Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Lol @ deze discussie. En dat alleen omdat iemand op Instagram haar locatie niet heeft aangegeven

16 likes

Mooie discussie inderdaad :sweat_smile:
Ik vind gewoon dat ze enorm de plank misslaat. Op school krijg je algemene kennis en vaardigheden aangereikt. En met die algemene kennis en vaardigheden ben je voldoende capabel om op latere leeftijd de VVE, zorgverzekering en hypotheek te begrijpen.

En laten we eerlijk zijn; als ik in de tweede had geleerd over alle type hypotheken wat dát pas zonde geweest. Het enige wat ik nu hoef te weten is dat ik er geen kan krijgen :clown_face:

11 likes

Dat weet je toch niet? Ik kijk ook F1 maar dat weet praktisch niemand in mijn omgeving omdat ik niet echt een reden zie om een foto te plaatsen op Instagram dat ik een race op tv kijk. Dat is toch voor niemand interessant? Alsof je van alle influencers de exacte interesses en hobby’s weet.

Daarnaast kun je ook weleens naar een voetbalwedstrijd (oid) gaan omdat het leuk is, ondanks dat je het verder nooit kijkt. Klinkt een beetje als gatekeeping dit. Alsof je alleen mag gaan als je alle coureurs vanaf 1985 tot nu op kan noemen.

15 likes

Ik heb mijn post verwijderd omdat ik niet nog meer persoonlijke reacties wil uitlokken in het bloggerstopic. Ieder zijn eigen ervaring en ik weet natuurlijk niet wat jullie docenten hebben gedaan, wat er in de jaren 90 in de methode stond en in welke etc., dus mijn conclusie was dan te voorbarig.

Maar ik kan jullie in elk geval garanderen dat de afgelopen vijf jaar in elk economieboek wat ik gezien heb een heel hoofdstuk over verzekeren gaat. En ik kan jullie ook vanuit verschillende perspectieven garanderen dat er écht heel veel vergeten wordt van wat men op school leert :joy:. Zelfs een schooljaar later wordt er al gezegd ‘dat hebben we nooit gehad’.

Maar nogmaals: voorbarig. Ik zat niet in jullie schooltijd. Dus ieder zijn eigen ervaring.

33 likes

Ik vind het ook wel mooi dat dat kritische van haar column nou juist wel kenmerkend is voor het Nederlandse onderwijs, omdat het vergeleken met andere landen niet heel autoritair en overheidgestuurd is. Als je alle maatschappelijke vraagstukken in het onderwijs als hapklare antwoorden wil oplepelen, zou dat er als eerste uitgaan en krijg je een soort fabriek voor modelburgers. Daarom extra jammer van de klassieke als-dan drogreden, dat ze omdat ze dit niet geleerd heeft, dus niets zinvols heeft geleerd (al bewijst ze gelukkig ergens juist het tegendeel).

Overigens wel eens dat dit soort dingen complex en ondoorzichtig zijn, maar het is vaak te simpel gedacht om daarvoor naar het onderwijs te kijken. Al was het maar omdat je daarmee voorbijgaat aan de verantwoordelijkheid van andere partijen (banken en verzekeraars bijvoorbeeld) om mensen goed te informeren.

Laura sponticorvo moet in het zh blijven tot aan haar bevalling. Echt kut voor haar. Snap dat ze daar heel erg van baalt vooral omdat ze zich zo goed voelt.

11 likes

RIC = PIC / NIC :no_mouth:

5 likes

Dit zegt me niks :dizzy_face:‍:dizzy:

Ze post vanaf Monterosso, eerste dorp van Cinque Terre idd. Ben er een paar weken geleden een middag geweest en vond het rampzaaalig toeristisch. Nergens zoveel Nederlanders gezien als daar (behalve in NL zelf dan), heel klein en bijna pretpark vibes. Beetje als naar Ibiza gaan en zeggen ‘ik zeg niet waar ik zit hoor, straks wordt dit eiland ontdekt door de massa!’

5 likes

Ik weet ook echt bij god niet wat het betekent maar ik heb dit er zo hard ingestampt destijds dat het nog steeds naar boven komt als ik het woord economie hoor :sweat_smile:

4 likes

Jeetje… hoelang moet ze nog?
Ik heb er 6 nachten gelegen en mocht mét dochter uiteindelijk naar huis. Maar dat vind ik al vet lang!

Kamergenote lag er al vanaf week 26 en was nu pas in haar 34e week. Zo heftig!
(Ze had wel meer privileges)

2 likes

Ja volgens mij is ze 34 weken ofzo? Dus ze moet wel nog een tijdje

3 likes

Echt heftig…

Ook zo lang, jeetje heftig!
Ik had op het allerlaatste moment met 39 weken pre-eclampsie en mocht echt niks! Behalve naar de WC. Gek werd ik ervan.
Maar vooral naar voor jullie zo lang.

Is voor partner verlof voor op te nemen. Bij een bevriend stel moest de vrouw vanaf 14w al platliggen en kon ze dus niks meer doen voor hun twee kindjes, partner kon door verlof alles opvangen.

Nee nee nee ric = nic / pic x 100

Haha eco docent hier.

Als je examen in eco doet dan moet je iets hebben gehad over verzekeren en belastingstelsels, dat is verplicht. Verder veel aan de docent hoe praktisch of actueel hij/zij t maakt ntrl

3 likes

Als dat laatste echt zo zou zijn, dan moeten de meeste coureurs zelf ook wegblijven. :joy:

Maar ik snap wel een klein beetje wat @Steady zegt. Er zijn heel veel “normale” mensen uitgeloot, terwijl je dan alle (semi) bekende Nederlanders er wel ziet zitten. Een voetbalwedstrijd is wat dat betreft wat meer en makkelijker toegankelijk dan één Formule 1 race per jaar in Nederland.

1 like

Dit is toch met alles zo? Feestjes, concerten, sportwedstrijden. Inderdaad niet eerlijk, maar als ik uitgenodigd zou worden zou ik ook geen nee zeggen.

1 like

Wel hier influencers komen uitzeiken maar zelf was je ook gegaan? Aha.

1 like

Nouja zo raar is het toch niet? Ik vond ook heel vreemd dat Monica daar dan zit. Terwijl er ook mensen zijn die uitgeloot zijn voor kaarten die misschien echt liefhebber zijn. Maar snap ook wel weer dat ze gaat als je gratis mag gaan

18 likes