Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Heeft ze wel eens spon? Vorige week met het geboortekaartje stond er ook niets vermeld en werd er niets gezegd in de blog dat het spon was. Het voelt alsof ze de spon niet nodig heeft en oprecht advies geeft (maar dat is misschien juist ook wel heel slim en helemaal niet het geval).

5 likes

Heb je ook the home edit op netflix gekeken?

2 likes

Yes and I loved it haha. Had toen ook bij de bieb hun boek geleend maar dat was wel een beetje te veel van het goede. Echt een dikke pil was het en te Amerikaans

10 likes

Ik geloof eigenlijk dat bij alle influencer alles wat expliciet wordt vernoemd spon is. Als ze iets expliciet benoemen en het is geen spon, dan vermelden ze dat meestal minstens 2 keer dat het geen spon is, maar gewoon een goed tip.
Maar je weet het inderdaad niet altijd.

En ja, Josh heeft ook wel echt spon zoals Hello Fresh.

7 likes

Denk dat ze in het begin liever hun ouders willen. Maar ze wennen natuurlijk wel aan de oppas.
Lijkt me persoonlijk helemaal niets.

7 likes

Hello fresh spoel ik altijd door dus dat ben ik dan idd vergeten. Je moet het toch wel melden als het spon is?
Zou zelf een nachtnanny niet fijn vinden. Vind het soms al een ding om een poets te hebben 4 uur in de week. Lijkt me raar als je zoveel geld hebt en er continue “personeel” is.

5 likes

Sarah Rebecca is in verwachting van haar tweede kindje! Bron: haar insta

Edit: Sorry. Stond al in het mommybloggertopic. Logisch haha

5 likes

Als ze een paar weken oud zijn hebben ze het bewustzijn van een aardappel, denk niet dat het ze veel uitmaakt van wie ze het flesje krijgen :sweat_smile:

6 likes

Hahah wow ik dacht even dat je bedoelde dat je het door de wc spoelt. Vond het al heftig maar dacht: oké :woman_shrugging:t3:

23 likes

Ik heb ook geen kinderen dus ik kan het je niet vertellen

2 likes

Helemaal leuk en lief dat Co zo ontzettend verliefd is op Rudy, maar jeeeeez haar instagram (stories vooral) bestaat 90% alleen maar uit die jongen.

1 like

Nee dit is echt niet waar. Wordt vaak gezegd hier, jammer. Baby’s zijn gewoon intelligente wezens, geen een of andere aardappel. Ze herkennen hun ouders aan hun geur en stem en dat geeft hen een veilig en geborgen gevoel.

81 likes

Nog los van dat de belangrijkste taak in dat eerste jaar hechten is en je dat juist doet met alledaagse verzorging, het aan leren voelen van je kindjes behoeften en adequaat reageren. Dat kan je na een tijdje best uitbesteden (denk: opvang, vaste gezichten, geschoolde professionals etc). Maar ik kan het niet aanraden om de nachtvoeding van je piepjonge baby m structureel aan een ander over te laten omdat je denkt dat het een aardappel zonder geheugen is.

Edit: Waarmee ik dus niet wil zeggen dat zoiets niet kan. Het vraagt alleen wel iets meer denkwerk (wie doet het, hoe regelmatig) dan ‘het maakt niet uit’.

43 likes

Ja, helemaal mee eens.

6 likes

Ik vind dit wel wat dubbel, je kiest voor een kindje om hem vervolgens dag en nacht bij een nanny te laten onderbrengen of opvoeden.
Doet me denken aan de middeleeuwen dat de mensen van edel of die rijk waren zo’n kamermeisje hebben die de moederrol vervuld.

Aan de andere kant, het is wel mega luxe.
Als ik het verschil zie ik de storys hoe chill die baby altijd ligt te doen zonder krijssen en rennende ouders met melk, spenen en spuugdoeken etc. Alles is altijd zo op orde. Is bij ons wel anders :laughing:

4 likes

En @Ikgebruiklievergeennaam Ik wil daar verder niet echt een oordeel over hebben. Heb geen idee hoe ze het verder invullen en wat de reden is om het te doen. Wat ze wel vertellen over hoe het gaat en vooral wat ze niet vertellen.

@Tubing Ik zou daarnaast ook altijd beseffen: je ziet bij hen niet alles en baby’s zijn gewoon heel verschillend. Misschien heeft die baby voor en na die story waanzinnig liggen krijsen. Misschien is het altijd rustig, je weet het niet. Ik heb nu toevallig vrienden, buren en schoonfamilie met baby’s uit dezelfde maand. Zijn geloof ik direct allemaal goede ouders. De een gaat naar de buurtvergadering met de baby in draagzak en het kind geeft geen kik, de ander zit al een paar maanden aan huis gekluisterd omdat de baby veel huilt en het op het gillen zet als ze een stap buiten de deur zetten. Het enige wat je bij iemand als Josh wel weet is dat alles dat gepost wordt aangekleed en gekozen is. Ik zou je er dus niet teveel mee vergelijken. Dat is zonde

13 likes

Ik zou mijn lever hebben gegeven voor een nachtnanny voor een week toen mijn kind een paar maanden oud was. Ik heb er serieus naar gekeken maar ik vond het te duur.
Zelfs als je alles samen doet is het echt slopend, en als je borstvoeding geeft of probeert te geven moet je als moeder vaak wel opstaan.

16 likes

Ik vind nog steeds dat mensen dit zelf moeten weten. Jouw post klinkt voor mij een beetje als ‘waarom zou je een kind willen als je vijf dagen in de week blijft werken’. Dat zeg je niet, maar wordt vaak gezegd. Laat het lekker. Ik volg Josh V niet echt maar van wat ik voorbij zien komen doen zij best veel dingen samen.

13 likes

Je kunt blijven benadrukken dat het kind zes weken is, maar ik blijf erbij: ik heb hier geen oordeel over. Ik kom daar niet thuis, ik volg Josh niet. Die baby zit niet ineens in een onveilige opvoedsituatie omdat er één nacht opgepast wordt. Er is in mijn ogen niet zoveel aan de hand. Ik vond het belangrijk om aan te geven dat een kind geen aardappel is en verzorging een doel heeft. Meer niet.

Opvoeding is nou eenmaal niet zo A ——-> B. Er is zoveel in de context dat uitmaakt dat het geen zin heeft om iets van één actie van één gezin waar je niet nauw hij betrokken bent te vinden. Je weet gewoon heel veel niet en de enige die wel hoe het van uur tot uur rond een kindje gaat zijn de ouders, dus die kan je op hun inschatting vertrouwen. En zelfs al is het een stomme inschatting: een kind is dan wel weer ‘aardappel’ genoeg om niet stuk te gaan van één stomme actie.

26 likes

Ik vind een nacht willen doorslapen echt de allerbeste reden die er bestaat om de zorg eens uit handen te kunnen geven. 6 weken zijn laaaang om niet te slapen, of misschien max 3 uurtjes achtereen wakend te slapen. Laat staan dat je lichaam en hormoonhuishouding nog niet eens de oude is. De zorg verdelen klinkt op papier prima, maar het is niet alsof je er dan niets van mee krijgt en door slaapt. Overdag moet je ook gewoon functioneren (en evt voor je andere kind zorgen) dus je hebt ook niet snel kans om het ergens anders even in te halen.

42 likes