Ik snap het re-selleridee niet goed. Als Nordstromrack voor particulieren beschikbaar is vind ik het toch een beetje raar -hoewel niet verrassend- dat mensen het idee van zo’n discountversie van het warenhuis een beetje verpesten dan, toch? Dus ze kopen de kleding weg van de winkel, gewoon om het weer te kunnen doorverkopen voor 3x zoveel?
Het is vooral een slimme manier om geld te verdienen achter je computer. Maar eigenlijk is het niet heel anders dan mensen die bijvoorbeeld veel tweedehands kleding verkopen online en dat gebeurd ook op grote schaal. Of meubels (bijv. midcentury meubels), die een beetje opknappen en dan veel meer kunnen opstrijken. En dat vinden sommige mensen ook weer not done omdat arme mensen dan moeilijk betaalbare, goede spullen kunnen bemachtigen.
Ze hebben een nieuwe upload gedaan.
Rectificatie
In de vorige versie van de aflevering zat een telefoon gesprek met Central Point, waarin de indruk gewekt werd dat er meerdere gestolen devices van Central Point verkocht zouden zijn bij PartsFix. Dit bleek later onjuist te zijn. Bij Central Point is alleen de zaak van Niko bekend. Daarom hebben we dit deel uit de aflevering gehaald.
Ja, daar moest ik ook direct aan denken. Is maar waar je je geld aan wil verdienen, heb er niks mee.
Ik dacht vroeger dat mensen die een eigen bedrijf wilden, goed moesten nadenken over welke diensten en producten ze gingen aanbieden. Dat je met je product/dienst iets van toegevoegde waarde wilde aanbieden. Niet om weer een discussie aan te wakkeren maar vind het echt jammer hoe gewoon dit is. Koop en verkoop is van alle tijd hoor maar dit slaat echt door. Niet eens meer spullen kopen voor je eigen plezier om het weer te verkopen als je het niet meer nodig hebt. Of iets dat stuk is repareren/pimpen/iets van waarde eraan toevoegen en dan verkopen. Zo worden dingen op een gegeven moment echt alleen nog maar voor mensen met te veel geld. En 't stemt me triest dat men zich er niet eens bezwaard door voelt maar juist anderen ook nog aanmoedigt om het ook te doen.
Ik vind Johnny Harris zulke fijne video’s maken. Misschien dat ik in herhaling val. Hij post maar 1x per maand maar dit is echt HQ content, een soort reportages en uitlegvideo’s. volgens mij heeft ie een heel team achter zich ook, en terecht ook. Maakt mooie dingen.
Edit: deze man is journalist, haha. Dat verklaart.
Dingen van Nordstrom Rack doorverkopen heb ik niet echt een mening over. Dat is gewoon een winkel die voor iedereen toegankelijk is. En Nordstrom Rack is trouwens gewoon een illusie want ze verkopen daar maar een klein deel aan items die echt uit Nordstrom komen met een discount. De meeste outlet winkels maken een collectie speciaal voor outlets en die items hebben mindere kwaliteit.
Maar er zijn ook resellers die alles opkopen en dat vind ik echt not done. Bijvoorbeeld squismallows, soort knuffel/kussens, waren heel populair hier en resellers gingen dan wachten tot de winkel open ging en kochten dan letterlijk alles om het online voor veel geld door te verkopen. Mensen die dat doen zijn gewoon kut. Net zoals dat tickets voor concerten zo opgekocht worden.
Ja ze verkopen soms ook dr. martens modellen die echt nergens op de normale website of bij ‘gewone’ schoenenwinkels worden verkocht (dat zag ik online) en dan lijkt het goedkoop want dan vragen ze 129,- terwijl de kwaliteit echt shit is (goedkopere leersoort, dunnere zool). En dan heb je op Reddit tig mensen die vragen ‘Zijn deze echt?’ of denken een goede deal te hebben gescoord. En ik vind dat dan weer dom van Dr. Martens want er zijn veel meer klachten over die schoenen.
Snap soms dat je wel lokkertjes maakt voor andere verkoopkanalen maar als je normaal o.a. wordt aangeschaft vanwege je kwaliteit dan is het toch een beetje dom imo.
In de Nike-outletstores in NL heb je ook mensen die echt alleen een shitload aan schoenen daar kopen om te verkopen en pre-corona er altijd al vroeg waren.
En TJ/TK Maxx ook vaak het zelfde verhaal.
Ja ik ben ook fan sinds hij Borders deed bij Vox! Tip als je die video’s nog niet gezien hebt
Ik vind hem juist heel irritant sinds hij niet meer bij Vox zit, maar ik kan niet echt de vinger op leggen waarom. Ik vind de onderwerpen soms ook raar gekozen.
Ga ik doen! Thanks!
Dit is alweer oud nieuws maar ik zie nu pas dat Xelly inmiddels een tweede kindje had gekregen. Naaaaah, die 8-wekenfoto, zijn oogjes zijn net zo glazig als op de emoji
En haar eerste kindje is ook al zo groot, zo zoet.
Oh ik vind het echt super leuk juist!
Sinds hun bruiloft eet ze vegetarisch.
Toen al? Is compleet aan mij voorbij gegaan
Ben tegenwoordig geen consistente kijker. Ik dacht dat ze misschien tijdens/na de zwangerschap van Mila anders ging eten.
Dionne’s kanaal is stervende volgens mij. Bijna 1 miljoen abonnees maar haar video halen met moeite nog 100k. Vind haar precies een voorbeeld van een youtuber die populair werd door een specifieke leeftijd/doelgroep aan te spreken en nu op een dood spoor zit.
Die makeup/crime videos zijn ook echt wanhopig maargoed, daar hebben we t al eens over gehad.
Haha moest echt lachen om Nick’s badmeester pakkie
(Weet niet hoe ik dit kan embedden )
https://www.instagram.com/p/CSkDOvXjPri/?utm_medium=copy_link
Je kan ook alles gesponsord krijgen als influencer. Zelfs eten voor je gasten op je house party
Edit: Jaloers! Mijn gasten moeten het doen met chips haha
Heerlijk toch, als ze mij gratis eten zouden geven zeg ik geen nee.
Nee precies! Lijkt mij ook echt heerlijk. Bericht is meer van omg I wish haha
Ik ook zeker niet!
Plus ik kijk lang niet al haar video’s, maar Bonnie heeft toch al vaker ook met hen samengewerkt? Vind het geen vreemde samenwerking!
Lijkt me juist heel relatable om mensen met pizza te influencen. Goeie zet van die tent. Zou ik ook doen