Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Ochja, wij zouden het prima kunnen betalen maar door mijn calvinistische opvoeding zit ik toch lekkerder op de bank als ik zelf even de bladeren in een emmer heb gegooid. Ook probeer ik van mijn zoon een fatsoenlijke jongeman te maken, dus hij kreeg op jonge leeftijd al een doekje in handen bij het lappen van de ramen en schoonmaken van de wc :smiling_imp:.

Verder alle begrip voor mensen die niet door mijn moeder zijn grootgebracht en het gewoon uitbesteden hoor.

12 likes

Voor mij maakt het wel verschil dat Elise ondanks al die luxe vaak klaagt hoe zwaar ze het heeft. En daardoor nogal verwend overkomt.

Dat gevoel heb ik bij Josh helemaal niet. Die werkt volgens mij behoorlijk hard en geniet vervolgens zonder klagen van de luxe die ze zich daardoor kan veroorloven.

29 likes

Vind dit echt van die Viva opmerkingen. Als jij dat wil en je kunt het betalen, LEKKER toch? Of moet ze dat niet doen omdat een paar mensen op het internet dat vinden

20 likes

Ja klopt, snap dat vergelijken met je eigen leven echt totaal niet

6 likes

Het hele punt is toch ook dat ze zo zeikerig doet over alles en pretendeert het regelmatig heel zwaar te hebben? Volgens mij zegt niemand hier iets over Josh die zelfs iemand laat komen om haar keukenkastjes mooi in te richten. Josh omarmt wat mij betreft zichzelf en hoe ze wilt leven, waar Elise Vita en Wouter zichzelf heel inspirerend vinden omdat ze bestaan (looking at you Wout ‘fulltime dad so inspiring omg’)

12 likes

Als je het kan betalen en je kan daardoor meer tijd steken in hetgeen wat je wél leuk vindt, is het alleen maar goed toch? :smile:

LOVE babysitters, poetshulpen, strijkcentrales enz.
Er blijft dan weliswaar minder geld over voor andere zaken, maar het creëert extra (vrije) tijd en dat kan ook veel waard zijn.

Edit: ik besef dat dit heel luxe is en wil zeker niet pretenderen dat iedereen die keuze heeft. Maar ik begrijp persoonlijk de keuzes van vb. een Elise wel.

14 likes

Gute morgen gute morgen, gute morgen sonneshein!
Zojuist heb ik de housetour van Vita gekeken en ‘meine gute!’ ook al een kást van een huis.
In de eerdere vlogs dacht ik dat het ‘gewoon’ een behoorlijk Amsterdams appartement was, maar nee, het is echt een kast van een huis (maar dan wel in een heel groot complex, dus formeel wel een appartement)
Er zijn gewoon 3 (!!!) bad-/doucheruimtes. Ik ben zó benieuwd naar het hele financiële plaatje. Maar dat krijgen we natuurlijk nooit te weten. :nerd_face:

11 likes

Oo ja handig vrije tijd ‘kopen’ door klussen uit te besteden aan andere arbeiders, waardoor je nog vaster komt te zitten in je eigen baan, arbeidsuren en arbeidsvergoeding. Haha dit klinkt bijna als een kapitalistische valstrik :smile:

Grapje dat is het ook! Leuk boek erover

16 likes

Echt bizar groot ja! Ik heb echt medelijden met de schoonmaakster. Je zal maar drie badkamers moeten schoonmaken, ik vind een al erg genoeg.

3 likes

Allemaal gewoon minder werken en minder huishouden doen, voor wie doe je het allemaal man. Ga lekker in de zon zitten en met je familie en vrienden spelen

25 likes

Ze zal neem ik aan gewoon per uur betaald krijgen?
Of HIJ kan ook een schoonmaker zijn toch. Of ken je degene die schoonmaakt via de videos ofzo?

7 likes

Ik heb zelf ook schoongemaakt en maakt niet uit wat ik per uur zou krijgen, badkamer vind ik persoonlijk een kut klus dus lijkt mij vervelend om dat 3 keer te doen! Wat betreft dat laatste heb je helemaal gelijk, dat hoort uiteraard schoonmaker te zijn!

5 likes

I looove badkamers poetsen juist! Hahah. Zal wel pp verschillen

6 likes

Ja en doordat je dan niet meer kunt mediteren tijdens het schoonmaken moet je ook weer een dure meditatie- of mindfulnesscursus betalen! Tenminste dat houd ik mezelf altijd voor elke keer dat ik een schoonmaker overweeg.

9 likes

Dat ja!! In de video over het kopen van het huis (met spon voor accountant + makelaar volgens mij maar zonder #vermelding) zei ze: we hebben de pech dat we geen overwaarde mee kunnen nemen, dus we hebben het lastig. Daardoor dacht ik ook dat het een appartement met 1 of 2 slaapkamers zou zijn. In Amsterdam betaal je daar ook al veel voor.

4 likes

Volgens mij had haar vriend al een koop appartement, dus die zal het vast goed verkocht hebben. En volgens mij heeft hij een goed betaalde baan en Vita verdiend natuurlijk ook genoeg met influencen.

7 likes

Ik ging nav de reacties hier eens op Claire haar Instagram kijken maar hoezo doet ze steeds van die gekke stemmetjes tussendoor. Wat irritant

3 likes

Of je kan gewoon aanvaarden dat je minder vrij te besteden budget over hebt en weldegelijk een niet-fulltime job combineren met deze ‘luxe’ uitgaven?

Ik werk zelf niet voltijds, maar op m’n vrije dag(en) speel ik liever met mn kind/doe iets voor mezelf/spendeer tijd met mijn partner ipv mijn huis te poetsen of hemden te strijken. Daar geef ik met plezier geld aan uit en daar hoef ik - gelukkig - niet extra voor te gaan werken. Ik geef dan minder geld aan materiĂ«le zaken en wij maken geen dure reizen bijvoorbeeld.

(Luxe luxe privilege alles, ik ben me ervan bewust - even als disclaimer)

Desalniettemin wel zin om dat boek te lezen. Bedankt voor de tip!

10 likes

Vond dit ook een interessant artikel over dit onderwerp:

28 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Het andere YouTubers/bloggers topic #19 (Deel 6).