan de hand van hun content te praten over grotere maatschappelijke thema’s. Kan er zelfs nog om lachen als een influencer iets doet dat volkomen belachelijk is (zoals even een random voorbeeld: Mascha’s claim dat Gregor wel Surinaams moet zijn). Dat is on topic, want het bestaat uit hun content. Ik vind zelf hun partners, kinderen, relatiebreuken, financiën, ziekten echter minder vrij bespreekbaar. Dat zijn mensen die er zelf niet om gevraagd hebben, onderwerpen die wij allemaal heel pijnlijk zouden vinden, dingen waar wij simpelweg niks van weten. Ik denk altijd: kan ik ermee leven als deze persoon meeleest en ik daarmee kwets? Zal daarbij vast wel eens de streep over gaan, maar ik vind het wel belangrijk om erbij stil te staan. Vind het prima als ‘de meerderheid’ het er hier niet mee eens is. Maar het staat ‘de minderheid’ net zo goed vrij daar wat van te vinden.